Miten työnantajasi muistaa jouluna?
Niin. Tuleeko työnantajalta jouluksi jotain hienoa? Tarpeetonta? Hienoksi ajateltua, mutta huonosti toteutettua?
Ei mitään?
Itse olen viimeisessä ryhmässä, ollut jo vuosia. Kaverit tuntuvat saavan kuka mitäkin. Nyt kertomaan ja ehkä se ehtii vielä toimia vinkkinä joillekin työnantajillekin ;-)
Kommentit (24)
Ennen sai noin 100e lahjan.Ruokatuotteita plus jonkun Iittalan jutun.Kolmeen vuoteen ei enää mitään..
Saatiin 50 euron lahjakortit s-ryhmän kauppoihin.
Mies saa varmaan taas jotain turhaa firman logolla varustettuna.
Yhden kuukauden palkkaa vastaava bonus, eli joulukuussa palkkax2. Olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Eli maksat siitä verot myös?
Yhteinen joulukortti, jossa on kaikkien nimet ilmestyi vessan peiliin.
En tiedä vielä, usein on vienyt matkalle lämpimään.
Glögeillä muistaa ja ehkä on hankkinut alesta suklaalevyn siihen kylkeen omilla rahoillaan.
Mies puolestaan sai mellevän herkkulaatikon: viiniä, skumppaa, oluita, mätejä, graavattuja kaloja, erilaisia säilykkeitä, suklaata yhteensä kolme kiloa...
Mä olen kateellinen tässä asiassa, mutta pääsen nauttimaan tuota miehen joululahjaa.
Saamme viinipullon. Tai oikeastaan, emme saa sitä, vaan jokainen voi noutaa oman pullonsa respasta, jos töiltään ehtii. Se on ns. talon viiniä ja aivan järkyttävän pahaa (ja halpaa, ostohinta noin 5 euroa).
Vierailija kirjoitti:
Yhden kuukauden palkkaa vastaava bonus, eli joulukuussa palkkax2. Olen tyytyväinen.
Sama. Mutta vain jos ollaan oltu kiltisti ja suhdanteet ovat olleet myönteisiä eli jos tulostavoitteisiin päästään.
Pullo punkkua, pullo valkkaria ja iso rasia suklaata (viime vuonna 3kg Geishaa). Voi olla lisänä muutakin, viimeksi oli juustoja.
Uudeksi vuodeksi ja vapuksi saamme shampanjapullon. Siis shampanjaa, ei kuohuviiniä.
Joululounas saadaan. Joululahjarahat käytetään hyväntekeväisyyteen. Pikkujoulut oli melko yltäkylläiset. Hyvä näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli maksat siitä verot myös?
Olen alkuvuodesta maksanut jo niin paljon veroja, että viimeiset 2kk on ollut 0%.
Ja 50e vuosituloissa ei paljon veroprosenttia hetkauta.
Rahana tai siihen verrattavana suorituksena työnantajalta saatu lahja katsotaan veronalaiseksi palkkatuloksi. Rahaan verrattavana suorituksena voidaan pitää esim. esinelahjaa, jonka saaja on saanut vapaasti valita (esim. KHO 1982 II 572). Ostokorttia ja muuta kuin tietyn yksilöidyn esineen ostamista varten annettua lahjakorttia, samoin kuin sellaista lahjaa, esim. osaketta, joka on helposti rahaksi muutettavissa, on aina pidettävä veronalaisena tulona. Merkkipäivälahjoina saadut matkat on rinnastettu esinelahjoihin, jos lahja on annettu matkana, jota saaja ei ole voinut valita. Matkatoimiston lahjakorttina annettu matka sitä vastoin katsotaan veronalaiseksi tuloksi.
Yrittämällä antaa joulun alla laittomat potkut. Nyt kun kuitenkin "sain" jäädä, niin en kovasti pistäisi toiveita joululahjasta. Enkä niiden perään olekaan. Yhteistyökumppaneilta on tullut viinipulloja ja ammattikirjallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Mutta vain jos ollaan oltu kiltisti ja suhdanteet ovat olleet myönteisiä eli jos tulostavoitteisiin päästään.
Meillä päästiin tavoitteisiin jo heinäkuussa. Lisäbonuksiin olisi ollut mahdollisuus, mutta ne ehdot eivät ehtineet täyttyä.
Lahjakortit on ilmoitettava verottajalle
Kenkää tulee yli kolmellekymmenelle. Lahjan saajia vielä arvotaan. Toinen mokomp sai tietää jo aiemmin ja tyhjentelevät pöytiään jouluksi.
Ei mitään, ei ole tullut vuosiin yhtään mitään. Kyseessä varmasti Suomen yksi suurin työnantaja 🙄
Jouluinen herkkukori paikallisten tuottajien tuotteista.