Nalleretki-mainos itkettää. Kuinka paljon näitä on? :'(
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Feministisuvakkien propagandaa, taas demonisoidaan suomalaista miestä!!
Ei, vaan täyttä totta vaikka omasta lapsuudestani, joka sijoittuu 70-lukuun. Kerran minun piti karata metsään koiramme kanssa 5-vuotiaana, kun känninen isä olisi huvikseen halunnut hakata sitä. Itse asiassa koko perheemme sai turpaansa, äiti ja koira eniten (äiti vei koiramme piiloon, vei sitä mm. lenkille). Itse sain turpaani murrosiästä alkaen ja isä alkoi lehmitellä mua.
Aiemmin noita asioita peiteltiin, mutta näin maalaisjärjelläkin ajateltuna äidin olisi pitänyt erota isästä. Tietysti sitä elämänhalu voi kadota, psyyke murentua, mutta silloin pitää yhteiskunnan puuttua asiaan. Itse olen tehnyt huonoja miesvalintoja, mua on hakattu polkupyörällä, lyöty mustaa silmää ja kuristettu muovikassi ja vyö -yhdistelmällä. Mielenterveysongelmista olen kärsinyt suurimman osan elämästä elämääni.
Uskoni siihen, että osaan valita sellaista miestä, joka ei olisi fyysisesti ja/tai psyykkisesti väkivaltainen, on vähentynyt. On mulla kuitenkin ollut muutama hyvä seurustelukumppani, n. 6 vuoden aikana vastaan on tullut paljon pettymystä aiheuttaneita miehiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään sentään saa apua ja tukea jos elää perhehelvetissä.
Pitää vain toimia heti eikä vasta sitten kun se hullu on jo saanut riehua vuosikausia.
Toisin oli vuonna -69 kun synnyin ja 70-luvun alussa. Isäni oli ilkeä narsisti mutta erittäin taitava esittämään "normaalia ja hyvää miestä". Äidilleni isän todellinen luonne paljastui vasta vuosi häiden jälkeen kun olin syntynyt.
Isäni uhkaili äiti hullujenhuoneella, kuinka vie minut ja tappaa meidät kirveellä jos äiti edes ajattelee lähtevänsä. Avioeroakin oli silloin vaikeampi saada.
Ja mitä poliisi teki kun äitini meni tekemään rikosilmoitusta...sanoi vaan että Rouva on nyt hysteerinen ja menee kotiin takaisin. Äitini pääsi pois siitä helvetistä vasta 80-luvulla kun avioerolaki muuttui ja minä olin tarpeeksi vanha ymmärtämään koko kuvion. Onneksi äitini oli aina käynyt lyömisen jälkeen lääkärissä niin oli todisteita.
No on sinullakin geenit. Ilkeän narsistin ja pelkäävän alistujan veri virtaa suonissasi. On muuten tutkittu, että älykkyys periytyy äidiltä ja tunne-elämä isältä...
Ja sinulta ei löydy myötätuntoa edes suurennuslasilla etsittynä. Olet todella ymmärtämätön ainakaan tällaisissa aiheissa. Ennen kun alat pilkata, voisit tutustua psykologiaan ja miten tuollainen elämä alistetun asemassa haurastuttaa psyykkistä vointia. Ei herkkä ihminen ole sama asia kuin tyhmä ihminen ja herkkä ihminen voi lamaantua tuollaisessa tilanteessa. Ihminen ei voi valita vanhempiaan. Onneksi näistä asioista puhutaan nykyään avoimemmin.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää mainoksessa se, että nainen tietää, mitä on tulossa. Silti hän ei huolehdi lastensa turvallisuudesta ja hyvinvoinnista etukäteen vaan opettaa lapsille idioottimaisen "nalleretken" ikäänkuin se olisi ratkaisu. Mä sanoin aikoinaan seurustelusuhteen alussa, että mua lyödään vain kerran ja sen jälkeen ei edes neuvotella suhteen jatkosta. Kun pari vuotta myöhemmin niin kävi, kävin lääkärisssä, tein rikosilmoituksen ja se oli siinä. Mies yritti jotain vielä mussuttaa, mutta sanoin, että eropäätöshän oli yksin hänen, koska hän tiesi, että mua lyödään vain kerran eikä suhteen jatkamisesta sen jälkeen edes neuvotella.
Minusta taas sun asenteesi on vielä kummempi. Miksi ees hankin itsesi väkivaltaiseen suhteeseen? Ei tuollaista tarvitse suhteen alussa sanoa terveessä suhteessa. Teillä merkkejä sitten oli ilmeisesti jo seurustelun alussa siitä mitä on tulossa kun osasit miestä "varoitella".
Kummallinen asenne sinulla että silti saarnaat mitä toisten tulisi tehä, vaikka itsekin mitä ilmeisimmin "tiesit mitä olit tulossa" ja silti jäit suhteeseen kunnes se aavistelemasi lyönti tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministisuvakkien propagandaa, taas demonisoidaan suomalaista miestä!!
Ei, vaan täyttä totta vaikka omasta lapsuudestani, joka sijoittuu 70-lukuun. Kerran minun piti karata metsään koiramme kanssa 5-vuotiaana, kun känninen isä olisi huvikseen halunnut hakata sitä. Itse asiassa koko perheemme sai turpaansa, äiti ja koira eniten (äiti vei koiramme piiloon, vei sitä mm. lenkille). Itse sain turpaani murrosiästä alkaen ja isä alkoi lehmitellä mua.
Aiemmin noita asioita peiteltiin, mutta näin maalaisjärjelläkin ajateltuna äidin olisi pitänyt erota isästä. Tietysti sitä elämänhalu voi kadota, psyyke murentua, mutta silloin pitää yhteiskunnan puuttua asiaan. Itse olen tehnyt huonoja miesvalintoja, mua on hakattu polkupyörällä, lyöty mustaa silmää ja kuristettu muovikassi ja vyö -yhdistelmällä. Mielenterveysongelmista olen kärsinyt suurimman osan elämästä elämääni.
Uskoni siihen, että osaan valita sellaista miestä, joka ei olisi fyysisesti ja/tai psyykkisesti väkivaltainen, on vähentynyt. On mulla kuitenkin ollut muutama hyvä seurustelukumppani, n. 6 vuoden aikana vastaan on tullut paljon pettymystä aiheuttaneita miehiä
Tyhmä en ole, olen viiden laudaturin ylioppilas yli yhdeksän keskiarvolla. Olen kuvataiteilija, jolla on useampi ammatti. Tunne-elämältäni olen epävakaa ja liian kiltti.
Mitä siinä mainoksessa sitten tapahtuu? En näe sitä mistään ja googlekaan ei valaissut asiaa :(
Ai se mainos. En edes huomannut mitä siinä mainostettiin kun näin vain sivusilmällä. Eli taida olla kovin kummoisia tunteita herättävä kuitenkaan.
Se mainos on ärsyttävä, se nainen siinä on ärsyttävä. Ei surullinen tai etenkään itkettävä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä mainoksessa sitten tapahtuu? En näe sitä mistään ja googlekaan ei valaissut asiaa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää mainoksessa se, että nainen tietää, mitä on tulossa. Silti hän ei huolehdi lastensa turvallisuudesta ja hyvinvoinnista etukäteen vaan opettaa lapsille idioottimaisen "nalleretken" ikäänkuin se olisi ratkaisu. Mä sanoin aikoinaan seurustelusuhteen alussa, että mua lyödään vain kerran ja sen jälkeen ei edes neuvotella suhteen jatkosta. Kun pari vuotta myöhemmin niin kävi, kävin lääkärisssä, tein rikosilmoituksen ja se oli siinä. Mies yritti jotain vielä mussuttaa, mutta sanoin, että eropäätöshän oli yksin hänen, koska hän tiesi, että mua lyödään vain kerran eikä suhteen jatkamisesta sen jälkeen edes neuvotella.
Minusta taas sun asenteesi on vielä kummempi. Miksi ees hankin itsesi väkivaltaiseen suhteeseen? Ei tuollaista tarvitse suhteen alussa sanoa terveessä suhteessa. Teillä merkkejä sitten oli ilmeisesti jo seurustelun alussa siitä mitä on tulossa kun osasit miestä "varoitella".
Kummallinen asenne sinulla että silti saarnaat mitä toisten tulisi tehä, vaikka itsekin mitä ilmeisimmin "tiesit mitä olit tulossa" ja silti jäit suhteeseen kunnes se aavistelemasi lyönti tuli.
Ehkä mulla sitten on kummallinen asenne, mutta olen pitänyt ihan itsestäänselvänä, että suhteen alussa puhutaan niistä rajoista, jotka itselleen ja toiselle sallii. Miten suhtaudutaan pettämiseen eli onko kerrasta poikki vai miten. Ja minkä kumpikin kokee pettämisenä, pitääkö mennä ihan yhdyntään asti vai onko jo jokin muukin pettämiseksi luokiteltavaa. Samaan keskusteluun on kuulunut alkoholinkäyttö, rahapelit, valehtelu, väkivalta yms.
Kun isoisäni pahoinpiteli 50-luvulla isoäitiäni, isoäitini veljet ottivat oikeuden omiin käsiinsä ja hakkasivat lankonsa pahasti. Siihen loppui pahoinpitelyt. Nykyään tuollaista ei enää uskalla kun läheisen puolustamisesta joutuu itse käräjille.
Onko siinä ideana se, että lapset ei tajua sitä väkivaltaa vaan heille se on vaan nalleretki kun äiti huutaa uudelleen "Nalkeretki" ja lapset lähtevät retkelle.
Vai onko se nalleretki hämäystä sille väkivaltaiselle miehelle, että lapset pääsevät häneltä huomaamattomasti pakoon?
Ymmärsinkö oikein, että lapset lähtevät pakoon mutta äiti jää kotiin? Tätä mun on vaikea käsittää. Pitäisihän sen äidin huolehtia lasten pakomatkallakin lasten turvallisuudesta. Jotenkin vähän sekava mainos. Mutta hyvä tarkoitus - väkivaltaisessa kodissa leikitkään eivät ole viattomia.
Vierailija kirjoitti:
En vaan tajua, mikseivät lähteneet turvakotiin, kun mies oli poissa. Ja naisella 50-luvun kotiäidin habitus.
Seurustelin ihanan miehen kanssa. Hän muuttui naimisiin menon jälkeen. En uskaltanut erota. Ero tapahtui, kun mies koki, että se on hänen päätöksensä. Ok, oma mies oli mielisairas ja sittemmin pitkään mielisairaalassakin, mutta tälläistä sattuu. Onneksi minulla oli ehkäisykapselit, niin lapsia ei siihen liittoon tullut. Olen mielestäni itsenäinen, vahva ja feministikin, mutta silti eroaminen ei onnistunut vain lähtemällä. Jokainen katsoo elämää oman elämänkokemuksensa läpi. Ne jotka tuossa tilanteessa on ollut, niin tajuaa tilanteen vaikeuden.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että lapset lähtevät pakoon mutta äiti jää kotiin? Tätä mun on vaikea käsittää. Pitäisihän sen äidin huolehtia lasten pakomatkallakin lasten turvallisuudesta. Jotenkin vähän sekava mainos. Mutta hyvä tarkoitus - väkivaltaisessa kodissa leikitkään eivät ole viattomia.
Naapurin ikkunasta vilkuttaa vanhempi nainen, joten oletan, että lapset juoksevat sinne piiloon. Mainoksen alussa kyllä toivoin, että ollaan valmiina lähdössä yhdessä turvakotiin. Ja kun joku tuolla aiemmin pohti "nalleretken" merkitystä, niin mielestäni se oli molempia ehdotettuja: sekä tapa koettaa saada lapset ulos ilman että he ymmärtävät, mistä on kyse, kuten myös koodisana, jota mies ei ymmärrä.
Ehkä mainoksessa ideana saada ihmiset ajattelemaan, että monilla on huono tilanne perheessä ja perheväkivaltakin on todellinen ongelma. Eikä alkaa analysoida näitä perheväkivalta tilanteita mahdollisimman realistisesti. Voitte varmaan mainoksen kritisoijjat tehdä oman mainoksen, jossa lapset eivät onnistu lähtemään pakoon tai äiti vie lapset turvakotiin ennen, kuin puoliso palaa?
Mitä tossa mainostettiin? Lähestymiskieltolomakettako?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tossa mainostettiin? Lähestymiskieltolomakettako?
Kyseessä on sosiaalisen markkinoinnin kampanja, jossa pyritään tuomaan perheväkivaltaa tietoisuuteen, tässä tapauksessa nyt veikkaus siis mainostaa olevansa tällaisen yhteiskunnallisen asian puolesta. Todennäköisesti lahjoittaa myös rahaa jollekkin aiheeseen liittyvälle järjestölle tms.