Yksin asuva, kuinka usein joudut viemään roskiksen?
Kuinka usein joudut vierailemaan jätekatoksessa?
Syötkö paljon valmisaterioita ja muuta, mistä kertyy paljon pakkausroskaa? Minä joudun viemään roskiksenyleensä kerran päivässä, ja joskus roskiksia on jopa 2-3 samalla kertaa. Syön paljon valmisaterioita.
Tilan puutteen vuoksi kierrätän vain pahvin, metalliroskan ja ongelmajätteen.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa viikossa. Minulla on pieni roskis, ja tuotan aika paljon pakkausjätettä. En myöskään erittele biojätteitä tai muovia, vaikka siihen olisi mahdollisuus.
En hauku, ihmettelen vaan miksei normaaliälyisen oloinen henkilö kerää biojätteitä. Kaikki tuntemani sellaiset, joilla olisi mahdollisuus tehdä niin eivätkä tee ovat joko kehitysvammaisia tai todella pohjalla muuten, tai eivät ole kotimaassaan tottuneet ym.
Asunnossani on vain keittokomero, eikä allaskaappiin mahdu enempää keräysastioita. Jos olisi isot keittiökalusteet, joihin mahtuisi kunnon ulos vedettävä keräysvaunu, erottelu olisikin helppoa.
En myöskään pidä biojätteen erottelua vaivan arvoisena, koska sekajätteet poltetaan kuitenkin energiaksi. Muutama banaaninkuori muuttuu sähköksi vähän huonommalla hyötysuhteella? Täysin hyväksyttävää minusta, kun samalla yksittäiseltä asukkaalta säästyy vaivaa.
Ei mahdu minullakaan mikään minnekään (13 neliötä) mutten vaan osaa olla erottelematta bioa. Ja toisaalta muutenkin yritän pitää itseäni normaalielämässä mukana, ja kierrätys tuntuu olevan se eroavaisuus pohjasakan välillä.
Ehkä 1-2 kertaa viikossa. Pahvit ja paperit poltan, metallitölkit ja lasit kierrätän. Lähinnä siis muovijätettä taitaa olla sekä ruokajämiä
Minulle ei tule juuri tavallisia roskia, koska pyrin välttämään jätettä ja kierrättämään kaiken mahdollisen (lasi, metalli, muovi, pahvi, paperi, biojäte, ongelmajäte yms yms.) Eipä jää juuri jäljelle muuta kuin joitain hedelmän punnituksista tulleita tarroja tai muovia, jota ei voi kierrättää (sitäkään juuri ei ikinä). Yritän myös uusiokäyttää kaiken mahdollisen ennen kierrätystä (esim lasipurkit nyt ahkerassa käytössä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa viikossa. Minulla on pieni roskis, ja tuotan aika paljon pakkausjätettä. En myöskään erittele biojätteitä tai muovia, vaikka siihen olisi mahdollisuus.
En hauku, ihmettelen vaan miksei normaaliälyisen oloinen henkilö kerää biojätteitä. Kaikki tuntemani sellaiset, joilla olisi mahdollisuus tehdä niin eivätkä tee ovat joko kehitysvammaisia tai todella pohjalla muuten, tai eivät ole kotimaassaan tottuneet ym.
Asunnossani on vain keittokomero, eikä allaskaappiin mahdu enempää keräysastioita. Jos olisi isot keittiökalusteet, joihin mahtuisi kunnon ulos vedettävä keräysvaunu, erottelu olisikin helppoa.
En myöskään pidä biojätteen erottelua vaivan arvoisena, koska sekajätteet poltetaan kuitenkin energiaksi. Muutama banaaninkuori muuttuu sähköksi vähän huonommalla hyötysuhteella? Täysin hyväksyttävää minusta, kun samalla yksittäiseltä asukkaalta säästyy vaivaa.
Ei mahdu minullakaan mikään minnekään (13 neliötä) mutten vaan osaa olla erottelematta bioa. Ja toisaalta muutenkin yritän pitää itseäni normaalielämässä mukana, ja kierrätys tuntuu olevan se eroavaisuus pohjasakan välillä.
Kaikesta sitä voikin tuntea ylemmyyttä.
t: eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvovalinta tuokin. Minulle ainakin oma mielenterveys, kaunis sisustus ja arjen toimivuus menevät muiden mielipiteistä murehtimisen edelle. Huvittaa kyllä, miten monet naiset suhtautuvat hysteerisesti kierrättämiseen.
Sama täällä. Sen lisäksi tulevat paperit, jotka vien omaan laatikkoonsa. Sen lisäksi mulla on kaappien siivousprojekti ja yllättävän paljon sieltäkin tulee kaikenlaista vaikka en niitä ensimmäistä kertaa siivoa.