Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vegaanit/kasvissyöjät

Vierailija
18.12.2017 |

Tässä miettinyt lihan syönnin lopettamista mutten löydä tarpeeksi hyvää syytä siihen. Kertokaa te miksi olette vegejä? En tosin syö ns tehotuotanto eläimiä juurikaan vaan lähinnä riistaa ja kalaa. ja joo tonnikalan syöntikin on kyseenalaista ja myös soijan. Mitä sitä enää uskaltaa syyä kun riisikin on epäekologista.Miksi itse et syö ns luonnossa eläviä eläimiä? Eläimetkin syövät toisiaan.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en syö lihaa koska liha inhottaa minua. Tarkemmin sanottuna lihan säikeet, jänteet jne. Kun näkee jonkun lihapalan / paistin tms. ja siinä menevät lihaksen säikeet, tulee aina mieleen että tuollakin on joku eläin liikkunut ja kipittänyt menemään (tai jossain tapauksessa kyyhöttänyt paikallaan). Joka tapauksessa lihasta tulee mieleen ruho => ruumis => kuolema, ja tuo ajatusjuoksu on kyllä vienyt tehokkaasti halut syödä lihaa jo sellaiset 25 vuotta. Yök.

Se perunakin on joskus elänyt ja tuottanut jälkikasvua.

Juu, mutta potussa ei näy niitä lihaksen säikeitä. Jotka siis mua ällöttää. Eikä pottu yleensä kävele tai edes ryömi missään vastaan. Lupaan jättää syömättä heti ensimmäisen potun joka kävelee mua vastaan. Mua ei häiritse lainkaan mitä muut vetää napaansa, syököön vaikka omat marsunsa, mutta itselle tilanne jossa joutuisin syömään lihaa aiheuttaisi oksennusrefleksin. Joten antakaa munkin syödä ja jättää syömättä ihan mitä itse haluan, en minäkään ole koskaan toisten syömisiin puuttunut, vaikka kuinka on etonut.

Kannattaisi opetella tuosta nirsoudesta pois, porkkanallakin voi näyttää kohta siltä että siinä on jänteitä.

Vierailija
82/87 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo "kuvitteletko olevasi muita parempi"-heitto kuuluu lähes poikkeuksetta tilanteissa joissa sen sanoja itsekin tietää toimivansa väärin. Esim.kun joku nousee vastustamaan kiusaajaa,kun joku sanoo ettei se mitä tehdään ole oikein..

Tuo heitto kuuluu silloin, kun vegaani käyttäytyy kuin olevansa parempi.

Kaikki sekasyöjät ovat kiusaajia ja muu maailma kiusattuja? Kyllä näissäkin ketjuissa nimenomaan vegaanit näyttävät todellisen luonteensa. Ei aikomustakaan keskustella asiallisesti, vaan nimitellään pelleksi, trolliksi ja itseriittoiseksi minkä kerkeää.

Itsehän sinä aloit nimitellä ja öyhöttää. 

Missä? Ehkä joku toinen keskustelija, jossain muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa vegaanit hokevat itselleen "en ole saarnaavaa tai syyllistävää sorttia" mutta kuitenkin sieltä näppikseltä lipsuu jatkuvasti "kaikki sekasyöjät on kusipäitä narsisteja"

Sinä ainakin vaikutat olevan. Tai sitten trollaat. Kumpi meni oikein?

Millä tavalla sinä muutaman viestin perusteella pystyt sanomaan, että olen kusipää narsisti? Siksikö, että syön lihaa?

Hajoa tuohon omaan narsismiisi, veganismi on yksi pahimpia oireita.

:'D

:'D :'D :'D

Pelkät hymiöt eivät tee sinusta muuten millään tavalla ylempää, lähinnä ala-arvoista. Tähäni

Menisit töihin etkä tekisi itsestäsi pellempää kuin jo olet.

"Menisit töihin" sanoo vegaani, joka ei itsekään kärkkäisen luonteensa ansiosta ole koskaan päässyt töihin, korkeintaan UFFin varastoon. Valmistaudupa siihen tämänpäiväiseen mielenosoitukseen ja ala maalata kylttiä "Kaikki sekasyöjät on pellejä".

Yhyy.

Ensin hymiöt, nyt sitten yhyy. Et tuo mitään lisäarvoa keskustelulle tuolla. Mutta ilmeisesti olet aina ollut niinsanotusti sivustakatsoja, joka vain yllyttää muita.

Vegaanithan täällä itkevät, laita nuo kommenttisi heille.

:'D

Varo vähän, menetät ihan justiin myös vegaanien arvostuksen ;-)

Vierailija
84/87 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo "kuvitteletko olevasi muita parempi"-heitto kuuluu lähes poikkeuksetta tilanteissa joissa sen sanoja itsekin tietää toimivansa väärin. Esim.kun joku nousee vastustamaan kiusaajaa,kun joku sanoo ettei se mitä tehdään ole oikein..

Tuo heitto kuuluu silloin, kun vegaani käyttäytyy kuin olevansa parempi.

Kaikki sekasyöjät ovat kiusaajia ja muu maailma kiusattuja? Kyllä näissäkin ketjuissa nimenomaan vegaanit näyttävät todellisen luonteensa. Ei aikomustakaan keskustella asiallisesti, vaan nimitellään pelleksi, trolliksi ja itseriittoiseksi minkä kerkeää.

Olet aika kova keksimään asioita päästäsi. En ole sanonut sekasyöjien olevan kiusaajia. Myös tuo,että joku kuvittelisi olevansa parempi ihminen on ihan omaa keksintöäsi ja omaa tulkintaasi. Et sinä voi nähdä toisen pään sisään ja sanoa mitä hän ajattelee.

Oletko lukenut täällä lainkaan näitä omiesi kommentteja? Jatkuvaa toisten alentamista, lyttäystä, trolliksi nimittelyä, hiekkalaatikkotasoiseksi nimittelyä, yms, yms, yms. Ei taida kaikki olla ihan omasta päästä keksittyjä, kun joka ikisessä vegaanikeskutelussa vegaanit käyttäytyvät näin ala-arvoisesti? Puhuvat nimenomaan siihen tyyliin, että "ole iloinen että minä edes vastaan sinulle, moukka".

Miksi sitten otit tuon kiusaamisesimerkin esille, jos sillä ei haettu vertauskuvaa millekään?

Palataanpa sinne alkuun. Sinä tulit vegaaneille ja kasvissyöjille tarkoitettuun ketjuun(missä kysyttiin syitä kasvissyönnille) kertomaan miten hyvää pihvi on. Sitten alkoikin sadella alentavia haukkuja vegaanien ulkonäöstä,aivotoiminnasta jne. Vöyhötys jatkui sillä,miten sinua ei ainakaan kukaan käännytä vegaaniksi.

Ok. Tämä ketju ei tainnut koskea sinua,joten voisit etsiä jotain muuta lueskeltavaa.

Väärin. Palataanpas taaksepäin ja koitapa olla olettamatta ensi kerralla. Minä en kirjoittanut pihvikommenttia, ja sen olen useasti jo sanonutkin. Vegaanit eivät ymmärtäneet, että he ovat edelleen vähemmistössä, ja että sekasyöjiä on ketjussa useita, ei vain yksi ainoa kommentoija.

Minä tartuin siihen, kun joku sanoi huvittuneena miten "veganismi ei ole äärimmäistä, tosi äärimmäistä ettei tue eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa ja hyväksikäyttöä." Tähän minä, että veganismi on ääriruokavalio, vaikka omassa päässä asia onkin normalisoitunut. Tämän jälkeen sain vaikka ja mitä nimittelyä saman tien, kuinka olen tietämätön idiootti ja muuta mukavaa.

En missään vaiheessa ole kommentoinut vegaanien ulkonäköä, enkä ole nähnyt muiltakaan sellaisia viestejä.

Kommentit siitä, kuinka minua ei käännytetty vegaaniksi, tarkoittavat sitä, että tuollaisilla nimityksillä ja muulla herjaamisella ei saa kenestäkään sekasyöjästä käännytettyä vegaani, lähinnä päinvastoin.

Vierailija
85/87 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa tulee ihan deja vu. Tämä keskustelu muistuttaa hyvin paljon Metoo-aiheisia keskusteluja. Onkohan molemmissa samat meuhkaajat meuhkaamassa?

Vierailija
86/87 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa tulee ihan deja vu. Tämä keskustelu muistuttaa hyvin paljon Metoo-aiheisia keskusteluja. Onkohan molemmissa samat meuhkaajat meuhkaamassa?

En yhtään ihmettelisi vaikka vegaanit meuhkaisivat myös metoo-ketjuissa siitä, kuinka heille osoitettu kohteliaisuus oli seksuaalista häirintää. Herkkiä nämä vegaanit.

-nainen

Vierailija
87/87 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en syö lihaa koska en voi sietää tehotuotantoa, miten kohtelevat eläimiä. lopetin linansyönnin jo teini-iässä. kalaa ja munia ja maitotuotteita kyllä syön.. että ei mua oikein vegetaristiksi voi kutsua.

riistalihaa en syö siitä syystä millasia kusipäitä ja luonnointuhoajia nykyajan metsästäjät on, siitä on metsän kunnioitus kaukana, hyvin sotkevat koko ekosysteemin omalla tappokiimallaan, hyvinravitut ukot jotka ei oo koskaan nälkää nähneet, käyvät tappamassa eläimiä huvikseen ja rasikaavat metsät, samaan aikaan samat ukot saattavat pitäöä sikalaa tai kuitenkin ostavat kaupasta makkaraa ja pihviä, että... 

Lihantuotanto on huipussaan ja sitä kärrätään miljardeja kiloja kaatopaikoille vuosittain, mutta samaan aikaan pitää vielä harrastuksen nimissä käydä ampumassa metsän eläimet. Jos susilauma tappaa hirven, ne on metsästäjän mielestä pahoja demoneja, ja ne pitää tappaa, sitten valitetaan kun hirviä on liikaa, niitä pitää tappaa.. hohhoijaa. Tyhmempää porukkaa saa hakea, se selitykset on niin aivovammasia ettei tosikaan.

Jos joku nälkäänsä metsästäisi, eikä kaupat heittäisi miljoonia kiloja lihaa pois, metästyksen voisi  ymmärtää, nyt ei voi. varakkaat hyvinravitut miehet huvimetsästämässä.. Sotkevat vain luonnon kiertokulun ja aika monta lajia ovat saaneet jo hävitettyä, seuraavana vuorossa elefantti ja sarvikuono.

Kerrotko vielä, millä tavalla se luonnon kiertokulku on hirventapolla sotkeentunut. Ettei vain olisi ainoastaan se sinun mielesi, joka on ihan solmussa kun ajattelet asioita liikaa.

kerro sinä koska kermapersemetästäjille on riittänyt vaikka yksi hirvi per vuosi. kyllä siellä lahdataan samalla kaikki mikä liikkuu, onneksi välillä toisiaankin lasauttavat, millon luulevat toista lahtausseuran jäsentä metsoksi millon pupujussiksi.

En usko, että hirvenmetsästäjät syövät hirveä läpi vuoden. Joten tuo yksi hirvipihvi per vuosi saattoi olla ihan hyväkin arvaus.

Jos et ole koskaan ollut metsällä, niin äläpä taas olettele liikaa.

Ketju on lukittu.