Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nalleretki-mainos itkettää. Kuinka paljon näitä on? :'(

Vierailija
16.12.2017 |

:*(

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, tuhansia perheitä Suomessa. Turvakodit ovat tällä hetkelläkin umpitäynnä ja joulu on vasta tulossa. "Nalleretki" on todellisuutta liian monessa perheessä. Toivoo nimin. lastensuojelussa töissä.

Vierailija
2/69 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen elänyt tuon ja tuo mainos tuntuu hirveältä. Onneksi tajusin lähteä kun lapsi oli vauva ettei hänen tarvinnut elää tuota elämää. Monta monituista vuotta ollaan saatu elää rauhallista elämää kahdestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nythän päättäjät teki selväksi alkoholin saatavuutta lisäämällä että tätä me halutaa tähän maahan lisätä :(

Vierailija
4/69 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa, jokainen kuka on väkivaltaisessa suhteessa voisi katsoa peiliin ja erota. Aiheutatte lapsille traumoja ja pahimmassa tapauksessa uutisiin tulee perhesurma .

Vierailija
5/69 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan liikaa, jokainen kuka on väkivaltaisessa suhteessa voisi katsoa peiliin ja erota. Aiheutatte lapsille traumoja ja pahimmassa tapauksessa uutisiin tulee perhesurma .

Tässä kohtaa sun pitäisi neuvoja antaessasi muistuttaa, että siinä kohtaa kun lähdet, lähde silloin kun väkivaltainen puoliso ei ole paikalla.

Niissä tilanteissa tapahtuu paljon henkirikoksia.

Vierailija
6/69 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan tajua, mikseivät lähteneet turvakotiin, kun mies oli poissa. Ja naisella 50-luvun kotiäidin habitus.

Vierailija
7/69 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nythän päättäjät teki selväksi alkoholin saatavuutta lisäämällä että tätä me halutaa tähän maahan lisätä :(

Eiköhän se ole että se saatavuus on ollut jo kunnossa ennen tätäkin. Ei nykyisistä fiksuista ihmisistä tule yhtäkkiä vaimonhakkaajia kun saavat omenaviinilitkun sijasta ihan oikea lonkeron.

Vierailija
8/69 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää tossa mainoksessa se, että haetaan empatiaa typerän naisen typerän käytöksen takia. Kuka pakottaa lapsensa elämään tollasessa tilanteessa? Ja se että stereotyyppisesti perheen isä on väkivaltainen ja nainen viaton uhri. Ei jatkoon.

Vierailija
9/69 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää tossa mainoksessa se, että haetaan empatiaa typerän naisen typerän käytöksen takia. Kuka pakottaa lapsensa elämään tollasessa tilanteessa? Ja se että stereotyyppisesti perheen isä on väkivaltainen ja nainen viaton uhri. Ei jatkoon.

Nykyisin naiset osaavat ryypätä mukana eli taitaa turvallisen äidin nalleretket järjestää lapset keskenään.

Vierailija
10/69 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää halua nähdä sitä mainosta, joka kerta rupeaa itkettämään. Varsinkin, kun eka itkettää ajatus koko tilanteesta, sitten mietin kuinka paljon lapsia on oikeasti on tuossa tilanteessa, eikä oikein kukaan voi sille mitään. (Todellakin olen lastensuojelun puolella, mutta minusta ei ole realistista ajatella, että he pystyvät puuttua kaikkeen.)

Minäkin ajattelen, että ensisijainen vastuu on sillä, joka väkivaltaa tekee, mutta kyllä esimerkiksi äidin vastuulla on lähteä pois, lopullisesti.

Minun lukioaikana meidän pienessä kunnassa yläasteikäinen poika ampui isänsä. Varmaankin harkitusti alle 15-vuotiaana. Muistan kuinka Seura-lehti teki jutun, kuinka siellä seudulla on masentavaa ja paljon työttömyyttä yms. Jäi mainitsematta, että isä oli juoppohullu, jota perheen äiti suojeli. Poika sitten ratkaisi (huonolla, häiriintyneellä,) tavalla ongelman. Noille on ihan sama mitä alkoholia kaupasta löytyy.

Vierailija
11/69 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ajattelen, että ensisijainen vastuu on sillä, joka väkivaltaa tekee, mutta kyllä esimerkiksi äidin vastuulla on lähteä pois, lopullisesti.

miksi äidin miksei voinut sanoa että puolison.

Vierailija
12/69 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi äidin miksei voinut sanoa että puolison.

Koska mainoksessa mies käyttää väkivaltaa ja äiti ei. Ja koska en jaksa mielensäpahoittajia.

Vierailija
13/69 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alanuoli mainoksen vuoksi itkeskelemisestä.

Vierailija
14/69 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopuolelta on helppo huudella lähtemisestä. Siinä vaiheessa kun se rakkain ihminen on murtanut sun psyykkeen aivan murskaksi niin lähteminen ei olekaan niin helppoa. Perheväkivalta ei ole vain nyrkkejä, se on häpeää, syyllisyyttä, syyllistämistä.

Sen sijaan että tämäkin asia sysätään naisen syyksi (niinkuin mies syyttää jo häntä väkivaltaisesta käytöksestä) pitäisi ilmiötä pyrkiä ymmärtämään ja tukea naisia. Auttaa häntä uskomaan että hän pystyy ja kykenee ja on vahva lähtemään.

Toiseksi monella lähtemiseen liittyy ihan aito pelko siitä, että mies tulee murhaamaan sinut tai lapset.

Vierailija
15/69 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen elänyt tuon ja tuo mainos tuntuu hirveältä. Onneksi tajusin lähteä kun lapsi oli vauva ettei hänen tarvinnut elää tuota elämää. Monta monituista vuotta ollaan saatu elää rauhallista elämää kahdestaan.

Sama täällä. Päätös, jota en ole kertaakaan katunut. Ihmettelen vaan tuota Nalleretken onnistumista. Kun meillä riideltiin miehen juomisesta, mies kaappasi aina taaperon itselleen ja uhosi sillä, ettemme pääse karkuun. Kerran pääsimme, ja menimme suorilta turvakotiin ja lopetin koko paskan, miehen ja viranomaisten aneluista huolimatta.

Vierailija
16/69 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun se rakkain ihminen on murtanut sun psyykkeen aivan murskaksi niin lähteminen ei olekaan niin helppoa.

Entäpä jos lähtisi jo ennen sitä? Harvassa tapauksessa kai se väkivalta purskahtaa silmille täysin puskasta, vaan siitä on merkkejä jo kauan ennen kuin se menee todella pahaksi.

Vierailija
17/69 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun se rakkain ihminen on murtanut sun psyykkeen aivan murskaksi niin lähteminen ei olekaan niin helppoa.

Entäpä jos lähtisi jo ennen sitä? Harvassa tapauksessa kai se väkivalta purskahtaa silmille täysin puskasta, vaan siitä on merkkejä jo kauan ennen kuin se menee todella pahaksi.

Jos on lapsia, yrittää löytää ensin kaikkea mahdollista apua perheelle, ennen kuin lähtee hajottamaan sitä. Ero on viimeinen ratkaisu. Myös raha-asiat saattavat kaatua päälle.

Vierailija
18/69 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole kuullut sammakon keittämisestä?

Vierailija
19/69 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan tajua, mikseivät lähteneet turvakotiin, kun mies oli poissa. Ja naisella 50-luvun kotiäidin habitus.

Turvakodissa pitää selittää se tilanne, mistä olette lähteneet. Ei ne ota sinne ketään sisään, joka kertoo että nyt oli sopivan rauhallista tulla.

Vierailija
20/69 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en enää halua nähdä sitä mainosta, joka kerta rupeaa itkettämään. Varsinkin, kun eka itkettää ajatus koko tilanteesta, sitten mietin kuinka paljon lapsia on oikeasti on tuossa tilanteessa, eikä oikein kukaan voi sille mitään. (Todellakin olen lastensuojelun puolella, mutta minusta ei ole realistista ajatella, että he pystyvät puuttua kaikkeen.)

Minun lukioaikana meidän pienessä kunnassa yläasteikäinen poika ampui isänsä. Varmaankin harkitusti alle 15-vuotiaana. Muistan kuinka Seura-lehti teki jutun, kuinka siellä seudulla on masentavaa ja paljon työttömyyttä yms. Jäi mainitsematta, että isä oli juoppohullu, jota perheen äiti suojeli. Poika sitten ratkaisi (huonolla, häiriintyneellä,) tavalla ongelman. Noille on ihan sama mitä alkoholia kaupasta löytyy.

Taidetaan olla samalta paikkakunnalta, tai mikä surullista, voi olla yhtä todennäköisesti kohtalo, joka on sattunut monta kertaa, monessa paikassa. :( Tähän pohjautuen tehtiin myös Kylmäverisesti sinun -sarjaan aikoinaan jakso nimellä Tiedän paikan armahan, löytyy muistaakseni Ruudusta mutta on maksullinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan