Mustesuihku vai laserprintteri kotikäyttöön?
Kuivuuko mustesuihkutulostimet käyttökelvottomiksi alle vuodessa? 50€ saisi ihan pätevän mustesuihkuprintterin ja jos vuodenkin kestäisi niin päivähonnaksi ei tulisi paljoa....
Kommentit (13)
Satasella saa hyvän laserprineerin, mikä ei kuivu, vaan pelittää vuosikaudet. Oiva valinta vähän tulostavalle.
Minulla on kohta vuosikymmenen vanha mustesuihkutulostin. HP Deskjet F2180.
Muistaakseni kolmas musta kasetti menossa. Värikasetteja ole koskaan ostanut uutta. Tässä mallissa on vaan 2 kasettia. Joissain saattaa olla väriä varten montakin kasettia.
Koska on niin vanha värkki niin viimeisin kasetti jonka hankin tuli pelkillä postikuluilla taisi olla vajaa 5 e. Uudempiin värkkeihin ei saa täytettyä kasettia laitettua vaan pitää ostaa aina uusi alkuperäinen.
Ensimäinen tulostin oli canon ja siinä musteet kuivui. Ilmeisesti käytön puutteeseen.
Tähän kun laittaa mallin nimen niin näkee hyväksyykö värkki uudelleentäytettyä kasettia vai pitääkö olla aina uusi, joka on kalliimpi.
Jos mustekasetista joutuu maksmaan 35 euroa niin aika kallista. Muistaakseni Lidl myy johinkin värkkeihin halvempaa mustetta?
HP:n alkuperäiset mustekasetit voi maksaa 50 euroakin pelkkä musta. Niin että kannattaa katsoa minkä värkin ostaa.
Kukat nyt niitä valmistajan kalliita musteita ostaa kun ebaysta saa 10 mustekasettia vitosella? Ikinä en ole valmistajan sikahintaisia ostanut ja ilman ongelmia tulostellut jo vuosikausia mun ikivanhalla Canonilla. Perus mustesuihkuprintteri toimii ihan hyvin jos perustulostusta tekee eikä tarvitse mitään superlaatua valokuvatulostukseen ym.
Laserista ei ole kokemusta, mitä kustannuksia siihen tulee ajan myötä?
Vierailija kirjoitti:
Tähän kun laittaa mallin nimen niin näkee hyväksyykö värkki uudelleentäytettyä kasettia vai pitääkö olla aina uusi, joka on kalliimpi.
Siis minkä mainoslinkin sä tähän laitoit? Älkää klikatko, ties mitä tulee mukana.
Vierailija kirjoitti:
Laserista ei ole kokemusta, mitä kustannuksia siihen tulee ajan myötä?
Lasereihin tulee ihan samalla tavalla täyttökasetteja ostettavaksi; maksavat 30-60€/kpl
Laserista hajoaa arkinsyöttö tms ennen kuin joutuu uusimaan kasettia?
(laser-musteet ei kuivu)
MInulla on markka-aikana ostettu lasertulostin. Laskurin mukaan noin 800 arkkia tulostettu ja toimii edelleenkin kuin junan vessa silloin harvoin kun tarvii tulostaa jotain.
Ennen laseria olleissa mustesuihkareissa oli joka ikinen kerta muste kuivunut, kun olisi printteriä tarvinnut.
Vähän printtaavalla ei mitään väliä nykyään, paljon esim kuvia printtaavalle laseri. Minulla on molemmat, kummatkin kuluttajasegmentin yläpäästä ja kyllä isolla väripinnalla laser voittaa laadussa normi papereille tulostettaessa. Toisaalta normipaperille tulostettaessa laatu nyt ei koskaan mitenkään silmiä hivele
Laseri.