Mitä yleisten kauneusihanteiden vastaisia piirteitä pidätte kauniina?
Minä pidän ohuista "viivahuulista" paljon enemmän kuin paksuista huulista. Lisäksi naisilla yleensä suositaan pientä kengänkokoa, mutta mielestäni keskikokoinen/isohko on parempi (saa sääret näyttämään sirommilta).
Kommentit (265)
Hymykuopat miehillä, samoin kuin tuuheat kulmakarvat miehillä.
Pisamat, saa olla koko kehossa, ja punaiset hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pään myötäiset hiukset on kauniit, en tajua miksi ihmiset näkevät niin paljon vaivaa saadakseen kuohkeat hiukset.
Päänmyötäisenä roikkuvat hiukset saa ainakin oman pääni näyttämään pieneltä.
No mutta pieni päähän on kaunis!
Kyllä aikuiset naiset tykkäävät karvaisista miehistä, 20-30 kymppiset ei vielä ole kehittyneet[/quote]
Ei voi yleistää. Minulle selkäkarvat ovat ehdoton turn off, hui kauheaa! Parraton, viiksetön, lyhythiuksinen ja isonenäinen, raamikas mies on ihana.
Tässä muutamia yksittäisiä piirteitä joista pidän miehissä/naisissa:
- silmälasit (tulee mieleen tyylikkyys ja älykkyys)
- persoonallinen nenä
- adrogyynisyys
- kolhot kasvonpiirteet
- miehellä meikkiä (pelkkä kajal)
- naisessa meikittömyys
- aasialainen look (japani, korea, kiina)
- pieni karsastus
- pienet rinnat
- kaikenlainen rosoisuus
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kuulla kuinka moni pitää vähän isommasta nenästä! Olen "kärsinyt" pitkään isosta nenästäni. Nykyään jopa olen oppinut pitämään tästä, mutta nuorempana oli hirveät ulkonäkökompleksit.
Kiitos minunkin puolesta. Olen ollut muuten ihan tyytyväinen ulkonäkööni, mutta aina häpeillyt jylhää kyömynenääni. Esimerkiksi välttelen edelleen sivultapäin otettavia valokuvia. Onpa ihana kuulla, että niin monilla on positiivista sanottavaa erikoisemmista nenistä. Ette arvaakaan miten häkeltyneen onnellinen olo on tullut näitä viestejä lukiessa. Kiitos :')
Tykkään mm. Benedict Cumberbatchin näköisistä miehistä, vaikka monien mielestä hän näyttää alienilta.
Kiitti sinulle, joka linkitit sen Picasson maalausta muistuttavan naisen kuvan - aivan tyrmäävän upea!
Minusta hienoja neniä on mm. Sofia Coppolalla, PJ Harveylla, Patti Smithilla ja Adrien Brodylla.
Epäsymmetriset kasvonpiirteet on minusta paljon kiinnostavammat ja puoleensavetävämmät kuin symmetriset kasvot - vaikka tutkimusten mukaan kai biologiset seikat ohjaavat meitä pariutumaan symmetristen kasvojen kanssa (symmetrisyys kielii terveydestä, hedelmällisyydestä, hyvistä geeneistä, tms). Noh, mun kohdalla vietit vetää enemmän epäsymmetria puoleen, sori biologia :)
Lyhyet miehet, kuten vaikka Kari Ketonen, Timo Kahilainen ja Jonas Nordman.
Homomiehet kuten vaikka Adam Lambert ja Antti Holma.
T. Nainen -85
Vierailija kirjoitti:
Iso nenä antaa särmää ja ylväyttä olemukseen esim Sarah Jessica Parker, Erja Häkkinen, Angelica Houston. Cherin ei olisi pitänyt leikata nenäänsä, olisi paljon persoonallisemman näköinen.
Ei Cherillä edes ollut isoa nenää ennen leikkausta ja hän on juurikin hyvä esimerkki epäonnistuneesta kauneusleikkauksesta.
Jalkani ovat lihaksikkaat, mutta nilkat ovat paksut ja kengänkoko iso pituiselleni. Lisäksi jalat ovat lyhyet. Lyhytjalkaisuudesta ei kukaan täällä ole sanonut pitävänsä, niin rumana se nähdään. Itse kyllä tykkään kun muilla näen lyhyet jalat.
Isoja neniä moni on täällä kehunut. Pottuneniä ei vaan taideta laskea mukaan.
Minusta nykyinen kulmakarvamuoti on ruma, siis se, että pitää olla "huolitellut kulmat". Luonnolliset kulmat on kauneimmat. Kestopigmentoidut on suorastaan kammottavat, ja piirretyt/maalatut teennäiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kuulla kuinka moni pitää vähän isommasta nenästä! Olen "kärsinyt" pitkään isosta nenästäni. Nykyään jopa olen oppinut pitämään tästä, mutta nuorempana oli hirveät ulkonäkökompleksit.
Kiitos minunkin puolesta. Olen ollut muuten ihan tyytyväinen ulkonäkööni, mutta aina häpeillyt jylhää kyömynenääni. Esimerkiksi välttelen edelleen sivultapäin otettavia valokuvia. Onpa ihana kuulla, että niin monilla on positiivista sanottavaa erikoisemmista nenistä. Ette arvaakaan miten häkeltyneen onnellinen olo on tullut näitä viestejä lukiessa. Kiitos :')
Kyllähän kyömynenä on hieno ja upea, mutta minä sen sijaan jatkan edelleen pyöreän perunanenäni häpeämistä!
Vierailija kirjoitti:
Minusta nykyinen kulmakarvamuoti on ruma, siis se, että pitää olla "huolitellut kulmat". Luonnolliset kulmat on kauneimmat. Kestopigmentoidut on suorastaan kammottavat, ja piirretyt/maalatut teennäiset.
Eiköhän tuo muoti ole jo pois päin menossa, toivottavasti ainakin. Jos kulmat ovat luonnostaan tuuheat, se on ihan ok, mutta kestopigmentoidut leveät suorastaan kammottavat!
Jos lasketaan koko elämän ajalta yleisten kauneusihanteiden vastaisia piirteitä joita olen pitänyt kauniina tai jopa kiihottavana niin niitä löytyy paljon. Kyse on suurimmaksi osaksi siitä ketä olen rakastanut tai keheen olen ihastunut. Kaikista piirteistä en enää tykkäkään ja ihanne muuttuu elämän myötä, mutta tässä muutamia elämän varrelta: Kainalokarvat, pitkät ja pehmeät. Leveät olkapäät naisella. Iso nenä miehellä. Isot, kapeat, suonikkaat, luisevat jalkaterät ja varpaat miehellä. Tuuhea kikkarapilvi lemmenkalun ympärillä. Pakarakarvoitus miehellä. Aasialaiset miehet ja heidän siroutensa. Nörttiryhti. Silmälasit. Pitkät hiukset miehillä. Masentuneen, yksinäisen ja surullisen näköinen mies. Pienet silmät naisella ja pienet ohuet huulet. Silmäkulmarypyt. Itkenyt mies tai nainen kun silmänympärykset punoittaa, ilme anova ja naama vähän turvoksissa on suloinen ja kauniskin näky. Sisäänpäinkääntyneet hampaat ylhäälläja kulmahampaat näkyvillä, vähän kuin vämpyyreillä.
Pisamat on tosi kauniita, harmi että moni peittää ne meilillä.
Pörröiset hiukset naisella on minusta kauniit. Siis ei takkuiset mutta ei saa olla ilmavuutta, tuuheutta ja vähän sekaisinkin. En ole koskaan ymmärtänyt pakkomiellettä suoristaa hiukset littanoiksi ja siloittaa kaikki suortuvat.
Päänmyötäisenä roikkuvat hiukset saa ainakin oman pääni näyttämään pieneltä.