Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toinen päivä työttömyyttä ja nyt jo masentaa

Vierailija
19.12.2017 |

Vuoden pätkän sain olla töissä ja nyt taas työttömänä. Ei mitään tekemistä eikä mitään töitä näköpiirissä.
Miten tämän ajan saa kulumaan? Ja mistä taas löytää intoa tähän koko tylsään elämään...

Juuri, kun ehdin tottua työelämään, niin tässä taas työttömänä joutuu istuun. Ihan syvältä!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalaisissa on monta jotka voivat sinut työllistää :)

Vierailija
2/14 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Ahistaa koko joulu ja uusivuosikin niin paljon- Pelottaa, että menee mielenterveys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. Ahistaa koko joulu ja uusivuosikin niin paljon- Pelottaa, että menee mielenterveys

Mua ahistaa ensi vuosi. Kun ajattelenkin, että jos tässä taas joutuu koko vuoden istuun kotona...

Ja hitto, kun taas sama työpaikanetsimisruljanssi alkaa!

ap.

Vierailija
4/14 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi työssäolopätkät kannattaa käyttää niin, että tekee itsestään korvaamattoman työnantajalle. Tekee niitä töitä, on aina ajoissa, on innokas, oma-aloitteinen, luo hyvää työilmapiiriä, auttaa muita. Tällä tavoin olen itse ainakin aina saanut jatkoa työlleni. 

Vierailija
5/14 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi kannattanut hakea uutta työpaikkaa jo edellisen aikana, jos sen loppuminen oli tiedossa?

Vierailija
6/14 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkaa vaihtanut kirjoitti:

Eikö olisi kannattanut hakea uutta työpaikkaa jo edellisen aikana, jos sen loppuminen oli tiedossa?

Olen mä silmäillyt koko ajan, mutta ei ole ollut mitään. Mulla ei ole koulutusta tälle alalle, jolla nyt olin, niin tosi vaikea saada sitten sieltä töitäkään... Sitten taas siltä alalta, johon on koulutus, ei ole työkokemusta. Todella hankala siis siltäkään alalta on ollut saada töitä.

ap,

Vierailija
7/14 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat vaan rennosti. Valvot myöhään ja kattelet telkkarii. Netti on kans hyvä ja nukut pitkään. Käyt vaik kävelyllä ja harrastat jotain. Mä ainakaan en tarvii mitään töitä, että olis hyvä olla.

Vierailija
8/14 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla mahdollisuus kouluttautua uudelleen? Jollekin paremmin työllidtävälle alalle?

Vierailija
9/14 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se helvettiä, salille vaan 5 kertaa viikossa

Vierailija
10/14 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas salaa toivoisin yt-neuvotteluja ja irtisanomista, että pääsisi pois töistä. Olisi niin paljon muutakin tekemistä. Nyt työpäiviin saa kulumaan 9-10h päivässä matkoineen. Kotona odottaa koirat ja kuntosalillakin olisi nyt motivaatiota käydä useammin kuin kaksi kertaa viikossa.

Vierailija
11/14 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla mahdollisuus kouluttautua uudelleen? Jollekin paremmin työllidtävälle alalle?

Joo, hainkin tälle alalle, jolla olin, mutta en saanut opiskelupaikkaa. Täytyy kevään haussa yrittää uudelleen. Voisi olla ihan hyvät mahdollisuudet saada sitten vastavalmistuneena töitä, kun on jo työkokemusta alalta. Sinne on vaan vielä pitkä matka, kun ei opiskelupaikkaakaan vielä ole...

ap.

Vierailija
12/14 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas salaa toivoisin yt-neuvotteluja ja irtisanomista, että pääsisi pois töistä. Olisi niin paljon muutakin tekemistä. Nyt työpäiviin saa kulumaan 9-10h päivässä matkoineen. Kotona odottaa koirat ja kuntosalillakin olisi nyt motivaatiota käydä useammin kuin kaksi kertaa viikossa.

Mä en osaa nauttia, kun tällaista epävarmuutta ollut koko aikuisikä töiden suhteen. Nyt oli ensimmäinen kunnon työ ja näin pitkään. Jos takana olisi kymmenen vuoden putki, niin varmasti eri tavalla nauttisin pienestä tauosta. Nyt vaan tuntuu, että ei taas tätä työttömän kotiarkea.

ap.

Vierailija
13/14 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neloskaljaa virkistykseksi.

Vierailija
14/14 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, hainkin tälle alalle, jolla olin, mutta en saanut opiskelupaikkaa. Täytyy kevään haussa yrittää uudelleen. Voisi olla ihan hyvät mahdollisuudet saada sitten vastavalmistuneena töitä, kun on jo työkokemusta alalta. Sinne on vaan vielä pitkä matka, kun ei opiskelupaikkaakaan vielä ole...

ap.

Käytä tämä aika hyödyksi ja opiskele avoimessa yo:ssa tai amk:ssa sen alan kursseja mille haet. Työttömänä voit opiskella sivutoimisesti menettämättä työttömyysturvaa. TE-toimistosta saat enemmän tietoja tai TE-toimiston nettisivuilta löytyy myös.