Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten otetaan vastuu elämästä? Olen 25.

Vierailija
16.12.2017 |

Haluaisin tuntea itseni vastuulliseksi aikuiseksi jolla asiat on hallinnassa, mutten koe olevani sellainen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/8 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30 enkä ole vielä oppinut, joten nostelen keskustelua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää myös t: N37

Vierailija
4/8 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- elät tulojesi mukaan. Eli tiedät paljonko kuussa kulutat, ja saat myös jotakin säästöön. riskienhallinnan kannalta tilillä pitäisi vastuullisella aikuisella olla 2-3kk elämiseen menevä raha bufferina tilillä. mielellään enemmänkin. 

- olet töissä tai opiskelet ammattiin, jossa on työllistymismahdollisuuksia.

- et saa avustuksia esim. vanhemmilta vaan elätät itsesi. 

- mietit mitä haluat vapaa-ajallasi tehdä ja omia arvojasi. Teet valintoja omien arvojesi ja halujesi mukaan, ei sen mukaan mitä vanhemmat tai kaverit "odottavat". 

Näissä nyt alkajaisiksi... 

Vierailija
5/8 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa noin sisällöttömään aloitukseen. Mistä et ole ottanut vastuuta?

Vierailija
6/8 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän yli varojeni, ammatti ja työ on, saan rahaa vanhemmiltani ja elän arvojeni mukaan, mutta koen siitä huonoa omatuntoa. En siis ole vastuullinen aikuinen. Pitää tsempata. N37. Kiitos!

Vierailija
7/8 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Haet töitä

- Jos saat työpaikan, hoidat työt ja menet sinne ajoissa

- Et sekoile liikaa päihteiden kanssa, muistat levätä ja ulkoilla

- Hoidat pyykit, tiskit ja asuntosi siivouksen

-Opettelet laittamaan terveellistä ruokaa

- Piittaat siitä, mitä tekemisesti aiheuttavat muille ihmisille.

Vierailija
8/8 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän yli varojeni, ammatti ja työ on, saan rahaa vanhemmiltani ja elän arvojeni mukaan, mutta koen siitä huonoa omatuntoa. En siis ole vastuullinen aikuinen. Pitää tsempata. N37. Kiitos!

Niin no hyvällä tuurilla voihan tilanne olla hallinnassa vaikka eläisikin yli varojen. Edellyttää varakkaita vanhempia. Suurin osa kuitenkin elänee tilanteessa jossa ei voi luottaa siihen, että vanhempien tuki on jatkuvaa ja/tai ei rasita heitä. Omat vanhemmat saattaisivat vielä voida tukea (olen saman ikäinen kuin aloittaja), mutta koen että vastuullisena aikuisena tehtäväni on elättää itseni, eikä heikentää iäkkäiden vanhempieni elintasoa - jotka ovat minulle jo niin paljon antaneet. En myöskään odota mahdollisia perintöjä vaan toivon että vanhempani saavat heille mahdollisimman hyvän elämän. He ovat antaneet minulle hyvän kasvatuksen ja tukeneet opinnoissa jne jotta voin ottaa nyt vastuun elämästäni. Ja toivottavasti myös tukea heitä elämän ehtoopuolella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan