Mitä ihmisten arkisia tapoja et voi kerta kaikkiaan ymmärtää?
Kommentit (559)
Tämä on ehkä vähän outo, luulen että suurin osa ihmisistä pitää minua outona, mutta SÄNGYN PETAAMINEN!! Miksi? Meillä ainoat jotka ikinä koskaan käyvät vanhempien makkarissa on perheen jäsenet, muuten ovi on kiinni. Miksi se sänky pitäisi pedata kun illalla kuitenkin sinne mennään taas nukkumaan. Lapsekin (4v) sängyn petaan vaan jos meille on tulossa vaikka joku lapsen kaveri kylään ja on oletettavaa että he siellä sängyssä leikkii. En itse edes omista päiväpeittoa, kun en sellaista mihinkään tarvitse. Ei mulla olis todellakaan aikaa aamuisin petailla sänkyä ja töiden jälkeen se tuntuisi vähän tyhmältä kun muutaman tunnin päästä sen taas purkaisin :D Eikä siinä välissä kukaan edes näe sitä sänkyä. En myöskään saa mitään nautintoa mennessä peattuun sänkyyn makaamaan. En lapsena/nuorenakaan pedannut sänkyä kun vain silloin jos oli kavereita tulossa :) Miksi te siis petaatte?
Postal Employee Newman kirjoitti:
Ihan tosissaanko täällä ei ymmärretä sitä margariinien foliokantta? Jos normaalilla ihmisellä se voi paketti saattaa kestää sen pari viikkoa niin se foliokansi pitää loput voista tuoreempana kun sitä voita aletaan ottaa toisesta päästä. Joskus ihan täytyy ihmetellä kuinka tyhmiä ihmisiä on olemassa.
Joskus kyllä tosiaan täytyy ihmetellä miten tyhmiä ihmiset on. Sen foliokannen tarkoitus on ainoastaan pitää sisältö paketissa/hygieenisena sinun ruokapöytään asti. Kaupassakin ne tulee hyllystä alas ja samoin matkalla meijeristä kauppaan ja jos et ole huomannut, niin se muovikansi ei ole kovin jämäkkä. Ja ootko sä oikeesti niitä ihmisiä jotka kaivaa siihen pakettiin montun, kun se menee "pilalle" toisesta päästä?
Se ku lähet junalla Pasilasta tai Tikkurilasta, niin se sankari viereisellä paikalla joka tuli jo asemalta on levittänyt koko omaisuutensa siihen sun paikalle ja juna kerkee jo lähtemään ennen kun tämä saa kerättyä kamansa. Varsinkin kun olet menossa Tampereen suuntaan pendolla, niin Tikkurilan jälkeen ei ole muita pysäkkejä, niin ei voinut odottaa sinne Tikkurilaan ensin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussissa ihmiset, jotka istuvat ikkunapaikalla, eivätkä osaa sanoa "Anteeksi, jään tällä pysäkillä". Vaan alkavat ensin suurieleisesti laittaa hanskoja käsiinsä ja ottaa laukusta/repusta paremmin kiinni. Sitten kurkottautuvat vieressäistujan ylitse stop-nappulaa painamaan. Joskus istun kiusallani viimeiseen asti muka autuaan tietämättömänä, mutta pahimmat eivät vieläkään voi puhua vaan ryysivät täysillä polvieni ja esim. kauppakassieni ylitse, ettei vaan tarvitse sanoa mitään. Ei voi olla noin vaikeata!
Minä olen joskus sanonut, että "oletko jäämässä pois? Voi sanoakin jotain". Sain yhdeltä herralta vastauksen, että viestintä kuulemma toimii näinkin. Ahaa. Näpsä vastaus sinällään, mutta olen eri mieltä.
Lisään ihmiset, joille kahistelun jälkeen tekee kohteliaasti tilaa, mutta silti suusta ei kuulu edes sitä "kiitos".
Alan ymmärtää miksi jotkut istuvat täydessäkin bussissa sitkeästi käytäväpaikalla pitäen ikkunapaikkaa tyhjänä. Ovat varmaan saaneet edellisellä kerralla viereensä kaltaisesi v*ttuilijan.
Joku ottaa siis ennemmin vastaan ihmisten paheksuvat katseet kuin toteaa, että jäisi pois tai kuulisi kysymyksen, että jäätkö pois? No, logiikka kai siinäkin, mutta ei nyt ehkä niin kamalaa vittuilua saati traumatisoitumisen arvoista.
No jos bussimatkustaja painaa stop-nappia, hän on yleensä jäämässä pois. Kuinka idiootti pitää olla, että ryhtyy siinä "kohteliaasti" kyselemään, että oletko jäämässä pois?
Yhden kirjoittajan esimerkissä tällainen stop-nappitilanne oli mainittu (ja siinä taas ei kukaan kysellyt mitään), mutta onhan kahistelijoita monia muitakin kuin jotain stop-napin painelijoita. En minä ainakaan silloin kysy mitään, jos hlö stop-nappia painaa. Ymmärtääkseni tosin kirjoittaja tarkoitti esimerkissään sitä, että tyypit kahistelee ensiksi ja sitten kurottuvat painamaan stop-nappia, vaikka suorilta voisi sanoa jäävänsä pois ilman kahisteluita.
"Kahistelee", eli laittaa hanskoja käteen, takkia kiinni ja laukkua olalle? Miksi kuvittelet, että tuo on jotain vihjailua? Ihmiset vain valmistautuvat siihen poisjäämiseen. Voi hitto, on se kamalaa, kun ihmiset epäkohteliaasti oikein KAHISTELEVAT ennen stop-napin painamista!
Eihän tuo kahistelu epäkohteliasta ole, vaan se mykkyys. Tässä nyt kuitenkin alkujaan varmaan tämä kirjoittaja tarkoitti korostunutta kahistelua, kuten minäkin tarkoitan. Jos liikkuu enemmänkin julkisilla, niin tunnistaa kyllä tämän "en varmana puhu, mutta kahistelen" -ilmiön.
Mutta eilen vieressäni oleva henkilö nousi ylöspäin, ja päätinpä noudattaa tämän ketjun oppeja: singahdin heti ylös ja annoin tietä. Sillä seurauksella, että henkilö siirtyi pois paikalta, mutta ei sitten jäänytkään pois, vaan ilmeisesti olikin halunnut vain tsekkailla, että missäpäin mennään. No niin, hyvin meni tämä, kun koitti ymmärtää sanattomia vihjeitä välittömästi ja ilman lisäkysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisekseen noin lapsi oppii että jos joku paikka on tylsä tai ikävä pääsee pois huutamalla.
Tai sitten lapsi oppii ettei muiden ihmisten kärsimyksellä ole mitään väliä jos hänen annetaan huutaa ja häiritä siihen puuttumatta. Sanoisin että paljon pahempi vaihtoehto tämä.
Mitä ihmettä selität? Et taida tietää lapsista yhtään mitään. Ne bussissa kiljuvat pikkulapset ovat vielä niin pieniä, että eivät ne tajua että heidän huutonsa voi olla toisille ihmisille ikävää. Siinä vaiheessa kun alkavat tajuta asian päälle, ovat jo tarpeeksi vanhoja tajuamaan komentoja käyttäytyä.
Ja tämä ”hieno” ideasi että huutavan lapsen kanssa pitäisi poistua bussista. Se lapsi huutaa jostain syystä, yleensä sillä voi olla väsy tai nälkä tai joku muu syy kiukuttaa. Luuletko että se syy poistuu sillä, että lapsi viedään bussipysäkille odottamaan seuraavaa bussia vaikka 30-60 minuutin ajaksi? Voin kertoa että se vaan pahentaa tilannetta, ja sitten onkin seuraavassa bussissa rattoisaa.
Eivät ne lapset niin pieniä ole. Pahimpia bussien mölyterroristeja ovat 3-6-vuotiaat lapset, joita vanhemmat eivät edes yritä saada hiljaiseksi vaan istuvat nenä kiinni kännykän ruudussa ja lapsi saa riehua ihan vapaasti.
Huutava pikkuvauva on ihan eri juttu, ei siitä voi suuttua vaikka tietenkin sekin meteli ärsyttää. Sen sijaan nuo leikki-ikäiset saa kyllä hiljaiseksi jos vanhemmat viitsisivät edes yrittää.
Vierailija kirjoitti:
- Roskien heittäminen maahan, tai muun kuin paperin tunkeminen vessanpönttöön (kuinka laiska voi olla?)
- Ostetaan jatkuvasti halpaa, joka hajoaa (kun voisi panostaa samalla rahalla hyvään)
- Auktoriteettiusko ja kritiikin puute (kun lääkäri näin sanoi, niin asia on juuri näin. Kun tässä näin lukee, niin se on nyt näin.)
- Asioiden hamstraaminen ja alennuksista tavaroiden ostelu vain alennuksen vuoksi
Roskaaminen on ärsyttävää, etenkin jos roskis on vieressä. Samoin kuseminen kadulla on erityisen ärsyttävää, jos vieressä on kahvila, baari tmv.
Halpaa ostetaan usein siksi, että samalla rahalla ei saa hyvää.
Auktoriteettiusko ja kirjaviisaus on parasta! Siltä pohjalta ajateltuna, että kyseinen auktoriteetti on oletettavasti tutkinut asiaa tai lukenut siitä. Inhoan ihmisiä, jotka vetoavat vain omiin mielipiteisiin eivätkä objektiiviseen tietoon.
Alennuksista ehkä osittain ostetaan alennuksen takia mm. just siksi, että jos kerrankin saisi sitä vähän parempaa, vaikka sille ei välitöntä tarvetta olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Se ku lähet junalla Pasilasta tai Tikkurilasta, niin se sankari viereisellä paikalla joka tuli jo asemalta on levittänyt koko omaisuutensa siihen sun paikalle ja juna kerkee jo lähtemään ennen kun tämä saa kerättyä kamansa. Varsinkin kun olet menossa Tampereen suuntaan pendolla, niin Tikkurilan jälkeen ei ole muita pysäkkejä, niin ei voinut odottaa sinne Tikkurilaan ensin?
Mä en ymmärtäny. Vaikka juna lähtis, niin voihan se jatkaa kamojen keräämistä? Ja oikea paikan omistaja odottaa vieressä sen aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärtäny. Vaikka juna lähtis, niin voihan se jatkaa kamojen keräämistä? Ja oikea paikan omistaja odottaa vieressä sen aikaa.
Niin nimenomaan odottaa siinä vieressä, koska ei pääse paikallensa istumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin nimenomaan odottaa siinä vieressä, koska ei pääse paikallensa istumaan. Sekä tuo Pasila tai Tikkurila väli on niin lyhyt väli ettei voi todellakaan odottaa sitä aikaa kun pääsee Tikkurilan ohi? Vai eikö oikeesti tällä asemalta saapuneelta tyypillä käy mielessä, että joku voisi siihen vaikka istua Pasilasta tai Tikkurilasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin nimenomaan odottaa siinä vieressä, koska ei pääse paikallensa istumaan.
Ah, no joo, mut eihän siinä sentään kauaa mene!
Pahempia on ne, jotka menee istumaan kokonaan väärälle paikalle. Toisaalta eipä sekään minua haittaa, sillä hätistelen heidät tyynen rauhallisesti matkoihinsa joka tapauksessa. :) Minä voin odotella, mutta heille se kamojen keräily on ehkä vähän ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Että tiskit laitetaan tiskialtaaseen eikä tiskipöydälle. Tiskialtaassa kipot ja kupit kerää kaiken sen likaveden ja on ihan märkiä ja möhnäsiä, kun niitä poimii koneeseen.
Tietenkin ne laitetaan altaaseen ja laitetaan täyteen vettä. Puhdistuu paljon helpommin ja vähällä määrällä tiskiainetta sitten koneessa. Itsekö kuivatat ruoantähteet astioihin lojuttamalla niitä tiskipöydällä?!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ehkä vähän outo, luulen että suurin osa ihmisistä pitää minua outona, mutta SÄNGYN PETAAMINEN!! Miksi? Meillä ainoat jotka ikinä koskaan käyvät vanhempien makkarissa on perheen jäsenet, muuten ovi on kiinni. Miksi se sänky pitäisi pedata kun illalla kuitenkin sinne mennään taas nukkumaan. Lapsekin (4v) sängyn petaan vaan jos meille on tulossa vaikka joku lapsen kaveri kylään ja on oletettavaa että he siellä sängyssä leikkii. En itse edes omista päiväpeittoa, kun en sellaista mihinkään tarvitse. Ei mulla olis todellakaan aikaa aamuisin petailla sänkyä ja töiden jälkeen se tuntuisi vähän tyhmältä kun muutaman tunnin päästä sen taas purkaisin :D Eikä siinä välissä kukaan edes näe sitä sänkyä. En myöskään saa mitään nautintoa mennessä peattuun sänkyyn makaamaan. En lapsena/nuorenakaan pedannut sänkyä kun vain silloin jos oli kavereita tulossa :) Miksi te siis petaatte?
Minä asun yksin ja petaan aina sänkyni, koska pidän siisteydestä ja kodin kauneudesta. Ajattelen myös, että päiväpeitto suojaa vuodevaatteita pölyltä, jota nyt aina jonkin verran leijailee. Vuodevaatteiden pitää tietysti saada myös tuulettua, joten ei sitä sänkyä heti herättyä saa pedata.
Vierailija kirjoitti:
Halpaa ostetaan usein siksi, että samalla rahalla ei saa hyvää.
Usein totta, mutta useamman halvan hinnalla taas saa. Kyse on lähinnä siitä ettei osata ajatella pidemmällä tähtäimellä eteenpäin. Esim. huonolaatuiset, kovapohjaiset ja ikävät kengät marketista 30€ joka vuosi. Kolmeksi vuodeksi saisi ostettua kerralla hyvälaatuiset mukavat kengät 90€ ja todennäköisesti kestävät vielä sen jälkeenkin.
Autoissa tämä näkyy myös: ostetaan joku halpa vanhempi, koska hankintahinta on pienempi. Usein vieläpä joku premium tai liian iso. Noh, sitten kun otetaan huomioon todennäköisesti suurempi kulutus, vahemman yleensä isommat moottorin takia isommat päästöverot ja liikennevakuutus sekä vielä yleisesti suurempi huollon tarve, ollaankin sitten lähestulkoon tasoissa uudemman oikeamman kokoisen auton hinnan kanssa. Mukavuustekijät tietty muutenkin aivan eri maailmasta. Auton hankinnassahan se hankintahinta on vain n. 50-60% auton todellisista kuluista sen koko elinkaaren ajalta.
Väärä selitys.
Oikea selitys: pakkauskone sulattaa folion ilmatiiviiksi kanneksi tuotteen säilyvyyden vuoksi. Se erillinen irrallinen kansi on vain kuluttajalle tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Levitepaketteihin pitää jättää ne ohuet "kannet", vaikka siinä on se kunnollinen muovikansi. Eli se voi- ja tuorejuustopaketeissa oleva ohut metallinen lärpäke.
Lapsuudenkodissani tehtiin tuota. Nyt pari vuotta omassa kodissani asuneena aina ärsyttää suunnattomasti kylään mennessä ja leipää tehdessä ne lärpäkkeet!
#firstworldproblems
Oivariinissa ainakin on mitta siinä foliokannessa, siksi kannattaa säästää kun kätevä mitta leivontaan tarvittavan voin määrästä.
Pizzojen/kebappien syömistä.. hyi vtt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussissa ihmiset, jotka istuvat ikkunapaikalla, eivätkä osaa sanoa "Anteeksi, jään tällä pysäkillä". Vaan alkavat ensin suurieleisesti laittaa hanskoja käsiinsä ja ottaa laukusta/repusta paremmin kiinni. Sitten kurkottautuvat vieressäistujan ylitse stop-nappulaa painamaan. Joskus istun kiusallani viimeiseen asti muka autuaan tietämättömänä, mutta pahimmat eivät vieläkään voi puhua vaan ryysivät täysillä polvieni ja esim. kauppakassieni ylitse, ettei vaan tarvitse sanoa mitään. Ei voi olla noin vaikeata!
Minä olen joskus sanonut, että "oletko jäämässä pois? Voi sanoakin jotain". Sain yhdeltä herralta vastauksen, että viestintä kuulemma toimii näinkin. Ahaa. Näpsä vastaus sinällään, mutta olen eri mieltä.
Lisään ihmiset, joille kahistelun jälkeen tekee kohteliaasti tilaa, mutta silti suusta ei kuulu edes sitä "kiitos".
Alan ymmärtää miksi jotkut istuvat täydessäkin bussissa sitkeästi käytäväpaikalla pitäen ikkunapaikkaa tyhjänä. Ovat varmaan saaneet edellisellä kerralla viereensä kaltaisesi v*ttuilijan.
Joku ottaa siis ennemmin vastaan ihmisten paheksuvat katseet kuin toteaa, että jäisi pois tai kuulisi kysymyksen, että jäätkö pois? No, logiikka kai siinäkin, mutta ei nyt ehkä niin kamalaa vittuilua saati traumatisoitumisen arvoista.
Kohtasin kerran bussissa kaltaisesi viisastelijan. Oli kuulokkeet korvilla, tumput käsissä ja puhelin syvällä taskussa, niin en jaksanut alkaa repiä tumppuja pois saadakseni musiikin pienemmälle. Vaihtoehtoisesti olisin "sanonut" kuulokkeet korvilla, jolloin bussi olisi raiannut "SORI MÄ JÄISIN TÄS!!!"
Eipä vaan tullut selväksi, vaikka nappia painettu ja nousen seisomaan, niin istutaan typerästi hymyillen. Lopulta pakko kiskoa ne tumput pois käsistä repiäkseni kuulokkeet pois, jolloin tämä naikkonen sanoo idioottimaisella virneellä "sitä voisi sanoa, jos on jäämässä pois!".
En osannut sanoa muuta kuin: "voi v*ttu".
Tupakanpoltto, on siis niin turha tapa josta en usko kenenkään tykänneen ensimmäisellä kerralla. Ymmärrän kyllä että vaikea luopua riippuvuuden takia.
Lähdetään baariin yhdelle kahdestaan ja sitten se toinen haluaa tarjota ensimmäisen kierroksen ja sanoo hoida sä sitten toinen ja oikeasti odottaa sitä.
Pimpsan pitäminen täysin karvattomana. Minun mielipide ja tuskin kannattaa tässä keskustelussa alkaa perustella päinvastaista, eiköhän siihen löydy muu paikka täällä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiusten harjaaminen bussissa. Yök.
Voisiko joku kertoa, että mikä ihme tässä yököttää?
Jos istun hiuksia harjaavan ihmisen takana/ vieressä, on ällöttävää saada irtohiuksia vaatteille . Hyh. Samoin itseään meikkaavat ihmiset, en halua tukehtua puuterpilviinne. Eikö kauneuttaan voi hoitaa sille tarkoitetussa paikassa? En vaan ymmärrä.
Itellä on tapana pysähtyä tai hiljennän vauhtia, mutta siltikin noiden osua kun ei mahdu ohitse.