Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi moni ajattelee, ettei eläkkeitä makseta sitten kun itse olisi eläkeiässä

Vierailija
16.12.2017 |

Ja sen takia moni ei murehdi omasta vajaasta eläkekertymästä.
Ajatteletteko että ne kaikki työeläkeotteet on siis huijausta. Että nyt muka on kertynyt näin ja näin paljon ja sitten eräänä päivänä lälläslää, et saakaan mitään.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on tässä ja nyt, ei sitten joskus vuosikymmenien päässä eläkkeellä. On suorastaan vastuutonta yrittää tehdä jotain vuosikymmenien päähän ulottuvia ennusteita, ja pitää niitä jonain jumalan sanana.

Määrittelykysymyksiä näm ovat.

Vierailija
22/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sen takia moni ei murehdi omasta vajaasta eläkekertymästä.

Ajatteletteko että ne kaikki työeläkeotteet on siis huijausta. Että nyt muka on kertynyt näin ja näin paljon ja sitten eräänä päivänä lälläslää, et saakaan mitään.

Tottakai, eiväthän ne ole kertyneet mihinkään tilille jolla olisi minun nimi. Se on vain arvio.

Sitäpaitsi, sillä rahalla saa silloin tuskin enempää kuin pienen vuokransa maksettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kuvittelee, että eläkevarat siirtyvät samantien maksajilta eläkkeensaajille. Todellisuudessa siinä välissä ovat eläkerahastot, joissa jo tällä hetkellä on sijoitettuna sen verran rahaa, että kenenkään yli 55v ikäisen ei tarvitsisi maksaa euroakaan eläkemaksuja. Rahaa on siis sekä nykyeläkkeiden maksuun että vielä eläkkeelle havittelevien eläkkeisiin, mutta sen jälkeen eläkevaroissa elettäisiin kädestä suuhun.

Oikeastaan se 30v ikäinen ei maksa nykyeläkkeitä lainkaan, varat rahastoidaan.

Olen nyt 50 ja eläkeikäni on 69. Moni tuttuni ja sukulaiseni on jo kuollut ennen kuin on ennättänyt edes siihen ikään. Eläkeikää näköjään nostetaan laskien sen varaan, että se olisi niin korkea, että varmasti puolet kuolee ensin.

Vanhempani maksoivat eläkevakuutusta, ja monien muiden kanssa menettivät ne kaikki rahat.

Ainoa tapa turvata jotain on sijoitusasunto.

Miten niin menettivät? Vanhempani maksoivat yksityistä eläkevakutusta ja saivat yli 1000 e/kk työeläkkeensä lisäksi siihes asti, kunes täyttivät 80v.

Eri firma todennäköisesti.

Vierailija
24/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän 55. Uskon, että saan ihan ok eläkkeen, mutta kannan huolta 24-26-vuotiaiden lasteni tulevaisuudesta.

Vierailija
25/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanottiin, että eläkepommi räjähtää, kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle. Nyt ne ovat olleet kohta 10 vuotta ja niitä on jäljellä n.320.000. Seuraavat kummene vuotta ja vain rippeet ovat jäljellä. Samaan aikaan eläkerahastot ovat saavuttaneet kaikkien aikojen ennätykset yli 200 miljardia.

Vierailija
26/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea hyvinvointivaltiona ollaan ajamassa alas. Jokainen varmasti on jo tämän hoksannut. Jokainen puolue on tässä osallisena. Tulevaisuudessa huoltosuhde yhä heikkenee ja maan talous supistuu. Eläkelaitosten varat joudutaan realisoimaan. Etuisuuksien leikkaukset jatkuvat. Osalle se tulee väistämättä tarkoittamaan ettei tulo riitä elämiseen.

Vierailija
27/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyvyys on juuri romahtanut, kun potentiaalisia lapsiperheitä on julkisuudessa peloteltu vanhempainvapaiden pakkojaolla.

Ensimmäistä kertaa historiassa 65-74 -vuotiaat ovat keskimäärin suurituloisempia kuin 25-34 -vuotiaat. Ja kun ne korkwakoulujen lukukausimaksut saadaan vielä runnotuksi läpi vanhemmaksituloikäisten kurjuutta lisäämään, kansallinen itsetuho on pedattu.

Elinajan jatkuva piteneminen yhdistettynä työnanrajien ikärasismiin takaa, että ihmisen eliniän lopussa on monta kymmentä vuotta elättinä oleilua. Tosiasiallista eläkeikää ei pystytä nostamaan.

Eläkesysteemin nykymuodossaan voisi pelastaa vain työperäinen maahanmuutto. Mutta miksi kukaan tulisi tänne vain muiden eläkkeitä maksamaan?

Vierailija
28/28 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oletko niin idiootti, että luulet maksavasi omaa eläkettäsi etkä nykyisten eläkeläisten?

Nyt maksetut eläkemaksuista suuri osa menee tietenkin nykyisten eläkkeiden maksuun, mutta luotan kyllä siihen että aikanaan saan just sen minkä mulle on kertynyt.

Ei kannata luottaa liikaa. Maksajat vähenevät koko ajan suhteessa eläkkeensaajiin joten ihan oikeasti voi käydä niin ettei eläkkeitä tulevaisuudessa ole varaa maksaa. Minä ainakin olen varautunut turvaamaan toimeentulon muulla tavalla.

Minä ainakin uskon siihen että vielä joskus 50 v kuluttua eläkkeitä maksetaan jotakuinkin samoin kuin nyt. Vaikka maksajat vähenevät, veroja on aina varaa korottaa. Ei välttämättä ansiotuloverotusta vaan välillisiä veroja. Miksei ansioverotustakin pari prosenttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi