Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksin asuva: jos kaverisi pyytää yllättäen yösijaa raskaan työviikkosi jälkeen, suostutko?

Vierailija
17.12.2017 |

Sinulla on ollut stressaava viikko. Olet odottanut ihanaa, rentoa viikonloppua kuin kuuta nousevaa. Olet suunnitellut syömiset, ulkoilut, ehkä elokuvat jotka katsot. Olet suunnitellut, että lauantai-iltana istut mukavasti sohvalle viltin alle, kaakaota tai punaviiniä siemaillen ja punnitset elämää ja että sunnuntaiaamuna nautit aamukahvisi kaikessa rauhassa hyvin nukutun yön jälkeen...

Yllättäen puhelias kaverisi ilmoittaa torstai-iltana, että tarvitsee viikonloppuna luotasi yösijaa. Syynä ei ole henkeen tai terveyteen kohdistuva hätätila, vaan hän on tulossa paikkakunnallesi esim. luokkakokoukseen, työyhteisön ekskursiolle tai muuhun semitärkeään sosiaaliseen tapahtumaan.

Miten toimit?

Yksin asuva: jos kaverisi pyytää yllättäen yösijaa raskaan työviikkosi jälkeen, suostutko?

Vaihtoehdot

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/12 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksiössä ja ainoa nukkumapaikka on vieressäni joten ei todellakaan käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kaverista. Mulla on yksi kaveri jonka kanssa voi olla ja mennä koko vkl raskaan työviikon päälle ja silti on maanantaina pirteämpi kuin hyvin nukutun ja levätyn vkl jälkeen.

Vierailija
4/12 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on varsin suppea kaveripiiri, joten jos joku on kysynyt yösijaa esim festareiden tai muun vuoksi niin ilman muuta olen ilolla ottanut vastaan. Aina sen leffaviikonlopun ja löhöämisen voi siirtää. Olen suurimman osan ajasta aika yksinäinen niin juttuseura kelpaa aina. Minulla on mukavasti ylimääräinen huone ja vielä erillinen kylpyhuonekin "ylimääräisenä" niin on helppo tulla ja mennä miten haluaa. :)

M27

Vierailija
5/12 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksiössä ja ainoa nukkumapaikka on vieressäni joten ei todellakaan käy.

Entä jos kaverisi sanoisi, että toisi patjan ja liinavaatteet mukanaan, että voisi nukkua lattialla?

ap.

Vierailija
6/12 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin yhdeksi vaihtoehdoksi tuon moraalittomalta kuulostavan "En suostu ja teeskentelen etten ole saanut häneltä koko viestiä" siksi, että ainakin minulla on kavereita/ tuttavia, jotka neuvotteluyhteyteen päästyään keksivät niin kauan "ratkaisuja" mainitsemilleni esteille, että lopulta on melkein pakko suostua, vaikkei haluaisikaan. Noissa tilanteissa he saattavat käyttää myös emotionaalista vetoamista/ painostamista. Ainoa ratkaisu olisi olla päästämättä heitä neuvotteluyhteyteen.

ap.

Vierailija
7/12 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni voi saapua vaikka keskelle yötä etukäteen ilmoitamatta ja olisivat tervetulleita.

Vierailija
8/12 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikean ihmisen kohdalla kieltäytyisin tarttuvaan mahatautiin vedoten.

Vierailija
9/12 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin yhdeksi vaihtoehdoksi tuon moraalittomalta kuulostavan "En suostu ja teeskentelen etten ole saanut häneltä koko viestiä" siksi, että ainakin minulla on kavereita/ tuttavia, jotka neuvotteluyhteyteen päästyään keksivät niin kauan "ratkaisuja" mainitsemilleni esteille, että lopulta on melkein pakko suostua, vaikkei haluaisikaan. Noissa tilanteissa he saattavat käyttää myös emotionaalista vetoamista/ painostamista. Ainoa ratkaisu olisi olla päästämättä heitä neuvotteluyhteyteen.

ap.

Oikea kaveri ei painosta ja uhkaile, vaan hyväksyy kieltävän vastauksen sen enempää kyselemättä.

Vierailija
10/12 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, sanoisin varmaan haluavani olla rauhassa ja rentoutua yksinäni, mutta että yöpyminen kävisi, jos tulisi tosiaan yöksi vain nukkumaan, eikä viettämään aikaa pidempään. Aamupalan tarjoaisin tietysti, mutta sitten olisi aika jatkaa matkaa.

Vierailija
11/12 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin niinkuin haluan. Ja se mitä haluan riippuu päivästä ja siitä kaverista. Jos ei sovi, sanon ettei sovi.

Vierailija
12/12 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama missä tilanteessa pyytää yösijaa, vastaus on ei. En halua ketään asuntooni yöksi, ikinä, missään tilanteessa.