Matkalle - missä lämmintä toukokuun alussa?
Haluaisimme uida paljon. Missä olisi lämmintä toukokuun alussa? Tavoitteena mahdollisimman lyhyt lento, sillä lapset 3 ja 5 ja 9.
Kommentit (14)
Missä päin Kreikkaa? Vai joka paikassa? Saarilla vai mantereella? Itse olen ollut Kreetalla loppusyksystä ja silloin oli kyllä lämmin, mutta onko toukokuun alku vielä kevättä vai jo kesää?
Tuleeko muita ideoita kuin Kreikka? Onko Välimeren rannalla jo tosiaan silloin kesäistä, vai pitääkö lentää kauemmaksi?
Meksiko ois kyllä ihana, sinne vaan vähän pitkä lento.
T. ap
Noin monta lasta, oletteko oikeasti lähdössä matkalle?
Kreikan Hania. On takuuvarmasti lämmintä.
Ollaan oltu Haniassa, se on kyllä ihana paikka!
Ja itse asiassa lapsia on viisi, kaksi isompaa vielä tuohon lisäksi.
Ja tykätään matkustella, miksi ei?
T. ap
Merivesi on Etelä-Euroopassa kylmää vielä toukokuussa. Sää voi olla hyviä mutta 100% helletakuuta ei ole.
Kreikka on muuten ihana, mutta Välimeri on kylmähkö vielä tuossa vaiheessa. Hotellien uima-altaissa myös yleensä kylmä vesi. Kevät on kelien kannalta epävarmaa aikaa. Kanarialla on tuolloin mukavan lämmintä, mutta valmismatkojen kausi on toukokuuhun mennessä yleensä ohi.
T: Matkaopas
Espanjassa on jo kuuma tuolloin. Niin mantereella ja esim Mallorcalla jossa muuten hyvät rannat, paljon paremmat kuin Kreetalla.
Sisilia on kans lämmin keväällä ja Turkissa kuuma.
Mallorcalla ollaan oltukin, mutta sielläkin oltiin tosiaan syksyllä. Barcelonaan menen itse keväällä, joten ei ehkä Espanjaan nyt.
Italiassa ei olla oltu, tuota Sisiliaa olen miettinyt usein. Sitä voisinkin katsella, kiitos vinkistä!
T. ap
Someron kirkkorannalla voi olla jo silloin uintikelit. Sianpaska vaan haisee,se on miinusta..
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa on jo kuuma tuolloin. Niin mantereella ja esim Mallorcalla jossa muuten hyvät rannat, paljon paremmat kuin Kreetalla.
Sisilia on kans lämmin keväällä ja Turkissa kuuma.
Nämä säätiedot eivät kyllä pidä paikkaansa. Mallorcan sää on erittäin epävakainen toukokuussa. Siinä olet oikeassa, että Mallorca on muuten aivan ihana ja rannat ovat paljon parempia kuin muualla. Suosittelen erityisesti Alcudiaa saaren pohjoisosassa. Siellä ranta on yhtä upea kuin Karibialla.
T: Matkaopas
Kreikka