Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin asuva, kuinka usein joudut viemään roskiksen?

Vierailija
16.12.2017 |

Kuinka usein joudut vierailemaan jätekatoksessa?

Syötkö paljon valmisaterioita ja muuta, mistä kertyy paljon pakkausroskaa? Minä joudun viemään roskiksenyleensä kerran päivässä, ja joskus roskiksia on jopa 2-3 samalla kertaa. Syön paljon valmisaterioita.

Tilan puutteen vuoksi kierrätän vain pahvin, metalliroskan ja ongelmajätteen.

Yksin asuva, kuinka usein joudut viemään roskiksen?

Vaihtoehdot

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon niitä valmisaterioita oikein mätät. Yhteen roskapussiin mahtuu varmaa 50 ateriapakkausta.

Vierailija
2/26 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

paljon niitä valmisaterioita oikein mätät. Yhteen roskapussiin mahtuu varmaa 50 ateriapakkausta.

Niin mahtuu, jos sulla on käytössä sellainen +-100 litrainen musta jätesäkki. Tässä oli kyse roskapusseista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mahtuu, jos sulla on käytössä sellainen +-100 litrainen musta jätesäkki. Tässä oli kyse roskapusseista.

Tämän kirjoitti siis ohis.

Vierailija
4/26 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden viikon välein ja se on hedelmäpussi, ei muovikassi. Enimmäkseen jogurttitölkkejä.

Vierailija
5/26 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa. Tosin usein olen viikonloput muualla. Kierrätän metallit ja biojätteen, niin ja lasit myös.

Vierailija
6/26 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli väität, että yhden ateriapakkauksen tilavuus on 2 litraa?

Vierailija
7/26 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kahdesti viikossa. Kierrätän lasin, metallin ja pahvit, en syö lainkaan valmisruokia. Nyt olen tosin joutunut viemään roskia useammin kun lähikaupastani ovat kunnolliset roskapussit olleet jo pari viikkoa loppu ja olen joutunut käyttämään niitä surkeita pienempiä pusseja.

Vierailija
8/26 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien kerran viikossa ja minusta tuntuu että syön aika paljon valmisaterioita.

Vierailija
9/26 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2kpl 10litran roskiksia sekajätteelle ja sen lisäksi kierrätän metallit, lasin, pahvin ja paperin. Sekajätettä tulee ehkä 2 pussia viikossa.

Vierailija
10/26 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa tai harvemmin.

Mutta teen suurimman osan ruuista itse ja lajittelen kaikki jätteet.

Vierailija
11/26 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa viikossa. Minulla on pieni roskis, ja tuotan aika paljon pakkausjätettä. En myöskään erittele biojätteitä tai muovia, vaikka siihen olisi mahdollisuus.

Vierailija
12/26 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli väität, että yhden ateriapakkauksen tilavuus on 2 litraa?

En väitä. Sinä sen sijaan väität jotain ihan höpöhöpöä halutessasi päteä. 

Vierailija
13/26 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa viikossa. Minulla on pieni roskis, ja tuotan aika paljon pakkausjätettä. En myöskään erittele biojätteitä tai muovia, vaikka siihen olisi mahdollisuus.

En hauku, ihmettelen vaan miksei normaaliälyisen oloinen henkilö kerää biojätteitä. Kaikki tuntemani sellaiset, joilla olisi mahdollisuus tehdä niin eivätkä tee ovat joko kehitysvammaisia tai todella pohjalla muuten, tai eivät ole kotimaassaan tottuneet ym.

Vierailija
14/26 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden päivän roskikseen menee suunnilleen yksi jogurttipurkki ja kansi, yhden banaanin kuoret, yksi rypistetty a-nelonen, 3 arkkia talouspaperia, yksi terveysside, salaatintekojätteet, yksi jäätelörasia ja kansi, yksi valmisaterian pakkaus, yksi tyhjä shampoopullo, vanha tekstiilikappale (esim. vanha käsipyyhe tai rikki menneet tennarit), lattialla sängyn alla olevaa roskaa, esim. tyhjiä kosmetiikkatuotteiden pakkauksia, kynttiläpakkausten pakkausmateriaalia jne.

Roskaa vaan riittää vaikka teen hartiavoimin töitä. Minulla on huonut näppivoimat enkä saa litistettyä roskia kai tarpeeksi tehokkaasti.

ap.

Vierailija
15/26 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden päivän roskikseen menee suunnilleen yksi jogurttipurkki ja kansi, yhden banaanin kuoret, yksi rypistetty a-nelonen, 3 arkkia talouspaperia, yksi terveysside, salaatintekojätteet, yksi jäätelörasia ja kansi, yksi valmisaterian pakkaus, yksi tyhjä shampoopullo, vanha tekstiilikappale (esim. vanha käsipyyhe tai rikki menneet tennarit), lattialla sängyn alla olevaa roskaa, esim. tyhjiä kosmetiikkatuotteiden pakkauksia, kynttiläpakkausten pakkausmateriaalia jne.

Roskaa vaan riittää vaikka teen hartiavoimin töitä. Minulla on huonut näppivoimat enkä saa litistettyä roskia kai tarpeeksi tehokkaasti.

ap.

vuotaako sun pillu joka päivä

Vierailija
16/26 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh keskimäärin vien noin kolme sekajäteroskapussia/viikko. Joka toinen viikko vien lisäksi kertyneet pahviroskat kun tulee siihen varattu astia täyteen. Lehti/mainos/yms. roskia vien ehkä kerran kuussa kun tulee sille varattu kassi täyteen. Metalliroskia vien kans ehkä kerran kuussa kun alkaa jonkin verran olemaan, vaikka niitä aika vähän tuleekin.

Mulla roskapussien määrää lisää kissat. Kerään pissapaakut ja kakat suljettuihin koirankakkapusseihin kannelliseen pieneen roskakoriin ja vien ne mielelläni sekajätteitten ohessa parin päivän välein pois. Ei se keittiön sekajäteastia aina vielä täynnä ole kun niitä vien mutta ei niitä kakkapusseja kauaa halua siellä suljetussa roska-astiassakaan hautomaan alkaa.

Vierailija
17/26 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätän kaiken mahdollisen. Biojätteen vien vähintään kerran viikossa ja useammin, jos on jotain haisevaa. Muovit ja muut kerran viikossa. En saa pusseja aina täyteen. Metallin ja lasin ym. vien silloin tällöin ohi mennessäni.

Vierailija
18/26 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hauku, ihmettelen vaan miksei normaaliälyisen oloinen henkilö kerää biojätteitä. Kaikki tuntemani sellaiset, joilla olisi mahdollisuus tehdä niin eivätkä tee ovat joko kehitysvammaisia tai todella pohjalla muuten, tai eivät ole kotimaassaan tottuneet ym.

Asunnossani on vain keittokomero, eikä allaskaappiin mahdu enempää keräysastioita. Jos olisi isot keittiökalusteet, joihin mahtuisi kunnon ulos vedettävä keräysvaunu, erottelu olisikin helppoa.

En myöskään pidä biojätteen erottelua vaivan arvoisena, koska sekajätteet poltetaan kuitenkin energiaksi. Muutama banaaninkuori muuttuu sähköksi vähän huonommalla hyötysuhteella? Täysin hyväksyttävää minusta, kun samalla yksittäiseltä asukkaalta säästyy vaivaa.

Vierailija
19/26 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko lemmikin omistaja yksinasuvaksi?

Vierailija
20/26 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä odota, että roskapussi (kaupan muovikassi) olisikaan ihan täynnä. Vien sen kun menen siihen suuntaan, eli haen fillarin ja lähden kaupungille.

Erikseen kerään nämä:  bio, pahvi- ja kartonki, lasi, metalli, paperi, joidden astiat ovat kaikki oman talon pihassa. Muovia kerään myös, tosin en aina ja kaikkea, koska nekin pitää puhdistaa ja kaikki muovithan eivät tuohon keräykseen edes kelpaa. Muovinkeräyslaatikko on ihan lähellä, samoin paristot vien kauppaan.

Ongelmajäte on ongelma, kun ei ole autoa. Miten kuskaat vajaan maalipönikän (jolle ei löydy käyttöä) toiselle puolelle kaupunkia fillarilla? Ennen niitä keräävä auto tuli tuohon parkkikselle, jossa on keräyspiste. Ei vissiin tuotu sitten tarpeeksi tavaraa sitten siihen, kun se lopetettiin.

Ilmeisesti esim. ei-tyhjä aerosolipullokin on ongelmajätettä, ei sitä ainakaan metallin sekaan saa laittaa kuten tyhjän pullon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi