Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmisten arkisia tapoja et voi kerta kaikkiaan ymmärtää?

Vierailija
18.12.2017 |

Siinäpä se.

Kommentit (559)

Vierailija
461/559 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylenpalttista silittämistä. Miksi silittää alusvaatteet tai lakanat? Myös alusvaatteiden viikkaaminen on turhaa.

Jospa siitä silittämisestä yksinkertaisesti tykkää. Minä pidän... Se on rentouttavaa 😊

Lisäksi joillakin on niin herkkä iho ja allerginen, että ihoa vasten olevat vaatteet ärsyttävät karheudellaan. Silittäminen tekee vaatteen pinnan tasaiseksi ja sitoo esim. mahdollisia pesuaineen jäämiä vaatteisiin eikä ne pääse ärsyttämään ihoa.

Eli joillekin silittäminen on pakko, siinä missä päivittäinen imuroiminenkin allergiakodissa.

Minä imuroin joka päivä ja pyyhin lattiat, tuloksena oli allerginen lapsi, eli tuo on vanhentunut oppi.

Vierailija
462/559 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä niitä ihan normaalin näköisiä, töistä tulevan oloisia ihmisiä, jotka metrossa ja bussissa korkkaavat kaljatölkin. Näitä on yllättävän usein sattunut etenkin metrossa näköpiiriin.

Mä taas en ymmärrä näitä snadisti vajaan näkösiä, kaljatölkkien avaajille tuhahtelevia tyyppejä. Sillä alkaa olla merkitystä jossain Arabiemiraateissa ja ehkä jenkeissä, mutta Suomea ja Ruotsia lukuunottamatta kyseinen toiminta ei Euroopassa kiinnosta ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/559 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se foliolärpäkkeen parasta ennen päiväys koskee avaamatonta pakkausta. Avatulla pakkauksella yleensä viikon tai parin kestoaika.

Vierailija
464/559 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lukenut koko ketjua ja vo olla, että tästä on ollut jo keskustelua. En voi käsittää, että ruokakauppaan pitää änkeytyä koko perheen voimin. Isä, äiti ja pari pientä lasta. Pienin istuu hikisenä ostoskärryissä ja isompi juoksentelee pitkin kauppaa ja isä äiti tiuskivat toisilleen. Miksi toinen ei voi jäädä niiden lasten kanssa kotiin ja toinen mennä sinne kauppaan yksin, kaikki olisivat iloisempia...

Samalla reissulla on voitu käydä esimerkiksi kylässä tai hoplopissa. 

Vierailija
465/559 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä levitteiden päiväykset on siinä muovirasian ulkopuolella näkyvillä eikä pelkästään siinä foliolärpäkkeessä. Mitenkäs kaupassa muuten nähtäisiin ne päiväykset? 

Vierailija
466/559 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun syödään itsensä ähkyyn asti ja sitten suureen ääneen voivotellaan, että miten on maha täynnä ja huh kun tukala olo.

Liian täyteen jokainen varmaan joskus syö itsensä, mutta miksi siitä pitää tehdä numero? Niin ja joskus sitä ähkyään valittava ei ole edes syönyt paljoa, mutta silti teatraalisesti puhisee miten tuli taas syötyä niin paljon ja nyt on vaikea olla.

Samasta syystä kuin muutenkin valitetaan tukalasta olosta, esim kuumuudesta tai kivuista. 

Vierailija
467/559 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpaa ostetaan usein siksi, että samalla rahalla ei saa hyvää.

Usein totta, mutta useamman halvan hinnalla taas saa. Kyse on lähinnä siitä ettei osata ajatella pidemmällä tähtäimellä eteenpäin.  Esim. huonolaatuiset, kovapohjaiset ja ikävät kengät marketista 30€ joka vuosi. Kolmeksi vuodeksi saisi ostettua kerralla hyvälaatuiset mukavat kengät 90€ ja todennäköisesti kestävät vielä sen jälkeenkin.

Autoissa tämä näkyy myös: ostetaan joku halpa vanhempi, koska hankintahinta on pienempi. Usein vieläpä joku premium tai liian iso. Noh, sitten kun otetaan huomioon todennäköisesti suurempi kulutus, vahemman yleensä isommat moottorin takia isommat päästöverot ja liikennevakuutus sekä vielä yleisesti suurempi huollon tarve, ollaankin sitten lähestulkoon tasoissa uudemman oikeamman kokoisen auton hinnan kanssa.  Mukavuustekijät tietty muutenkin aivan eri maailmasta. Auton hankinnassahan se hankintahinta on vain n. 50-60% auton todellisista kuluista sen koko elinkaaren ajalta.

Ihmeellinen harhaluulo tämäkin. Kyllä minulla ne halvat markettikengät kestävät poikkeuksetta vähintään sen kolme vuotta. Sama juttu useimpien vaatteiden kanssa. Autotkin minulla ovat kestäneet ilman suurempia huoltoja pitkään, vaikka ajan pitkiä matkoja ja auto on vanha. Ehkä se sitten riippuu vähän käyttötavoistakin. 

Vierailija
468/559 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin harrastamista missään muodossa.

Vierailija
469/559 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei työpaikalla siivota omia jälkiään. Yhteinen ketsuppi lojuu pöydällä vielä iltapäivällä, suolapurkki vaeltaa ties missä, vaikka molemmilla on osoitetut paikat. Kahvinpuruja pitkin poikin kahvinkeittimen ympärillä, roskat heitelty vähän sinne roskikseen päin. Kahvikupit jätetään tiskialtaaseen tai pöydille, vaikka koneessa on tilaa likaisille. Oho loiskahti soppaa ja kahvia pöydälle, eijjaksa pyyhkiä. "Kyllä ne joku siitä siivoaa." Mikron kupuun roiskuu puolet makaronilaatikosta, kupu nostetaan vaan mikrosta pöydälle kuivumaan, että sotku varmasti tarttuu kiinni. Elääkö jengi näin sotkuisesti kotonaankin?

Täälläkin työpaikalla on noita sa*tanan aikuisia pikkulapsia. Aikuiset, noin nelikymppiset ukot jättää pöydälle kalanruotoja, kananluita, puolillaan olevia limsatölkkejä, ketsupilla ja sinapilla kuorrutettuja lautasia, paperia jolla pyyhitty naamaa ja kaikkea mahdollista. Ihan v*tuttaa tulla tauolle kun pöytä on kaatopaikka noiden jäljiltä.

Tämä. Olin 19-vuotiaana 6kk eräässä päiväkodissa harjoittelijana. Kun olin tauon jälkeen äkkiä pesemässä omaa kuppiani ennen ryhmään palaamista niin tuli lafkan ainut miespuolinen työntekijä ja nakkasi oman kuppinsa, sekä lautasen yms. altaaseen "kun tuo sulta niin näppärästi käy" ja vaan hävisi näkyvistä. Ja tuo ei muuten käynyt vaan yhdesti.

Joskus, jos oli aikaa tykkäsinkin vähän siistiä kahvihuonetta, kun monilla tuntui olevan omien astioiden pesemiseen liian kiire, mutta tuommoinen hyväksikäyttö otti ja ottaa päähän. Nykyään osaisin jo sanoa, silloin olin liian nuori ja kiltti.

Vierailija
470/559 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointia ylipäätään mutta erityisesti en ymmärrä tupakointia kaupan tai jonkun muun julkisen rakennuksen oven edessä. Tupakansavu leijailee sisälle rakennukseen koska ovista kulkee ihmisiä koko ajan. Ihan idioottia,menisivät nurkan taakse myrkyttämään.

Jostain typerästä syystä tosi monella kaupalla on sijoitettu se tuhkakuppi roskiksen yhteyteen heti ovien ulkopuolelle. Sitten kun ne ovet aukeaa, sieltä tulee kova veto ja se tupakansavu imeytyy sinne sisällekkin. Kiva värkätä niitä kärryjä irti ja lapsia kärryihin siinä savussa.

Olenkin ottanut asiakseni sanoa asiasta, jos tuhkakuppi on siinä oven edessä, laitan kaupalle palautetta, ja jos taas on tupakointi kielletty oven edessä, sanon polttajalle että voisiko siirtyä.

Vierailija
471/559 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ehkä vähän outo, luulen että suurin osa ihmisistä pitää minua outona, mutta SÄNGYN PETAAMINEN!! Miksi? Meillä ainoat jotka ikinä koskaan käyvät vanhempien makkarissa on perheen jäsenet, muuten ovi on kiinni. Miksi se sänky pitäisi pedata kun illalla kuitenkin sinne mennään taas nukkumaan. Lapsekin (4v) sängyn petaan vaan jos meille on tulossa vaikka joku lapsen kaveri kylään ja on oletettavaa että he siellä sängyssä leikkii.  En itse edes omista päiväpeittoa, kun en sellaista mihinkään tarvitse. Ei mulla olis todellakaan aikaa aamuisin petailla sänkyä ja töiden jälkeen se tuntuisi vähän tyhmältä kun muutaman tunnin päästä sen taas purkaisin :D Eikä siinä välissä kukaan edes näe sitä sänkyä. En myöskään saa mitään nautintoa mennessä peattuun sänkyyn makaamaan. En lapsena/nuorenakaan pedannut sänkyä kun vain silloin jos oli kavereita tulossa :) Miksi te siis petaatte?

Yksiössä asuessa tulee epäsiisti vaikutelma kun petaamaton sänky näkyy koko ajan. Siksi olen yleensä pedannut.

Mutta en ymmärrä ylenpalttista limsan juomista joissakin tuntemissani perheissä. Joko lipitetään sodastreamia koko ajan tai sitten ostetaan tölkkijuomia ja janojuomana vedetään niitä jatkuvasti

Vierailija
472/559 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ehkä vähän outo, luulen että suurin osa ihmisistä pitää minua outona, mutta SÄNGYN PETAAMINEN!! Miksi? Meillä ainoat jotka ikinä koskaan käyvät vanhempien makkarissa on perheen jäsenet, muuten ovi on kiinni. Miksi se sänky pitäisi pedata kun illalla kuitenkin sinne mennään taas nukkumaan. Lapsekin (4v) sängyn petaan vaan jos meille on tulossa vaikka joku lapsen kaveri kylään ja on oletettavaa että he siellä sängyssä leikkii.  En itse edes omista päiväpeittoa, kun en sellaista mihinkään tarvitse. Ei mulla olis todellakaan aikaa aamuisin petailla sänkyä ja töiden jälkeen se tuntuisi vähän tyhmältä kun muutaman tunnin päästä sen taas purkaisin :D Eikä siinä välissä kukaan edes näe sitä sänkyä. En myöskään saa mitään nautintoa mennessä peattuun sänkyyn makaamaan. En lapsena/nuorenakaan pedannut sänkyä kun vain silloin jos oli kavereita tulossa :) Miksi te siis petaatte?

Yksiössä asuessa tulee epäsiisti vaikutelma kun petaamaton sänky näkyy koko ajan. Siksi olen yleensä pedannut.

Mutta en ymmärrä ylenpalttista limsan juomista joissakin tuntemissani perheissä. Joko lipitetään sodastreamia koko ajan tai sitten ostetaan tölkkijuomia ja janojuomana vedetään niitä jatkuvasti

Petaaminen estää sängyn tuulettumisen.

Vierailija
473/559 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuulettumiseen riittää se että nousemisen jälkeen odottaa jonkin aikaa ennen kuin petaa

Vierailija
474/559 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistäminen ruokapöydässä, yök.

On muuten todella kuvottavaa etenkin ravintolassa. Joillain miehillä ei ruokailu ala ennen niistämistä.

Mun mielestä paljon kuvottavampaa on se, kun räkää ei niistetä pois vaan koko ajan niiskuttamalla vedetään sisäänpäin.

Jos nenä vuotaa niin parempi se on siististi hoitaa paperiin, eikä niiskuttaa viiden sekunnin välein kun räkä meinaa valua pitkin naamaa muuten.

Ja ei tarvitse nyt tulla jeesustelemaan että "jos on flunssa niin jääköön kotiin". Monilla vuotaa nenä vuoden ympäri ihan vaan kuivan sisäilman, ilmastoinnin, allergioiden yms. takia.

Vierailija
475/559 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutumista siten, että surkeita, mauttomia tatuointeja pitkin ja poikin vartaloa esitellään jopa ylpeänä kaikissa tilanteissa, kuten lihatiskillä, keittiössä, alttarilla, terassilla ja niin edelleen.

Vierailija
476/559 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lukenut koko ketjua ja vo olla, että tästä on ollut jo keskustelua. En voi käsittää, että ruokakauppaan pitää änkeytyä koko perheen voimin. Isä, äiti ja pari pientä lasta. Pienin istuu hikisenä ostoskärryissä ja isompi juoksentelee pitkin kauppaa ja isä äiti tiuskivat toisilleen. Miksi toinen ei voi jäädä niiden lasten kanssa kotiin ja toinen mennä sinne kauppaan yksin, kaikki olisivat iloisempia...

Samalla reissulla on voitu käydä esimerkiksi kylässä tai hoplopissa. 

Sitä suuremmalla syyllä olisi pitänyt jättää ne lapset kotiin, kukaan täysjärkinen ei lähde vetämään perhettä Hoplop reissun jälkeen prismaan viikon ruokaostoksille. Tai jos haluaa tehdä elämän vaikeaksi, niin sitten toki.

Vierailija
477/559 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotkuisuutta, tavaroiden hamstraamista. Itse haluan päästä helpolla joten teen joka päivä vartin kotitöitä, pysyy koti siistinä.

Mä teen joka päivä 3-5 tuntia kotitöitä. Puhdasta on mutta ajoittain aika sekaista. Pienet lapset, eläimiä, olen ainoa aikuinen perheessä.

Vierailija
478/559 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että pelataan tietokonepelejä niin paljon ettei ehditä huolehtia ihmissuhteista, kodista ja omasta kunnosta ja ulkonäöstä. Ei ehditä eikä viitsitä laittaa oikeaa ruokaa saati syödä yhdessä ilman laitteita. Ei pedata sänkyjä ja koti on muutenkin epäsiisti. Tunnen monia tällaisia ihmisiä, joilla ei muka ole aikaa liikunnalle, itsensä hoitamiselle eikä kodin viihtyisänä pitämiselle. Kun sitten puheista käy ilmi, mihin se 24 tuntia vuorokaudesta käytetään, käy ilmo että pelaamiseen ja vetelehtimiseen. En vain ymmärrä!

Vierailija
479/559 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuulettumiseen riittää se että nousemisen jälkeen odottaa jonkin aikaa ennen kuin petaa

Seisotko nousemisen jälkeen vuoteen vieressä kaksi tuntia, että kosteus haihtuu?

Vierailija
480/559 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seisotko nousemisen jälkeen vuoteen vieressä kaksi tuntia, että kosteus haihtuu?

En ole edellinen kommentoija, mutta minä teen niin että avaan makuuhuoneiden ikkunat ja teen aamutoimet, juon kahvit jne. ja sitten kierrän petaamassa sängyt. On kiva tulla siistiin kotiin. Me ei kukaan hikoilla niin kovasti että sängyt olisivat kosteita.