Miten valmistautua muutaman vuoden sisään tulevaan eroon?
Unohdetaan nyt kaikki keskustelut ja parisuhdeterapeutit ja se, onko tällainen selän takana valmistautuminen sinusta ylipäätään oikein vai väärin yms. ja keskitytään vain siihen, miten sinä suosittelisit ystävääsi valmistautumaan tulevaan eroon mahdollisesti erittäin hankalasta miehestä.
Aikataulua on mahdoton sanoa, mutta ajatuksena on, että elämän saisi mahdollisimman hyvin kasaan ennen eroa, jotta äiti ja lapset eivät joutuisi kohtuuttomasti kärsimään.
Kommentit (68)
Millainen ihminen ei huomaa lähisuhteessa toisen alkoholi ongelmaa tai pettämistä? Välinpitämätön ja rakkaudeton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvon eroamaan sulassa sovussa, ilman kolmansia osapuolia ja miettimään täysin realistisesti, kumpi teistä osaa lapset paremmin kasvattaa.
Sulassa sovussa eroaminen helposti raivostuvan pettävän juopon kanssa on, hmm... haasteellinen tavoite. Täysin realistisesti ajateltuna, mies ei tiedä lastemme luokkia tai opettajia, kerhotätejä, puhumattakaan kavereista, neuvolasta, hammaslääkäristä, harrastusajoista tai -ohjaajista, vaatteista, lääkkeistä tai ylipäätään juurikaan mistään muustakaan ja hän näkee lapsia ehkä noin 5 tuntia viikossa, joten tällä hetkellä lähinnä kauhistuttaa ajatus siitä, että lapset olisivat JOPA 2 viikonloppua kuukaudesta yhtäkkiä isänsä kanssa.
Eli minä olisin ihan yksiselitteisesti ainut mahdollinen huoltaja lapsille, kuten olen ollut tähänkin asti.
AP
Pelkäätkö siis että oikeus ei anna yksinhuoltajuutta ja tapaamisia niin kuin haluaisit? Pelkäätkö että mies kostaisi lasten kautta? Onko ollut väkivaltainen lapsille?
Miksi se lapsille kostais, jos akka on p*rseestä.
Nykyaikana ei jää salaisuudeksi jos lapsille on väkivaltainen. Se näkyy käytöksessä ja siihen puututaan heti. Myöskin teini ikäiset osaavat jo kertoa jos heille tai nuoremmille lapsille on jotain tehty. Nuoremmatkin osaa ja tosiaan, ammattilaiset huomaa sen kyllä heti ja nykyään ei oikein voi täysin yhteiskunnan ulkopuolellakaan elää.
Oletko ap purkanut miehesi käyttäytymisestä johtuvaa ahdistusta lapsiisi? HIV testi tuskin on pelkällä olankohautuksella hoitunut. Muista, että lapset ovat syyttömiä teidän kahden aikuisen valintoihin, sinunkin.
Sitä asuntoasiaa sinun pitäisi saada joku täällä Suomessa asuva hoitamaan. Täällä on kuntien vuokra-suntoja, ASO-asuntoja, Yksityisten ihmisten vuokra- asntoja ja sitten omia itse kokonaan maksettuja asuntoja. sitten vielä vvo, luona ja realia. Nopeimmin saa asunnon Realilta, tätyy hakea netin kautta kaavakkeella. Rahaa kannattaa piilottaa vaikka pihaterassin alle, monta muovipussia vielä päällle. Italiassa esim. naisjärjestöt auttavat 37sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvon eroamaan sulassa sovussa, ilman kolmansia osapuolia ja miettimään täysin realistisesti, kumpi teistä osaa lapset paremmin kasvattaa.
Sulassa sovussa eroaminen helposti raivostuvan pettävän juopon kanssa on, hmm... haasteellinen tavoite. Täysin realistisesti ajateltuna, mies ei tiedä lastemme luokkia tai opettajia, kerhotätejä, puhumattakaan kavereista, neuvolasta, hammaslääkäristä, harrastusajoista tai -ohjaajista, vaatteista, lääkkeistä tai ylipäätään juurikaan mistään muustakaan ja hän näkee lapsia ehkä noin 5 tuntia viikossa, joten tällä hetkellä lähinnä kauhistuttaa ajatus siitä, että lapset olisivat JOPA 2 viikonloppua kuukaudesta yhtäkkiä isänsä kanssa.
Eli minä olisin ihan yksiselitteisesti ainut mahdollinen huoltaja lapsille, kuten olen ollut tähänkin asti.
AP
Miten ihmeessä olet tullut "tekaisseesi" lapsia tuollaisen kanssa? Missä se on kaiken muun ajan paitsi tuon 5 tuntia. Haisee trollille tämä..
Alkoholisoitua voi hyvin lyhyessä ajassa niin, että koko ihmisen persoonallisuus muuttuu, ja pettäminen on voinut jatkua salasuhteena jo kauan. Juopoillekin löytyy salarakkaat. Ja tuskin mies ihan rappio on, kun ilmeisesti käy töissä. Saattaa viikonloput juopotella jonkun hoidon kanssa. Kaikki pahalle haiseva ei ole trolli. -ohis
Vierailija kirjoitti:
itse piilotin osakkeet ulkomaalaisille tileille. vaimolle jäi homeinen kämppä :D
eikös siirrot selvitetä, montako vuotta aiemmin siirsit
Pelkäätkö siis että oikeus ei anna yksinhuoltajuutta ja tapaamisia niin kuin haluaisit? Pelkäätkö että mies kostaisi lasten kautta? Onko ollut väkivaltainen lapsille?