Vierailija

Meillä on kaksi lasta. Mies haluaa, että lapsille ei opeteta joukupukkiuskontoa, koska se on”typerää ja noloa”. Eli kun muut lapset saavat iloita joulupukista ja joulun taiasta, niin meillä vaan annetaan paketit. Minun jouluuni on aina kuulunut pukki! Haluan että lapseni jatkavat tätä perinnettä. Mies sanoi, että jos tilaan pukin, niin hän vetää jouluna lärvit. Minun jouluni onkin pilattu jo etukäteen :’(

• ylös 3
  • alas 5

Kommentit (20)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Miehesi on oikeassa. Vanhempien ei pidä valehdella omille lapsilleen. Valhe paljastuu ennemmin tai myöhemmin ja lapselta menee luottamus omiin vanhempiin.

• ylös 5
  • alas 18
Vierailija

Onko pukin pakko käydä? Eikö aika usein käy niin, että lapset ovat toisessa huoneessa vaikka kuuntelemassa mummon satuja ja kas kummaa, pukki ehti sinä aikana tuoda kaikki lahjat.

Näin meillä ainakin on ollut. Joskus on ollut pukkikin, mutta eivät lapset pukkia odota, vaan lahjoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miehesi on oikeassa. Vanhempien ei pidä valehdella omille lapsilleen. Valhe paljastuu ennemmin tai myöhemmin ja lapselta menee luottamus omiin vanhempiin.

Vai niin. Mä luotan edelleen omiin vanhempiini, vaikka mulle on kerrottu vaikka mitä tonttujuttuja. 

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Vitosella oli hyvä tapa, toinen välimuoto ilman valehtelua voisi olla se, että lahjat jaetaan kun pukki tulee. Lapset tietävät pukin toimivan vain jakajan ja joulumielen tuojan roolissa eikä lahjojen hankkijana.

Vierailija

Olet outo ap. Tuollainen jouluhömpötys on vanhaa kansanperinnettä. Taidat olla yli 40 v lapset saanut?

Vierailija

No teet miten haluat, se mies keksii kyllä jonkun toisenkin verukkeen juoda.

Itse en kyllä tilaisi pukkia tuohon tilanteeseen, kun voihan sitä sanoa lapsille, että pukki toikin lahjat jo aiemmin tmv.

Vierailija

Fiksu lapsi alkaa itse epäilemään joulupukin olemassaoloa siinä 6-7 vuotiaana ja ennen 3 vuoden ikää se ei vielä ymmärrä koko käsitettä. Minusta on vanhemmilta itsekästä opettaa muutaman vuoden vuoksi jotain puutaheinää lapselle. Opettakaa mieluummin että joulussa on tärkeää olla perheen kanssa, nauttia yhteisestä ajasta ja hyvästä ruuasta. Tehkää lapsenkin lempiruokia, ei ainoastaan omia.

Mies77

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Tärkein kysymys on se että, miksi sinä haluat ehdoin tahdoin valehdella omille lapsillesi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Opettakaa mieluummin että joulussa on tärkeää olla perheen kanssa, nauttia yhteisestä ajasta ja hyvästä ruuasta. Tehkää lapsenkin lempiruokia, ei ainoastaan omia.

Eikö normaalissa perheessä tuollainen ole ihan tavallinen viikonloppu? Aika huolestuttava jos vain jouluna on aikaa olla yhdessä.

Vierailija

Lapsena inhosin Joulupukkia. Outo äijä, tyhmät jutut. Joutavaa jorinaa, vaikka lahjat piti jakaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Mä luotan edelleen omiin vanhempiini, vaikka mulle on kerrottu vaikka mitä tonttujuttuja. 

Lapset rakastavat seikkailla mielikuvitusmaailmassa. Heillä todellisuus ja sadut ovat yhdenvertaiset. Mitäs muuta satujen lukeminen lapsille on kuin valehtelua, jos asiaa noin tiukkapipoisesti tarkastelee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettakaa mieluummin että joulussa on tärkeää olla perheen kanssa, nauttia yhteisestä ajasta ja hyvästä ruuasta. Tehkää lapsenkin lempiruokia, ei ainoastaan omia.

Eikö normaalissa perheessä tuollainen ole ihan tavallinen viikonloppu? Aika huolestuttava jos vain jouluna on aikaa olla yhdessä.

Tähän on pakko ohiksena kommentoida että kaikilla ei välttämättä ole sitä perheen yhteistä vapaata, edes jouluna, saati arkena. Meillä esim mies ja minä ollaan molemmat töissä työssä jossa vuoro kestää 24 tuntia, ja olemme töissä eri aikaa. Rytmi on siis tyyliin minä töissä ma-ti mies ke-to minä pe-la mies su-ma.. jatkuen samalla lailla koko ajan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kun kuuntelee työkavereiden kertomuksia viikonlopuista, niin normaali viikonloppu on sellainen missä toinen vanhempi lähtee koko vklopun kestävälle pelireissulle yhden lapsen kanssa ja toinen vanhempi jää pyörittäään muiden lasten harrastushärdelliä ja taloutta kotiin. Sunnuntai-ilta omistetaan pyykinpesulle ja tulevan viikon etukäteisstressaamiselle. Ruokailut hoidetaan ABC:llä tai muussa vastaavassa laitoksessa.

Vierailija

Tilaa joulupukki itsellesi ja kerro lapsille totuus joulupukista. Ilmoita tämä kiristävälle ukollesi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.