Mikä ihme siinä on ettei sairaana voi pysyä kotona?
Ei kun pitää tulla töihin tartuttamaan muut. Ottaa niin päähän taas kun useat tyypit taas räkii ja yskii töissä (avokonttori).
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Meillä joutuu viidestä sairauspoissaolosta vuodessa puhutteluun ja seuraukset voi olla esim: Työkykyarvo, taikka jatkossa pitää viedä jokaisesta poissaolosta lääkärintodistus työterveyslääkäriltä jne.
Jos jokaisen nokan valumisen takia jää pois, niin toi viisi kertaa kertyy nopeasti. Suurin osa kuitenkin haluaa pitää työnsä.
Eli teillä annetaan ymmärtää, että jos olet sairaana ja sen takia poissa töistä, niin työpaikka ei olekaan enää ollenkaan varma. Neljännen kuumeflunssan jälkeen sinnitellään sitten töissä vaikka influenssassa. Kuulostaa h*lvetin hyvältä työpaikalta.
Ei sitä saikkua jokaiseen räkätautiin saa. Monilla nenä vuotaa koko talven. Pitäisikö sairauslomaa olla tällöin monta kuukautta putkeen?
Miksi tästä aina syyllistetään työntekijöitä eikä niitä työnantajia. Kyllä ihan varmasti monet jäisivät kotiin mielellään, jos esimies selkeästi ilmoittaisi, että parempi jäädä kotiin niiskuttamaan, vaikkei kuumetta olisikaan. Minä olen ainakin ollut ainoastaan sellaisissa työpaikoissa, joissa sairauslomat nähdään rasitteena eikä työntekijän hyvinvoinnin lähteenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä joutuu viidestä sairauspoissaolosta vuodessa puhutteluun ja seuraukset voi olla esim: Työkykyarvo, taikka jatkossa pitää viedä jokaisesta poissaolosta lääkärintodistus työterveyslääkäriltä jne.
Jos jokaisen nokan valumisen takia jää pois, niin toi viisi kertaa kertyy nopeasti. Suurin osa kuitenkin haluaa pitää työnsä.
Eli teillä annetaan ymmärtää, että jos olet sairaana ja sen takia poissa töistä, niin työpaikka ei olekaan enää ollenkaan varma. Neljännen kuumeflunssan jälkeen sinnitellään sitten töissä vaikka influenssassa. Kuulostaa h*lvetin hyvältä työpaikalta.
Niin, onhan sekin tietysti työntekijän vika, että työpaikka on p*rseestä. Aika harva saa noin vain valita, millaiseen paikkaan menee töihin, vaan sinne mennään, minne päästään.
Teet niin tai näin, aina se on väärinpäin.
Jos tulet sairaana töihin, työkaverit katsovat nenänvartta pitkin, että siinä se tartuttaa muita.
Jos taas jäät sairauslomalle, samaiset työkaverit valittavat kuinka työt jää heille. Lisäksi työnantaja kyseenalaistaa jokaisen poissaolon, varsinkin jos se on sairaan lapsen hoitamista (josta on aina todistus, eikä kertoja ole kovin montaa vuodessa).
Ihan pelottaa, jos joutuu soittamaan työpaikalle olevansa sairas. On tämä nykymeno aika ahdistavaa.
Nuha ja yskä oli ihan kamala. Asiakkaat huomautteli että tartutan kaikki. Työterveys ei saikkua kirjoittanut. Pomo vaan sanoi et normaali flunssa, ei aiheuta saikkua.
Meillä on ollut viimeisen 7 vuoden aikana viidet YT:t ja jokaisella kerralla sellaiset ihmiset ovat joutuneet irtisanotuiksi joilla on ollut paljon sairaspoissaoloja. Muistan eräänkin joka oli työn takia sairastunut ja joutui välillä olemaan sairaslomilla (eikä nyt edes kohtuuttoman usein) ja niin vain potkittiin pois heti tilaisuuden tultua. Ja parin vuoden päästä tämä virka (joka silloin siis todettiin tarpeettomaksi) annettiin toiselle eri tehtävänimikkeellä.
Onnea niille jotka ovat sellaisessa työpaikassa joka ymmärtää että ei sairaana töihin. Itsekin olen joutunut nyt syksyllä olemaan puolisairaana töissä koska olen tänä vuonna sairastellut todella paljon ja siksi poissaoloja kertynyt muutenkin joten en ihan pienestä uskalla jäädä pois, YT:t nytkin käynnissä.
Jos ei kuumetta, olet työkykyinen. Näin työterveyshuolto asian määrittelee. Jos on kuumetta niin pari päivää saa sairaslomaa, ei enempää. Helppo on täällä huudella että miksi sairaana töissä kun kynnys sairasloman antamiseen on tehty korkeaksi ja nihkeäksi. Nykyään myös nuhat ja yskät kestää hyvinkin viikkoja ei sitä aikaa voi sairaslomalla olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli suurin osa teistä jotka olette sairaana töissä pidätte itsenne korvaamattimina?!
Nuin kuin joku sanoi, niin joillan ne krooniset sairaudet pahenee jopa flunssasta ja pahimmillaan aiheuttaa pahoja ja pitkäkestoisia jälkitauteja. Näin myös minulla ja lapsellani. Pahimmillaan ollaan lapsen kanssa osastolla.
Kuume ei myöskään ole ainoa mittari poissaololle. Yleiskunto sen ratkaisee. Ei toki kannata jäädä pois heti kun nenä hieman vuotaa, mutta jos nenä vuotaa kuin hana ja yskit keuhkot pihalle tauotta, niin paikka on kotona ei töissä.
Monen monta työterveyslääkäriä olen tavannut vuosien varrelka eikä yksikään ole jättänyt lapun kirjoittamatta. Ja kyllä, monella työnantajalla pitää se lappu hakea ekasta päivästä, toisilla myös kesken päivän jos sairastut. Se haetaan ja sillä hyvä.
Ikinä ei ole mulla työnantaja jättänyt hyväksymättä saikk
Mulla esim raskaana kieltäydyttiin kirjoittamasta päivääkään ssikkua vaikken pystynyt tehdä töitä kuin vaivoin. Toki ei tarttuvaa.. nytkin alkuvuoden ollut koko ajan jotain, en voi jäädä 2kk kotiin vaan olen tainnut olla saikulla viikon ja toisen kerran pari pv
Sulla on käynyt säkä. Mä sairastin yhteen aikaan pitkittyviä keuhkoputkitulehduksia eli saatoin yskiä monta viikkoa. Työterveyden mukaan ei aihetta saikkuun eikä lääkkeisiin. Ymmärrän, että virustautiin ei antibiootteja tarvita, mutta jokusen yön olisin voinut yskänlääkkeen avulla sentään nukkua.