Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te ainoan lapsen asemaa surkuttelevat; käykää lukemassa Iltasanomien juttu

Vierailija
17.12.2017 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005493333.html
Sisarusten pahoinpitely on todella tavallista. Ei ole mitään takeita siitä, että sisarukset tulevat keskenään toimeen. Iltasanomien kommenteissa on toinen toistaan surkeampia tarinoita pahoinpitelyistä ja suorastaan murhan yrityksistä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitäkin oli 4 ja itse pienimpänä olen saanut elää puolustusvalmiudessa koko lapsuuteni. Pahinta ei ollut fyysinen kuritus, vaan kaikki nälvintä ja pilkkaaminen. Vanhempien poissaollessa sain kuulla olleeni epätoivottu vahinko ja näin luulin aikuiseksi asti kun en osannut kyseenalaistaa. "Kolmas/neljäs menee muiden mukana" ajattelu on musta heitteillejättö ja pahoinpitelyä.

Vierailija
2/7 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa olisin ollut ainoa lapsi, enkä mt-ongelmaisen sisarukseni sylkykuppi ja nyrkkeilysäkki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitäkin oli 4 ja itse pienimpänä olen saanut elää puolustusvalmiudessa koko lapsuuteni. Pahinta ei ollut fyysinen kuritus, vaan kaikki nälvintä ja pilkkaaminen. Vanhempien poissaollessa sain kuulla olleeni epätoivottu vahinko ja näin luulin aikuiseksi asti kun en osannut kyseenalaistaa. "Kolmas/neljäs menee muiden mukana" ajattelu on musta heitteillejättö ja pahoinpitelyä.

Lisään vielä, että pahiten kiusaava oli reilusti vanhempi, joten osasi peittää kaiken vanhemmilta. Minusta tuli "hankala" ja "vihainen". Ei kai niin pienellä ole mitään aseita käsitellä tuollaisia asioita. No tämä kultainen sisko on aikuisenakin perheen ykkösprioriteetti, ja minä katkera ja kateellinen jos mitään menneisyydestä mainitsen.

Vierailija
4/7 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kumpi alotti"

"selevittäkkää keskenään"

Vierailija
5/7 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kymmenestä lapsesta kolmas. Jouduin jo hyvin nuorena hoitamaan ja ottamaan vastuuta nuoremmista. Oma lapsuus ja nuoruus meni ohi. Olen yhteydessä vain kwhden nuorimman siskon kanssa. Hengähdystaukoja toi käynti mummolassa. Mummo palvoi ja passasi. Minulla on vain yksi lapsi,koska haluan että hän saa jakamattoman huomioni ja rakkauteni.

Vierailija
6/7 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä asioista ollaan vaiettu liian pitkään, onneksi kuitenkin tabuista uskalletaan nykyään puhua hieman avoimemmin. Ei ne sisarukset aina elämästä parempaa tee, tiedän tämän omasta kokemuksesta.

Vierailija
7/7 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä