Mitä ihmisten arkisia tapoja et voi kerta kaikkiaan ymmärtää?
Kommentit (559)
Bordellinpunaiset jouluvalot - halvan hutsuinen fiilis; en suostuisi kyläilemään.
Ostoslistan tai kassakuitin jättäminen kärriin/koriin seuraavaa asiakasta varten (?!)
Työpaikkojen "yhteishenkeä" nostattamaan pyrkivät taukojumpat Youtube-venyttelyvideon avulla, pulloarpajaiset ja joulukalenterit. Vain me epäihmiset emme osallistu (piiloudumme vessaan).
Käteisautomaatilla pesivät kuhnurit. "Jos mulla ei oo kiire, miten sitä muillakaan".
"Sukukokoukset" Prisman käytävillä: viisi kärryä vinossa ja tankinkokoiset työntäjänsä vaihtamassa koko vuoden kuulumisia. Pienenä ja vikkelänä osaan kyllä puikkia ja kurkotella hyllyihin sieltä välistäkin, mutta :(
Aina etuajassa oleminen jossain sovitussa tapaamisessa.
Aina myöhästyminen jostain sovitusta tapaamisesta.
Minuuttiviisari on keksitty - miksiköhän..?
Auton trip-mittarin nollausta ja bensankulutuksen seuraamista. Tai ajamista kilometrien päähän tankkaamaan, koska siellä on sentin halvempi bensa.
En ole itse koskaan käyttänyt auton trip-mittaria enkä koskaan tankatessa edes katso bensan hintaa. Kun tankki alkaa tyhjetä, tankkaan lähimmällä asemalla. En halua käyttää yhtään ylimääräistä aikaa mihinkään autoon liittyvään asiaan.
Miten mahdotonta on muka pitää ne koirat ja kissat KYTKETTYINÄ vilkasliikenteisessä taajamassa?
Noudattaa alennettua nopeusrajoitusta?
Kulkea tien oikeaa reunaa?
Seiskytluvun-kasarin taitteessa teineillä törrötti farkkujen perstaskussa törkeän kokoinen muovikampa,
ja aikuisten huolena oli saada nuorille neroille pipo päähän pakkasella.
Nyt kulkevat isänmaan (epä)toivot risoissa farkuissa ja nilkat paljaina. No, se pipo kyllä jossain välissä löysi tiensä ja jumittui niille sijoillensa märkäkorvien päähän. Edes ruokapöydässä ei irtoa ;)
En ymmärtänyt silloin enkä ymmärrä nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylenpalttista silittämistä. Miksi silittää alusvaatteet tai lakanat? Myös alusvaatteiden viikkaaminen on turhaa.
Jospa siitä silittämisestä yksinkertaisesti tykkää. Minä pidän... Se on rentouttavaa 😊
Lisäksi joillakin on niin herkkä iho ja allerginen, että ihoa vasten olevat vaatteet ärsyttävät karheudellaan. Silittäminen tekee vaatteen pinnan tasaiseksi ja sitoo esim. mahdollisia pesuaineen jäämiä vaatteisiin eikä ne pääse ärsyttämään ihoa.
Eli joillekin silittäminen on pakko, siinä missä päivittäinen imuroiminenkin allergiakodissa.
"Karheat vaatteet voivat aiheuttaa ihon ärtymistä. Atooppiselle iholle sopivat parhaiten pehmeät, sileät ja hengittävät vaatemateriaalit, kuten puuvilla. Karheutta voi vähentää silittämällä vaatteet."
https://www.allergia.fi/selkosuomi/tietoa-allergiasta-ja-astmasta/atoop…
"Vaatetus saisi olla väljää ja vilpoista, ihoa ärsyttämätöntä pehmeää materiaalia. Vaatteet huuhdotaan huolella pesuainejäänteistä, rumpu kuivataan ja silitetään pehmeiksi."
http://www.yths.fi/terveystieto_ja_tutkimus/terveystietopankki/127/atoo…
Ei ole niinkään arkinen tapa kuin arkista osaamattomuutta, mutta ihmettelen ihmisten huonoa kielitajua. Tuossakin lainauksessa puhutaan pesuainejäänteistä. Ne ovat kyllä pesuainejäämiä. Samoin marttojen tähderuokasivulla puhutaan puutoslistasta, kun tarkoitetaan puutelistaa.
Sanoilla on vivahde-eronsa, joskus jopa merkitysero. Nykyään ei ymmärretä kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Koirankakkapussien metsään jättäminen!
Oikeasti, eikö ne voisi ennemmin jättää sinne sellaisenaan maatumaan?
Onhan tuo älytöntä, mutta joskus käy niin, että koira kakkaa kadunreunaan matkalla sinne metsään, ja sitten pussille ei löydykään mistään roskista. Aika harva viitsii sitä pussia koko pitkän metsälenkin ajan kantaakaan siinä toivossa, että kun taas tullaan kadulle, löytyisi jostain roskis, varsinkaan kun siitäkään ei ole takeita.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kuulla kuulumisia, lukea mielipiteitä ja tietenkin katsella kuvia. Niin nämä salamyhkäiset ärsyttävät hitusen. Jos kaikki toimisivat samoin, koko FB olisi lakannut jo aikaa sitten. Idea perustuu nimenomaan jakamiseen ja vuorovaikutukseen.
Sais lakatakin koko FB. Pakko kuitenkin pitää sitä tyhjää profiilia kun jostain syystä erilaiset harrasteporukat tiedottavat tulevista tapahtumista vain tuota kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo älytöntä, mutta joskus käy niin, että koira kakkaa kadunreunaan matkalla sinne metsään, ja sitten pussille ei löydykään mistään roskista. Aika harva viitsii sitä pussia koko pitkän metsälenkin ajan kantaakaan siinä toivossa, että kun taas tullaan kadulle, löytyisi jostain roskis, varsinkaan kun siitäkään ei ole takeita.
jos mä olen niin syrjäisessä metsässä, että kakkapussia joutuu kilometritolkulla kantamaan, niin jätän kyllä kakan pussittamatta sinne.
Mä pidän koirankakan pussittamista ja roskiin heittämistä vähän hölmönä, mutta koska kaikki ei ajattele näin ja sovussa on mukava elää, niin mulle ei ole iso vaiva kantaa kakkapussia seuraavalle roskakorille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos mä olen niin syrjäisessä metsässä, että kakkapussia joutuu kilometritolkulla kantamaan, niin jätän kyllä kakan pussittamatta sinne.
Mä pidän koirankakan pussittamista ja roskiin heittämistä vähän hölmönä, mutta koska kaikki ei ajattele näin ja sovussa on mukava elää, niin mulle ei ole iso vaiva kantaa kakkapussia seuraavalle roskakorille.
Pidät hölmönä? Sinne tienvarteenko ne paskat pitäis jättää? Jossain keskellä metsää saa paskoa rauhassa, on siellä muidenkin eläinten ulosteita. Mutta ei taajamassa. Tai sitten ei varmaan haittaa että ihmisetkin alkaa heittää ulosteensa pitkin kadunvarsia?
En ymmärrä niitä tyhmiä vanhempia, jotka vievät lapsensa ravintolaan pilaamaan myös muiden ruokahetken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko ollenkaan lainaamaasi viestiä? Totta kai sen kakan voi jättää pussittamatta METSÄÄN, mutta hoidetuilta alueilta se pitää kerätä, ja usein pitää kulkea sellaisten läpi matkalla sinne metsään. Ja jos kulkee tuntematonta reittiä, voi olla ettei siellä kerta kaikkiaan vain olekaan roskiksia. Aika monelta lentää siinä vaiheessa se pussi jonnekin pusikkoon heti sinne metsään päästyä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä niitä tyhmiä vanhempia, jotka vievät lapsensa ravintolaan pilaamaan myös muiden ruokahetken.
Missäs lapsiperheiden pitää syödä, jos ovat esim matkall a? Jos sinun ruokahetkesi menee pilalle muiden ihmisten läsnäolosta, se olet sinä, jonka tulee jättää ravintolaruokailut väliin.
Ihmiset joilla on hyvin negatiivinen käsitys toisesta täysin tuntemattomasta ihmisestä.
Kännissä öykkäröintiä.
Naiselta sellaista jonkun juopon miehen palvontaa, itkemistä sellaisen perään.
Järkyttävää riippuvaisuutta huonosti kohtelevaan puolisoon.
Itselleen valehtelua omasta juomisesta ja sen seurausten vähättelyä lähipiirille, yhteiskunnalle yms.
Musiikin, elokuvien/TV:n tai pelin (konsoli, tietokone) äänien huudattaminen kovalla voluumilla kerrostalossa. Mielellään vielä vahvistimen kautta, jotta basso jytkää ja kumisee monen asunnon päähän. Omakotitalossa kaikki voivat puolestani mesota miten tahtovat, mutta en siltikään ymmärrä miksi aina pitäisi olla äänentoisto todella kovalla tai muutenkin ääntä sekä hälyä koko ajan taustalla.
Kuulokkeet päässä kulkeminen aina ja joka paikassa. Liittyy tuohon edelliseen kohtaan.
Puhelimen räpläys ja siihen keskittyminen tilanteesta riippumatta. Lopetin kahvittelut parin kaverini kanssa, koska puhelin kiinnosti heitä tavatessa aina enemmän kuin livenä seurustelu. Saan paremmin huomiota ja aikaa, jos olen kontaktissa heidän kanssaan puhelimen välityksellä enkä kasvokkain :D
Vierailija kirjoitti:
Seiskytluvun-kasarin taitteessa teineillä törrötti farkkujen perstaskussa törkeän kokoinen muovikampa,
ja aikuisten huolena oli saada nuorille neroille pipo päähän pakkasella.
Nyt kulkevat isänmaan (epä)toivot risoissa farkuissa ja nilkat paljaina. No, se pipo kyllä jossain välissä löysi tiensä ja jumittui niille sijoillensa märkäkorvien päähän. Edes ruokapöydässä ei irtoa ;)
En ymmärtänyt silloin enkä ymmärrä nytkään.
Kyllä ne on ihan eri toivot. Niiden pipottomien jälkeläiset.
Vierailija kirjoitti:
UGHHH kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonosti käyttäytyvät ihmiset julkisissa kulkuvälineissä. Asun Helsingissä. Muutama esimerkki:
- viime kesänä olin bussissa matkalla keskustasta kotiin. Istuin takapenkillä ihan nurkassa, ja viereeni tuli istumaan todella lihava nainen. Ei siinä mitään, mutta. Koko puolituntisen matkan ajan hän töni aivan koko ajan kyynärpäällään minua. Eikä mitenkään kevyesti, vaan oikeasti tosi voimakkaasti. Yritin hivuttautua sivuun, mutta ei onnistunut vaikka olin tyyliin poski ikkunaa vasten. Oli erittäin lähellä, etten räjähtänyt huutamaan naiselle että nyt vittu loppuu se kyynärpäillä töniminen. Pidin kuitenkin suuni kiinni. Kun olin jäämässä pois, sanoin ystävällisesti naiselle, että "anteeksi, jäisin tässä pois". Mitä teki nainen? No ei elettäkään väistääkseen. Ihan hirveä työmaa änkeä sieltä takanurkasta pois, kun naisella oli niin lihavat jalat ja vielä joku iso kauppakassikin siinä lattialla jalkojen välissä, jota arvon rouva ei viitsinyt siirtää.
- kuten joku jo mainitsikin, huutavat kakarat ja vanhemmat, jotka eivät tee asialle mitään. Erään kerran istuin bussissa, ja muutaman penkkirivin päässä takanani istuin n. 4-5-vuotias kakara, joka huusi kuin tapettava sika, ja hänen äitinsä. Äiti ei tehnyt mitään hiljentääkseen lastaan, vaan katsoi kännykällään jotain videoita kuulokkeet päässä. Mulla oli tottakai unohtunut kuulokkeet kotiin juuri sinä päivänä. Tosin se muksu huusi niin lujaa, että luulen, että kuulokkeista ei olisi ollut apua. Vauvan itkun vielä kestän, mutta kyseessä ei kuitenkaan ollut enää mikään vauva vaan jo ainakin 4-vuotias. Muistan, kuinka käännyin katsomaan johonkin suuntaan ja katseeni kohtasi random miehen kanssa, jonka ilme kertoi kuinka paljon hänkin nautti tästä huutoshowsta. Ja tätä piti kestää ainakin 20 minuuttia.
- ja viimeisenä se klassikko: viereinen penkki pyhitetään omalle repulle/laukulle. Kerran näin, kuinka joku vanha mies oli täpötäydessä bussissa ruuhka-aikaan mennyt itse istumaan käytäväpaikalle ja asettanut hanskansa nätisti ikkunapenkille. Minua ei kiinnosta, jos laitat tyhjässä bussissa kamasi viereiselle penkille, mutta jos alkaa näyttää siltä että tyhjiä rivejä ei enää riitä kaikille, niin ota hyvä ihminen sun kamasi helvettiin siitä.
Olen puhunut.
N21
En voi ymmärtää ihmisiä, jotka lopettavat tekstinsä lauseeseen "Ugh. Olen puhunut!" tai "Olen puhunut." Mihin tällä pyritään? Sinähän sen tekstin kirjoitit, joten se tulee selväksi itsestään. Yllä oleva esimerkki on mitä mainioin. Kirjoittaja kirjoittaa täyttä asiaa, mutta tuo lopetus on vaan niin naurettava. Olenko ainoa?
Tehokeino. Niitä käytetään elävöittämään tekstiä. Lue enemmän.
On kyllä ihan viimeisen päälle kulunut ja puhkinu˚˚ittu tehokeino. Keksikää jo jotain muuta!
En koko ketjua lukenet ja tämä varmaan jo tullutkin: liikennevaloissa kuppaavat, kai sitä liikennettä sen verran voi seurata, että on valmiina, kun valo itselle vaihtuu. Painetaan jarrua ja sitten vasta vilkku. Alamäessä ymmärrän, mutta muuten argggghhhh.