Ilmeisesti nimi Aku Ankka olisi Suomessa täysin laillinen?
Googletin sukunimen Ankka ja sellainen on ollut Suomessa ainakin jossain vaiheessa ja etunimi Aku on tietysti olemassa, joten nimenä Aku Ankka olisi kai täysin mahdollinen? Ja tietysti myös sitten esim. Roope Ankka?
Kommentit (54)
Voi olla hieman haastavaa mennä naimisiin Ankan kanssa, koska Ankkoja on Suomessa vain yksi.
Tv. Aku Ankka (ihan oikeasti passi ja ajokortti löytyy)
Kyllä tuo voisi mennä läpi. Kaveri testasi, että olisiko voinut antaa lapselleen nimeksi Kalja-Veikko ja se oli ihan sallittu nimi. Puoliso ei kuitenkaan suostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googletin sukunimen Ankka ja sellainen on ollut Suomessa ainakin jossain vaiheessa ja etunimi Aku on tietysti olemassa, joten nimenä Aku Ankka olisi kai täysin mahdollinen? Ja tietysti myös sitten esim. Roope Ankka?
Väestörekisterikeskuksen nimihaun mukaan Suomen väestötietojärjestelmässä ei ole yhtään henkilöä (elävää tai kuollutta) jonka nimi olisi tai olisi ollut Ankka. Nimen pitäisi siis löytyä suvusta varsin kaukaa historiasta että sen voisi omakseen ottaa.
Hanhi-nimisiä sen sijaan on elossa tälläkin hetkellä, tosin alle 5 eli harvinainen nimi.
Hannu Hanhi olisi siis todennäköisempi nimi kuin Aku Ankka.
Hiiri-nimisiä sen sijaan on elossa parisataa, ja Mikki on myös täysin hyväksyttävä etunimi. Joten Mikki Hiiri olisi hyvinkin mahdollinen nimi.
Kaarinassa on autokorjaamo M. Hiiri, tosin perustaja/omistaja taitaa olla Markku eikä Mikki.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo voisi mennä läpi. Kaveri testasi, että olisiko voinut antaa lapselleen nimeksi Kalja-Veikko ja se oli ihan sallittu nimi. Puoliso ei kuitenkaan suostunut.
Ei se dvv:ssä menisi läpi. Ei saa olla solvaava.
Miksi ei Kerttu Leppä, kun Matti Tasku on ok? Nuoruuden pilasoittokohde Porissa.
Vierailija kirjoitti:
Harmi että niitä nimiä valvotaan oikeesti ja suomessa et saa antaa nimeks Heli,jos sukunimi on Kopteri. Tai Kerttu jos sukunimi on Leppä.
Jenkkeihin vaan jos haluu nimensä vaihtaa miksi haluaa. Ei vaan suomessa onnistu seksihedelmät, mutta siellä onnistuu prinsessat ja googlet.
Vierailija kirjoitti:
Enää ei tarvitse miettiä voisiko nimen vaihtaa Aku Ankaksi. Vastaus voi vielä hetki sitten. Ei voi enää. Nääs vaihdoin ensin sukunimen muotoon Ankka ja, kun nimi lautakunta oli kokouksessa pitänyt ja Ankka oli väestötietojärjestelmään saatu, vaihdoin etunimen Akuksi automaattisen päätöksenteon harkinnalla ja PAM Aku Ankka oli syntynyt.
No olitko selvinpäin?
Mä muutan mun nimen Aku ankaksi ja voitan kaikki vaalit XD
Vierailija kirjoitti:
Harmi vaan pelkkä nimi ei riitä että ääni hyväksyttäisiin. Mutta numeron kanssa kelpaa.
Suomessahan on kymmeniä Karvosen Pekkojakin ja Hirvosen Penttejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi vaan pelkkä nimi ei riitä että ääni hyväksyttäisiin. Mutta numeron kanssa kelpaa.
Ei sitä nimeä saa laittaa numeron kanssakaan. Pelkkä numero, muuten äänestyslippu hylätään.
Aku Ankka -niminen voisi pyrkiä eduskuntaan. Saisi kaikki hupiäänet ja pääsisi läpi
Ankka sukunimisiä ei ole väestötietojärjestelmässä. Sitä sukunimeä ei ehkä saa, vaikka haluaisi.
Toki tämä sukunimen vaihto varmaan onnistuisi jossain toisessa maassa. Sitten muuttaisi Suomeen ja lapselle nimeksi Aku.
Nyt iltiksessä. Aku Ankka videon kera. Perustaa puoluetta. Tuleva pääministeri?
Ja Mikki Hiiri. Suomessa elää Hiiriä.