Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" *" SYYSystävien KESKIVIIKKO" *"

12.04.2006 |

Ankkis, huhuu, mikä tänään on?

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6972045&p=&mpage=4&tmode=…

Tuolla tikkutiistai.

Onneksi on riittäynyt suojelusenkeleitä niin moneen paikkaan!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on myös kahvittelupäivä Kukkuun kanssa!

Huh mitä seikkailuja Pekka on kokenut! Onneksi suojelusenkelit olivat hereillä. Myös tuo terassin romahtaminen oli kammottava. T@hti, ethän soimaa itseäsi.

Nyt täytyy antaa Lillille aamupalaa.

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
2/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AURINKO!!

Ikkunat sain kyllä autosta skrapata kun kolmosen vein esikouluun.

Jospa se kevät alkaisi jo??!!

Onni on ollut onnettomuudessa,yhdellä jos toisella.Kyllä kaikki nämä koulii ja opettaa vanhempia.Eipä yleensä sama toistu uudelleen!

Esikolla alkaa olla koerumba koululla.Ja ihan hirveästi luettavaa.Onneksi nyt pitkä vapaa niin saa rauhassa treenata kokeisiin.

Kamalan levoton on uni pikkuisella.Heräili aamusta jo klo 06 mutta nukahti kainaloon.Kamalaa sätkimistä ja nykismistä oli siinä.Onko muilla levottomasti nukkuvia?siis niin että nukkuvat kyllä mutta kova liikehdintä unissakin.

Miten yleensäkin viides voi olla näin vilkas?Ja keksiä sellaisia asioita mitä ei yksikään näistä neljästä isommasta olisi ikinä edes tajunnut yrittää.Penkin kauttaa kipee pöydille.Jyrinä vaan kuuluu kun siirtää penkkiä.Välillä on ihan turhauttavaa kun koko päivän juoksen vain perässä ja vahdin ettei telo itseään.

Siskon 13v poika aloitti pestinsä lastenhoitajana eilen.Sopimus oli että vie meidän poikia ulos ja pelaa palloa ja pyöräilee.Istuu hiekkalaatikolla ja touhuaa.Jotta mulla hetki aikaa vaikka lukea.

Ihana poika.Ja ajatella että poika haluaa hoitaa pieneiä!!!Saa viitosen kerrasta!Hyvin meni eka kerta!!!

Meillä muuten myöskin tutin lutkuttaja.Kuin suuhun olis liimattu.Varmaan on vielä koulussakin=)

Nyt haiskahtaa pahasti tossa vieressä.

L+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamukahvilla, rauhassa. Tyttö nukkuu vielä, oli huono yö hänellä joten nukkunee nyt yön velkaansa. Täytyy kohta herätellä koska meillä on tänään muskari.

Hui, kyllä tuo Tuttiksenkin terassikertomus nosti kylmät väreet. Onneksi on enkeleitä, tosiaan! T@hdelle piti vielä myös laittaa se, mitä moni jo täällä sanonut että älä kanna liikaa syyllisyyden taakkaa harteillasi. Hyvä, että sait miehellesi kerrottua ja keventää taakkaa.

Katselen aamu-TV:tä ja siellä kerrotaan parhaillaan pääsiäikorteista ja niiden kuvituksesta, yms. Vähän myös perinteistä. Joten laitan tähän kellokeskiviikon Gallupin: Onko teidän perheessä pääsiäiseen liittyviä perinteitä? Jos on, millaisia? Mitä perinteitä haluat jatkaa edelleen lapsellesi/lapsillesi?

Se mitä itse täällä etelässä kaipaan on ainakin pääsiäiskokot. Äitini on Pohjanmaalta kotoisin ja siellä lapsena monet monet pääsiäiset viettänyt mummolassa. Kokoilla siis olen käynyt ja lankalauantaina mummmoni aina auttoi minua ja siskoani pukeutumaan trulleiksi ja kävimme sukulaisia läpi siellä.

Kirjoitan lisää myöhemmin ... nyt täytyy oikeasti lähteä liikkeelle tai myöhästytään ..

Voikaa hyvin

Alli

Vierailija
4/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätte varmaan meidän pääsiäisinnon jo tässä vaiheessa:)

Me käytiin pienenä virpomassa, mutta usein omatkin vanhemmat tajus palmusunnuntain liian myöhään ja käytiin sitten pääsiäisviikonloppuna. Muita perinteitä ei tainnut olla. Ruuistakaan ei ole jäänyt mieleen kuin mämmi ja suklaamunat.

Toi munienpiilotus vois olla hauska juttu. Siitähän sais kivan perinteen omille lapsille. Jenkkilässä on egg hunt jossa munat viedään pihalle (niitä on sikana!) ja lapset kilpaa kerää niitä koreihinsa. Ovat siis muovisia ja nameilla täytetty. Mietin jossain vaiheessa, että ois kiva vaikka kaveriporukan lapsille järkätä sellainen ja tehdä siitä perinne. Mutta vaatii liikaa ponnisteluja multa:) Sitä paitsi ei ois kivaa tuolla loskassa.

Yhtäkkiä tuli sellainen olo, että oispa kiva oikeasti saada jotain pääsiäisjuttuja aikaseksi. Kun vaan sais rauhassa tehdä:(

T: Ynis

Vierailija
5/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typyn jumpassa oli tyttö-vauva,ikä 1kk...voih!!!!Vauvan äiti kysy haluanko pitää sylissä...siis haluanko!!!!Voi mikä nyytti!!!!!Tekee hyvää vauvakuumeelle :-/

Me mentiin usein mummien luo pääsiäisenä..sukuloitiin ja kukko muni pääsiäismunia...Muistelisin et pääsiäissunnuntaina.Nyt poika saa etsiä munia,tais olla jo pitkänäperjantaina ku miehen mielestä oli jo hyvä sillon...Siinäpä meidän perinne!

Täytyy ruokaa laittaa...

jatu

Vierailija
6/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkiäväisiä tuntuvat nämä syystaapertajat olla. Onneksi on ollut suojelusenkelit vierellä kulkemassa :)

Meilläkin on vietetty tutitonta viikkoa. Mutta en hirveästi hehkuttele, ettei kostaudu, niin kuin kaikilla asioilla, joita ole täällä kehunut, ovat yleensä heti menneet ihan plörinäksi. Kaksi yötä ilman tuttia ja kolmet päiväunet myös. T yrittää kyllä kysyä moneenkin otteeseen että " tutu" , mutta tyytyy siihen kun sanotaan, että ei ole tutua ja että ottaa oman unipupun kainaloon. Siellä sitten sängyssä niin suloisesti sekä T että pupu köllöttävät. Myös tuttipullosta vierottaminen onnistui viime viikolla, itse asiassa niinkin helposti, ettei ole kertaakaan pullon perään haikaillut. Iso poika siis!

Mittalassa käytiin Neitin kanssa tänä aamuna. Mihin minun pieni vauvani on kadonnut? Painoa yli 6 kiloa ja pituuttakin huikeat 60 cm. Iltaitkut ovat vähentyneet, onneksi (jaksamisia vain Lilalle Rosan kanssa ja halaus). Mutta tilalle on tullut koko yön kestävä tissistä roikkuminen ja vieressä nukkuminen. Mutta kun minen jaksa nyt ruveta käymään taisteluja ko. asian suhteen. Ehkä sitten joskus...

Pääsiäisestä: mitään isompia perinteitä ei ole. Suklaamunat ja raeruoho sekä pajunkissat kuuluvat niihin. Mutta lammas ei maistu, joten ruokalista ei ole mitenkään erityisen pääsiäismäinen. Appelsiinirahkaa olen yleensä tehnyt jälkkäriksi ja sitten jonkun paistin. Mutta mämmiä - ei kiitos meidän pöytään. Miten niin kranttu...?

Mutta siinäpä kaikki tällä kertaa. Nautin nyt hetken hiljaisuudesta ja lähden päiväkahvin keittoon. Lapset nukkuvat, T vielä hetken, Neiti toivottavasti hieman kauemmin.

Mimmu kera lapsien

Vierailija
7/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tytön juuri nukkumaan. Voi luoja, että taas päätä särkee. Tämä on se tyypillinen " kolmen päivän särky" joka päättyy kun menkat alkavat :(

Pääsiäisperinteistä vielä vähän. Niin, tuo pääsiäissunnuntain kukon muniminen (joka on siis oikeasti mahdollista pääsiäisenä ;)) oli meilläkin perinne. Se meni yleensä niin, että " kukko" oli jättänyt tyynyn viereen höyheniään ja jonkun vihjeen. Me siis etsimme siskoni kanssa innolla pääsiäismunamme ympäri kotia minne " kukko" ne oli muninut sinne tänne. Se suklaamunien etsiminen oli todella hauskaa! Se on myös yksi mitä haluan jatkaa omille lapsilleni. Äiti ja isä olivat tyytyväisiä varmaan koska niin innoissamme odotimme aarteen metsästystä että aloitimme sen sitten jo hyvin hyvin aikaisin pyhä aamuna ...

Muuten perinteet ovat aika tyypillisiä, koristeineen, rairuohoineen ja ruokineen. Lammasta on joskus, ei aina. Itse ja mieheni emme siitä tykkää joten sekin ruokaperinne tyssää varmaan meihin. Pashaa ja mämmiä sitten kyllä on! Niitä minä rakastan! Tyttökin tykkää mämmistä :) Ei syö paljonkaan mutta ne muutamat lusikat nautiskelee todella. Ihme juttu kyllä, mielestäni.

Myös uskonnollisen puolen haluan välittää edelleen. Kertoa mistä pääsiäisessä on oikeasti kysymys. Samoin kun minulle on kerrottu ollessani pikkutyttö. Emme me kirkossa käyneet mutta silti myös pääsiäiskertomus on elänyt (ja elää edelleen) kotonani. Se mitä omat lapseni tästä haluavat säilyttää, on sitten tietenkin heidän oma valinta. Samoin se on ollut minulle, siskolleni, jne. Miehelläni on kyllä hyvin samantyyppinen tausta sekä ajatusmaailma tämän suhteen minun kanssani, että ei tule hankauksia sovitella tätä puolta yhteen :)

Nyt syömään!

Alli

Vierailija
8/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko kehua itseäni :). Oltiin eilen lasten kanssa Korkeasaaressa, kun siellä on joku pääsiäisteema. No, pääsiäisestä en tiedä, mutta isot lapset tykkäs (oli kaveri mukana), pienetkin oikein hihkuivat välillä. Reipasta ulkoilua ja eväitä. Taas on touhuttu pitkäksi aikaa ;). Työnsin taas rattaita niin, ettei illalla tarttenut ajatellakkaan lenkille lähtöä.

Onneksi on enkeleitä. T@hdelle halaus.

Pääsiäisestä: jotain koristeita olis tarkoitus vielä askarrella. Tosin kaikki tarvikkeet on vielä kaupassa, tänään ajattelin illalla käydä hakemassa. Käydään varmaan anoppilassa syömässä (siellä olen saanut lamnmasta joka oli hyvää eli ei maistunut lampaalle). Kotona laitan varmaan broileria ja jotain rahkajälkkäriä. Lapsille suklaamunia aja miehelle pashaa (purkista). Mutta ei mitään kummosia perinteitä.

Tänään oli ihana keli. Tytötkin viihtyivät hyvin puistossa. Ihanaa tulee hyvä mieli, elämän pikku asioista.

Aurinkoista mieltä kaikille.

Pilette

PS. Apua, unohdin ostaa kahvia. Toivottavasti olis edes yhteen kupilliseen...

Vierailija
9/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, siis jos nyt joku poissaoloni huomaa...:)

Juu, mikä Pääsiäinen? Muniva kukko tästä vielä puuttusi!;D

Suunnitelmia ei ole, jatketaan sitä mitä tehdään tällä hetkellä ympärivuorokauden eli hoidetaan " synnäriä" . *Iso ja väsynyt huokaus* Tää myöhäinen kevät tekee meidän elon nyt kovin vaikeaksi.

Niin, lapsista kai täällä oli tarkoitus puhua ja lapsi voi olosuhteet huomioon ottaen reippaasti. Raukkaa joudutaan rahtaamaan mukana välillä turhan paljon.

Palaan kunhan ajatuksissa on muutakin kuin lemmuja.

Voimia kaikille, erityisesti Ayap, ajattelen teitä, samoin Lila. Kurja juttu T@hti, onneksi Pekalla kaikki hyvin.

Aavis ja Motti

Vierailija
10/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja villistä Pohjolasta. Eikun siis tosi rauhaisasta mummolasta. Reissu on sujunut hyvin. Sukua ja tuttuja nähty niin, että taas muutaman kuukauden pärjää hyvin ilmankin...:D

Kiitos peukutuksista, tentit menivät läpi. Olivat oikeasti pahat vähiin lukemisiin nähden, mutta onneksi ohi.

Hip-sulle lämpimät onnittelut työpaikasta. Täytyy googlata tuo sinun koulu ja laittaa heti hakemus :D Mun töistä ei ole vielä kuulunut, pitäisi kuulua vasta pääsiäisen jälkeen.

Anteeksi, Tea, mutta minua nauratti vallan kamalasti se sinun tulehdus... Onnea libidon löytymisestä.

Kukkuulle ihanaa viikkoa ja omien tarvevarastojen täyttymistä.

Kasvatuskysymyksiin liittyen - olen lukenut lomalla Aino Kontulan kirjan Rexi on homo ja opettajat hullui. Hulvattoman hauska, koskettavan vakava ja tosi. Opena luin enemmän opettajista kuin oppilaista. Opettajan inhimillisyys, vahvuus ja heikkous, syyllisyyskin puhuttelivat. Opettajatkin ovat hyvin erilaisia kasvatusasioissa - ei ole pakko olla yhdestä puusta veistetty. Kaikesta karuudestaan huolimatta kirja oli minulle jotenkin helpottava.

Jatkamme pitkänä perjantaina kolmanteen mummolaan.

Vierailija
11/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T@hti, onneksi ei käynyt Pekalle kuinkaan.

Juuri eilen ystävän kanssa pohdittiin miksei ihmislapsi pysyttele emon lähellä, niinkuin eläinlapset tekevät. Tämä pohdinta alkoi parkkiksella, kun Lintsu huiteli omia menojaan, välittämättä mun huuteluista ja tietty kävelee aivan eri suuntaan kuin piti :)

Pääsiäisperinteet. Ainoat taitaa olla s.munien piilotus ja rairuohon laitto. Lampaasta en tykkää, poikkeuksena mummoni tekemä lammaspata, jota ajattelin kokeilla. Mämmi=yöks, mies ja esikko tykkäävät, typystä en vielä tiedä.

Ai niin, yksi perinne on muotoutunut ystäväperheen kanssa, monena vuotena ollaan sunnuntaina vietetty yhdessä koko päivä, tehdään hyvää ruokaa ja jotain herkkua kahvin kanssa.

Meinaatteko taaperoille antaa s.munan ?? Meillä kun isompi niitä mussuttaa, niin voipi olla että Lintsukin saa yhden maistaa, en taida raaskia jättää ilman.

Hilu

Vierailija
12/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilu, kiva tollanen perinne! Meillä ei oikein onnistu, kun kaikki kaverit huitelee omissa menoissaan. Luulen, että myös se egg hunt ois vaikea järkätä. Isoina juhlapäivinä on ennen oltu perinteisesti kavereiden kanssa, mutta nyt nekin perinteet on ihan hajonneet. Tylsää, vaikka lapsetkin vois hyvin sopeuttaa niihin. Osa on kyllä jatkaneetkin, osa eriytyneet toisiin porukoihin. Me.... kökitään usein kotona.

Mies ehdotteli pääsiäiseksi retkeä Porvooseen, Tammisaareen tai jonnekin. Saa nähdä. Ei tietenkään ajatellut sen enempää, vaan mun pitäis miettiä unet, syömiset yms.

Ulkona ois tosiaan ihanaa. Hermostuin vaan heti taas lapsiin, kun pieni heräsi. Koko ajan pitää tapella ja kiljua jotain.

Luulen, että minua odottaa haiseva taapero, joten menen taas...

Olen ihan puhki tähän yh-touhuun!

Vierailija
13/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan näköistä, mutta yllättävän kylmä ja raaka ilma kuitenkin.

Hui, onneksi tosiaan on enkeleitä riittänyt. Olisi saanut sinne Ivaloonkin ehtiä. Iljettäviä tuollaiset omalla kotipihalla tapahtuneet onnettomuudet. Toisaalta vaikka kuinka varoisi ja vartioisi niin ei sitä pysty kaikelta pahalta varjelemaan :-/

Tänään teimme yllätysvierailun vieraaseen päiväkotiin.

Ei siis saatu ykköstoivepaikasta hoitopaikkaa, mutta tarjolla olisi korttelia lähempänä kotia hoitopaikka. Ristiriitaisia tunteita heräsi vierailulla. Ei huono, mutta ei tehnyt mitenkään vaikutusta niin kuin se ensimmäinen. Onko tää taas niitä " koskaan ei voi olla tyytyväinen" -juttuja...

Olen tietty äimistyneen iloinen siitä, että tarjolla olisi hoitopaikka ihan pikku kävelymatkan päässä, sillä tämänkin seudun perheitä on peloteltu pitkillä hoitomatkoilla toiselle puolen kaupunkia. Yksi hyvä puoli ilmeni siinä, että ystäväni vuosikas aloittaa tuossa samassa päiväkodissa juuri ennen vappua.

Tämän diktaattorin päätöksestä vietämme pääsiäistä pääsiäisen jälkeen. Jätin hyvällä omallatunnolla ruohot kasvattamatta ja ajattelin heti reissusta tultuamme aloittaa kylvötyöt.

Lapsuudessa meilläkin kävi kukko munimassa. Etsin lankalauantaina isoimman pipon mitä talosta löytyi ja sen paikka oli eteisen nurkassa - yllättäen kukko löysi sinne vielä teinivuosinanikin :-)

Vaikka olen tältä seudulta kotoisin, niin mekin kävimme lauantaina noitimassa, ei siis virvottu varvottu palmusunnuntaina.

Lammasta syötiin jo eilen, eikä maistunut hikiseltä villasukalta. Pashaa kuuluu tehdä itse, mämmi kaupasta, jos joku sitä haluaa. Kai tässä siis jotain perinteitä voisi jatkaa seuraavalle sukupolvelle :-)

Salaatin tekoon,

Keilin & ei-vieraskorea-Typy

Vierailija
14/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee nenästä. Yleensä stressin oire, siis äkkiä pihalle.

Meillä kanssa kukko muni. Sitten etsittiin, kylmää vai kuumaa -menetelmällä ja aikaisin aamulla. Oliko se lauantaina? Itse olen siirtänyt perinnettä, mutta kristillisesti vaikuttuneena olen muistellut pääsiäispäivää. Suklaamuna - muna - uusi alku.

Paasto on ollut tapana pitää jossain muodossa ja se päättyy siis sunnuntaihin.

Toivottavasti selviän kirkkoon, voisi olla tapakin. Ruuista ei väliksi, paitsi villasukasta en pidä.

Kukkuu

Vierailija
15/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapöydässä on lammasta - yök. Mies tykkää, muut ei, mutta kerran vuodessa suostun maistamaan. Jälkiruoaksi yhtenä päivänä mämmiä, toisena pashaa. Appiukko tekee itse mämmiä, ekan kerran sitä maistettuani olen oppinut tykkäämään mämmistä. Pashaa söisin miten paljon tahansa. Suklaamunia syödään, muttei sen kummemmin etsitä - siitä voisikin aloittaa uuden perinteen. Rairuoho laitetaan yleensä, tänä vuonna se jäi. Pojat koristelee virpomisoksia ja pääsiäisenä maalataan tavallisia munia.

Tänä vuonna vietämme pääsiäista anopin notkuvien herkkupöytien ääressä - anoppikaan ei onneksi tykkää lampaasta. Samalla vietetään appiukon tasakymmeniä.

Kiitos, Kukkuu, mukavasta tapaamisesta. Shoppailukierrokselta ei tarttunut mukaan mitään sen kummempaa.

Asuntohuolet painavat mieltä ja aiheuttavat sen, ettei kirjoittaminen oikein suju. Huoh.

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
16/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla lähdin töihin ja parin tunnin päästä tulin kotiin. Aivan voimaton olo, vilunväreet järkyttävät. Nukuin klo 12-18. Nyt otin pari Buranaa ja jaksoin iltasyöttää Antsan ja pistää nukkumaan. Onpa tämä kamala tauti :(

HUi, millaisia lähelläpiti-tilanteita. Onneksi suojelusenkeleitä on matkassa ollut. *Halaus* T@hti. Ivalon tapaus on ollut surullinen :(( Miehen sukulaisethan asuvat siellä, joten puhelimessa on kyllä tapauksesta puheltu, mutta en kovasti enempää tiedä kuitenkaan.

Paranemista ayapin populalle *halaus*.

Turvallista halata näin sähköisesti, ei kai tämä virus tätä kautta tartu. Olisikohan parvo sitten meikäläiselläkin. Kerroinko jo, miten esikoinen ihmetteli isälleen, jotta millainen tämä pervovirus oikein on :)) (Minähän olen taitavasti kotidiagnostisoinut tämänkin taudin).

Kiitos vastauksista Tiivii, jatu ja kumpp. Kyllä se siltä tuntuu, että se se on.

Nyt menen potemaan taas. Jaksuja kaikille!

Saamuska

Vierailija
17/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terassi on pesty! Kipii! Huomenna ostamaan kyllästysainetta ja pääsiäisenä hommiin. Jospa päästäis grillaamaankin jo:) Löysin lisää sipulikukkien alkuja. Jännää nähdä mitä niistä kasvaa.

Huomenna vien esikoisen autolla päiväkotiin ja menen suoraan kauppoihin ostelemaan kaikkea mielenkiintoista, kuten sitä kyllästysainetta, siivousämpäriä, koiran ruokaa jne. Sekä pääsiäiseksi ruokaa, blaah!

Arvatkaa olenko vähän mättänyt suklaata ja kokista tän viikon aikana. KoKo-tapaamisen suuri haittapuoli oli kaikki herkut jotka jäi mun tuhottaviksi! Paino nousee kohisten ja maha pömpöttää. Lauantaiherkkujen lisäksi olen syönyt kohta kaikki virpomissuklaat ja latkinut sikana kokista.

Saamuskalle paranemista! Samoin muihin sairastupiin!

Vierailija
18/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitään perinteitä oikein enää ole. No rairuoho pitää kasvattaa. Senkin jälkeen kun minä olen muuttanut pois kotoa, isä pitää huolen, että ruoho on. Viime vuonna vain viisi heinää iti ja kasvoi. Penskana minä ja veljeni laitettiin jonain yönä pipot sänkyjemme alle ja aamulla pipoon oli munittu.

Nykyään siis ruoho kasvaa, virpojat otetaan vastaan, meillä päin ne käy viikko ennen pääsiäistä, anoppilassa pääsiäisenä. Mämmiä syödään. Siinäpä ne. Ai niin, lapsena maalasin isän tyhjentämiä kananmunia, se oli kivaa se.

Vois sitä jotain Onnillekin keksiä, siis perinteitä. Mämmiä ei voida nyt antaa mutta suklaata mummu varsinkin haluais antaa. Oli saanut pienen pienen murun tavallista suklaata (josta en tiedä, oliko sopivaa Onnille) ja kuulemma niin autuaana oli maiskutellut. Kun ei ole Onni karkkiakaan saanut, ei osaa olla edes vailla kuten serkkunsa. Eli jotain iloa siitäkin.

Me mennään nyt sitten pe-ma ajaksi anoppilaan. Ei kiva mutta välttämätöntä. Onhan se käytävä, kun välimatka piteni tuplaksi ja harvemmin päästään käymään.

Tean saama vaiva huvitti muakin; huviveroa nyt sitten maksat;)

Ja enkeleistä kiitän minäkin, että niitä on ollut. Ei tosin tarpeeksi.

Ihan kauhealta tuntuu se Pietarsaarenkin tapaus:(

Minäpä jatkan valittamista. En käsitä, mikä väsymys tämä nyt on. Kevät sellainen? Nukuin 9h yön, kun Onni heräs kello 6, mies nousi sen kanssa, kuten aina. Lähtee töihin kasiksi. Nukuin 7 asti, pidempäänkin olisin nukkunut mutta oli röntgen aamulla. Sitten oli ihan veltto olo aamupäivällä pihalla Onnin kanssa. Onnikin meni nukkumaan jo 11 ja minä torkuin myös. Silti ihan sipissä.

Varmaan tämä väsymys on saanut aikaan sen, ettei jaksa urheilla ja se lisää väsyä. Kävin tänään sitten veljen kanssa salilla, joten eiköhän se tästä taas lähde. Niin ja kevään eka pyöräilykeikka tehty Onnin kanssa! Tykkäs edelleen istua kyydissä.

Meidän poijjaasta on tullut ihan mummun poika. Koko ajan hokee mummu, mummu. Äiti raukka ei saa hetken rauhaa, siis mun äiti, minä kyllä saan:)

Varmaan tämä isolla porukalla asuminen on vielä edesauttanut ennestään kovasti puhuvan pojan puheen kehitystä. Koko ajan enemmän ja enemmän tulee sanoja ja entistä selvempiä. Ihana nähdä, kun lapsi kehittyy kovaa vauhtia.

Mun jutut pyörii taas oman navan ympärillä. Päivällä kävin lukemassa mutta olin niin uupelossa, etten jaksanut kirjoittaa. Kai se salilla käynti antoi virtaa sen verran, että voisin kirjoittaa enemmänkin.

T-P

Vierailija
19/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin piipahtamaan, kohta pitäisi auto startata ja hakea ukon köriläs töistä kotiin.

Ihanaa että tänään sentään paistoi aurinko, mielikin oli paljon pirteämpi.

Tuttikeskusteluun ,meidänkin pippuri syö tuttia miltei koko ajan, piilottelee niitä, että varmasti itse löytää. Autoonkin mentäessä kyselee " misshä tutti on" Meidän tyttö tosiaan taitaa syödä sitä rippikoulussa. Nauratti Leannan kuvaus viitosesta, täällä myös pöytiin kiipeilijä, hakee vessasta korokkeenkin, jotta saa jotain otettua ylempää. Yhdyn myös samaan, että tään viimesin on kyllä mahottomin.

Pääsiäisperinteet: Ainoastaan virpominen, tänä vuonna kyllä suunniteltiin laittaa lammasta, mutta se kyllä saattaa jäädä suunnitteluasteelle. Mämmistä meillä ei kukaan tykkää, pashasta saattaisivat tykätä. Raeruohot jäi laittamatta, mutta eka/tokaluokkalaiset tekivät koulussa ja tuovat huomenna kotiin.

Nyt on pakko lähteä!

Vierailija
20/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin oli muniva kukko pääsiäisenä mummolassa.höh,eihän se miespuolinen kanalintu voi oikeasti munia. Jokatapauksessa kukko kävi munimassa yöllä jokaisen hattuun sängynpäätyyn,minun ja serkkujeni ja pääsin minäkin ainokaislapsi harjoittamaan hivenen sisarkateutta,kun piti tarkkaan katsoa ettei serkkupojan hatussa ollut paremmat munat : )

Kokko tietysti,kun pohjanmaalla pääsiäistä vietettiin,ja trulleina käytiin,ruuist pasha ja mämmi,mutta lammas yöks täälläkin.

Sitten maalasimme munia vesiväreillä,mummi jotenkin tyhjensi ne tekemällä reiät kuoreen ja puhaltamalla sisukset ulos,eli maalsimme vaan kuoret ja marjattana mummi tietty käytti sisällöt joihinnkin pääsiäisherkkuihin.

Kysyisinkin tietääkö kukaan voiko keitettyjä munia maalata vesiväreillä,niin et evois sit vielä syödä.että ei ole terveydelle haitallista???? Kiva ois V:n serkkujen kanssa maalailla kun tulevat,mutta en jaksa alkaa niitä todellakaan tyhjentelemään.

Meillä oli siis pääsiäisen vietto todella pakanallinen,uskonollinen puoli ei näkynyt ollenkaan,jossain muodossa voisin välittää sitä lapsillenikin.

Pääsiäinen on jäänyt mieleen kivana juhlana,varsinkin kun vietettiin sitä serkkuporukalla mummolassa (mun vanhemmat oli yleensä lapissa hiihtämässä)

Saana-maria: pervorokko,hih!

nyt nukkumaan

tiivii