Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme siinä on ettei sairaana voi pysyä kotona?

Vierailija
18.12.2017 |

Ei kun pitää tulla töihin tartuttamaan muut. Ottaa niin päähän taas kun useat tyypit taas räkii ja yskii töissä (avokonttori).

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksi avokonttorin huonoista puolista.

Vierailija
2/30 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yksi avokonttorin huonoista puolista.

Itse en valitettavasti näe mitään hyvää avokonttorissa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joutuu viidestä sairauspoissaolosta vuodessa puhutteluun ja seuraukset voi olla esim: Työkykyarvo, taikka jatkossa pitää viedä jokaisesta poissaolosta lääkärintodistus työterveyslääkäriltä jne.

Jos jokaisen nokan valumisen takia jää pois, niin toi viisi kertaa kertyy nopeasti. Suurin osa kuitenkin haluaa pitää työnsä.

Vierailija
4/30 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pysyy kotona jää työt rästiin ja pomo haukkuu. Syyksi ei kelpaa sairausloma. Kokemusta.

Vierailija
5/30 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska täytyy tulla töihin ylimielisesti kertomaan että kotona sairastavat ovat laiskoja ja itse on parempi ihminen. Jotkut tulevat kipeinä aamuksi töihin vaikka kilsan päähän näkee että on kuumetta ja menevät siitä lääkäriin. Muut surkuttelevat ympärillä.

Ottakaa huomioon että jollain voi olla jokin krooninen sairaus joka tekee sen että flunssat pitkittyy ja tulee helpommin keuhkoputkentulehdus jälkitaudiksi. Teidän pieni flunssa voi toiselle olla viikkojen poissaolo. Lapsiperheissä kertaantuu.

Kyllä se lääkäri kirjoittaa sairaslomaa, ei tarvii tulla aamulla räkimään ensin työpaikalle.

Yleensä kun flunssan ensioireet alkavat niin ei se siitä heti parane. Jääkää kotiin.

Vierailija
6/30 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei oo kuumetta niin pakkohan sitä sinne töihin on tulla.

Vierailija
7/30 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun pitää tulla töihin tartuttamaan muut. Ottaa niin päähän taas kun useat tyypit taas räkii ja yskii töissä (avokonttori).

Mikä ihme siinä on ettei ihminen tajua, ettei kaikilla ole lupaa olla omalla ilmoituksella töistä poissa.

Itse olen ollut todella sairaana töissä, kun työterveys ei katsonut sairauslomaa aiheelliseksi.

Vierailija
8/30 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ihan mielelläni jäisin kotiin, mutta meillä joillakin on sellaiset työt, että työkaverit kärsii äkillisistä poissaoloista kohtuuttomasti, joten en ihan pienestä voi jäädä. Työ on nimittäin sellaista, että sitä ei voi siirtää seuraavaan päivään ja töissä on oikeasti kiire. 

Vierailija
9/30 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole puhuttelu vaan siinä arvioidaan voiko sairastelu johtua työoloista. Sen nimi on Varhaisen tuen malli, eli vatu-keskustelu. Se on lakisääteistä. Näin jos johtuu esim. homeesta töissä, huonosta ergonomiasta tai työpaikkakiusaamisesta niin asiaan voidaan puuttua. Jos työpaikka ei hoida, te voitte syyttää heitä myöhemmin oikeudessa. Sen takia ovat tarkkoja. Olen ollut monta kertaa, koska jotkut sairaudet ovat sellaisia ettei voi kuin olla pois.

Työkyvyn arviointia ei tehdä tavallisten flunssien takia. Olen ollut sellaisessakin. Siinä arvioitiin että poissaolot johtuivat kroonisesta sairaudesta, joka huomattiin tutkia koska työnantaja puuttui. Sen jälkeen poissaoloni vähenivät koska oikea diagnoosi ja apu vihdoin löytyivät.

Työnantajalla on lakisääteisiä velvollisuuksia huolehtia teidän työhyvinvoinnista.

Vierailija
10/30 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni lepäisin kotona, jos joku kirjoittaisi sairaslomaa. Olen kolmatta viikkoa räkätaudissa, ei kuumetta, mutta nuha ja yskä vaan jatkuu ja jatkuu. Lääkärin mukaan olen työkykyinen. Ja oli on muutoin hyvä. Siksi pärskin avokonttorissa.

Vierailija
11/30 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumeeton keuhkokuume vie hengen hoitamattomana. Potilaan oma vointi ratkaisee, ei kuume.

Vierailija
12/30 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suurin osa teistä jotka olette sairaana töissä pidätte itsenne korvaamattimina?!

Nuin kuin joku sanoi, niin joillan ne krooniset sairaudet pahenee jopa flunssasta ja pahimmillaan aiheuttaa pahoja ja pitkäkestoisia jälkitauteja. Näin myös minulla ja lapsellani. Pahimmillaan ollaan lapsen kanssa osastolla.

Kuume ei myöskään ole ainoa mittari poissaololle. Yleiskunto sen ratkaisee. Ei toki kannata jäädä pois heti kun nenä hieman vuotaa, mutta jos nenä vuotaa kuin hana ja yskit keuhkot pihalle tauotta, niin paikka on kotona ei töissä.

Monen monta työterveyslääkäriä olen tavannut vuosien varrelka eikä yksikään ole jättänyt lapun kirjoittamatta. Ja kyllä, monella työnantajalla pitää se lappu hakea ekasta päivästä, toisilla myös kesken päivän jos sairastut. Se haetaan ja sillä hyvä.

Ikinä ei ole mulla työnantaja jättänyt hyväksymättä saikkua flunssan takia oli kuumetta tai ei.

Sorry, ärsyttää vaan taas kun töissä näitä räkijöitä riitti viime viikolla ja sama meno jatkuu tänään.

Ap

Vierailija
13/30 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut töissä  kipeänä, jumalattomassa räkätaudissa ilman kuumetta! Lääkäri kirjoitti pitkin hampain sairaslomaa kolme päivää, tauti kesti kolme viikkoa.

Vierailija
14/30 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei kuume nouse juuri koskaan, viimeisen 10 vuoden aikana olen ollut 2 kertaa kuumeessa, mutta olo on tällä hetkellä aivan hirveä.

Vierailija
15/30 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ihan mielelläni jäisin kotiin, mutta meillä joillakin on sellaiset työt, että työkaverit kärsii äkillisistä poissaoloista kohtuuttomasti, joten en ihan pienestä voi jäädä. Työ on nimittäin sellaista, että sitä ei voi siirtää seuraavaan päivään ja töissä on oikeasti kiire. 

Se on työnantajan ongelma, ei sinun. Tuon takia väkeä ei palkata lisää kun annatte repiä selkänahastanne ettekä osoita että jos sairasteluja tulee niin pakka hajoaa.

Vierailija
16/30 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli suurin osa teistä jotka olette sairaana töissä pidätte itsenne korvaamattimina?!

Nuin kuin joku sanoi, niin joillan ne krooniset sairaudet pahenee jopa flunssasta ja pahimmillaan aiheuttaa pahoja ja pitkäkestoisia jälkitauteja. Näin myös minulla ja lapsellani. Pahimmillaan ollaan lapsen kanssa osastolla.

Kuume ei myöskään ole ainoa mittari poissaololle. Yleiskunto sen ratkaisee. Ei toki kannata jäädä pois heti kun nenä hieman vuotaa, mutta jos nenä vuotaa kuin hana ja yskit keuhkot pihalle tauotta, niin paikka on kotona ei töissä.

Monen monta työterveyslääkäriä olen tavannut vuosien varrelka eikä yksikään ole jättänyt lapun kirjoittamatta. Ja kyllä, monella työnantajalla pitää se lappu hakea ekasta päivästä, toisilla myös kesken päivän jos sairastut. Se haetaan ja sillä hyvä.

Ikinä ei ole mulla työnantaja jättänyt hyväksymättä saikkua flunssan takia oli kuumetta tai ei.

Sorry, ärsyttää vaan taas kun töissä näitä räkijöitä riitti viime viikolla ja sama meno jatkuu tänään.

Ap

Miten ihmeessä joku lukee ”en saa sairauslomaa” = ”pidän itseäni korvaamattomana”?

Vierailija
17/30 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole korvaamaton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on työnantajan ongelma, ei sinun. Tuon takia väkeä ei palkata lisää kun annatte repiä selkänahastanne ettekä osoita että jos sairasteluja tulee niin pakka hajoaa.

Kyllä se vain on silloin minunkin ongelma, kun työkaveri jää sairauslomalle ja minä teen omien töideni lisäksi myös hänen töitään. Ei niitä päteviä sijaisia noin vain saa lyhyellä varoajalla. Ja siihenhän se pakka juuri hajoaa, jos olen jokaisesta flunssasta heti pois.

Ei kovinkaan monessa paikassa varmaan ole varaa suunnitella vuoroja siten, ettei yhden sairastuminen tuota mitään ongelmaa. Sinäkö olet sellaisessa työssä, että normaalitila on leppoisaa ja sitten jonkun sairastuessa tarvii vain jättää se ylimääräinen lörpöttely ja surffailu, niin hommat pysyvät aikataulussa. Meillä ei normaalitilassakaan ole varaa sellaiseen leppoisaan hengailuun. 

Vierailija
18/30 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakisääteistä kirjoitti:

Ei se ole puhuttelu vaan siinä arvioidaan voiko sairastelu johtua työoloista. Sen nimi on Varhaisen tuen malli, eli vatu-keskustelu. Se on lakisääteistä. Näin jos johtuu esim. homeesta töissä, huonosta ergonomiasta tai työpaikkakiusaamisesta niin asiaan voidaan puuttua. Jos työpaikka ei hoida, te voitte syyttää heitä myöhemmin oikeudessa. Sen takia ovat tarkkoja. Olen ollut monta kertaa, koska jotkut sairaudet ovat sellaisia ettei voi kuin olla pois.

Työkyvyn arviointia ei tehdä tavallisten flunssien takia. Olen ollut sellaisessakin. Siinä arvioitiin että poissaolot johtuivat kroonisesta sairaudesta, joka huomattiin tutkia koska työnantaja puuttui. Sen jälkeen poissaoloni vähenivät koska oikea diagnoosi ja apu vihdoin löytyivät.

Työnantajalla on lakisääteisiä velvollisuuksia huolehtia teidän työhyvinvoinnista.

Minulla on krooninen sairaus, jossa on pahenemisvaiheita. Jokaiseen sairaspoissaoloon minulla oli lääkärintodistus, koska jouduin taudin vuoksi käymään lääkärissä vaikka esimiehen luvalla olisi saanut olla kolme päivää pois. Poissaoloille oli siis selkeä syy.

Niin vain minäkin jouduin ylemmän esimiehen puhutteluun, jossa minut ja poissaoloni syyllistettiin. Esimies uhkaili, että minut pitää siirtää muihin hommiin tai kokonaan eläkkeelle, koska en pysty työskentelemään. Sairaspoissaolot johtuivat esimiehen mukaan minun huonoudesta. Itku kurkussa koetin selittää, että lääkitys on ollut hakusessa ja kohta kokeillaan taas uutta. Melko pian tuon jälkeen tuli yt:t ja minä sain potkut.

Tosi kiva, että sinun työpaikalla homma toimi. Oli lakisääteistä tai ei, niin keskustelun laatu riippuu ihan esimiehen tasosta.

Vierailija
19/30 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuumeeton keuhkokuume vie hengen hoitamattomana. Potilaan oma vointi ratkaisee, ei kuume.

Mulla on ollut kuumeeton viruksen aiheuttama keuhkokuume. Ei kulkenut henki oikein mihinkään suuntaan. Lääkäri vielä määräsi antibioottia, mikä tietty pahensi asiaa.

Ei kyllä töissä siinä kunnossa pysty olemaan.

Vierailija
20/30 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä nyt jonkin nuhan tai yskän takia vai komeroon mennä moneksi viikoksi piiloon? Mä en ole millään muotoa korvaamaton, ja jos olen niin se on työnantajan eikä minun ongelmani, mutta aika harvoin yskä/nuha on sairausloman syy, yskäkin kun voi kestää viikkoja ilman muita oireita tai vikaa yleisvoinnissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän