Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varokaa - tori.fi liikkuu huijari

Vierailija
16.12.2017 |

Tutustukaa torin ohjeisiin huijareiden varalta ja olkaa epäluuloisia. Itse ekaa kertaa ostin jotakin omaan ilmoitukseeni vastanneelta ja huijarin kynsiin jäin. Täysin omaa syytäni, kun en lukenut heidän ohjeitaan huijareiden varalta. Olkaa kaikki muut viisaampia ja lukekaa ne ohjeet. Älkää ikinä maksako ennen kuin tuote on käsissänne.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelit että myyjä postittaa tuotteen ennen maksua vai?

Vierailija
2/5 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo...eihän noista huijareista olekaan kovin montaa vuotta varoiteltu. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi ostaja huijasi minua! Hän halusi ostaa myymäni tuotteen (hinta 60€) ja kysyi postikuluista smartpostin kautta. Sanoin sen olevan 5.20€ ja että sovitaan sen kuuluvan tuohon 60€. Hän halusi nimenomaan smartpostin kautta, jotta saa seurantatunnuksen. Tämä ymmärrettävää, sillä usein myyjä on se huijari ei ostaja. Ostaja pyysi tilinumeroani ja sanoi maksavansa tuotteen (meillä molemmilla osuuspankki). En odottanut sen näkyvän tililläni heti vaan lähdin viemään tuotetta postiin, jotta hän saisi varmistuksen siitä että olen vienyt sen. Tämän jälkeen ilmoitin hänelle seurantatunnuksen, helposti-koodin jne. Samana, seuraavana taikka kolmantena päivänä ei kuulunut hänestä tai rahoista mitään.

Huijari käytti näitä tietoja

Marjut Heikkilä

Viikinmutka 70

90830 haukipudas

Puh. 0403243073

Katsoin netistä osoitteen jonka hän oli minulle antanut. Eipä löytynyt kartasta viikinmutka 70 vaan viikinmutka päättyy nro 54. Varmistin myös, sen ettei viikinmutka 7 ole asuinrakennusta. Tiedustelupalvelu varmisti epäilykseni osoitteen suhteen, sekä ilmoitti ettei väestörekisterin mukaan ketään tämän nimistä löydy haukiputaalta. Onneksi pystyin tehdä postiin muutosilmoituksen ja paketti tulossa minulle takaisin.

Vierailija
4/5 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys äskeiseen. Näin hänen olevan paikalla tori.fi:ssä. Luki viestini, mutta ei vastaa niihin. En siis usko sairastumiseen, kuoleman tapaukseen yms. Selitykseen.

Vierailija
5/5 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan vain omalta alueeltani (pk-seutu) ja maksan tavaran käteisellä, kun käyn sen hakemassa/ tarkastamassa. Mikäli haluamaani tuotetta ei ole julkisen liikenteen päässä, en ole tavarasta kiinnostunut. En ikinä maksa etukäteen, enkä osta mitään niin isoa, etten kykenisi sitä itse kantamaan (isossa Ikea-kassissa).

Tarkkana kannattaa olla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän