Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihit lahjaideat, kertokaa!!

Vierailija
16.12.2017 |

Taa on vuorossa joulu, mieheni suvun kanssa ja tässä viimesen viiden vuoden aikana on paketeista tullut seuraavia asioita:

- kuivakakku jossa vkp 22.12 ja selvästi näkyvissä punaista ale tarraa jota ei jaksettu raaputtaa kokonaan pois.

- kuukautissiteitä siis niitä "näytejuttuja" mitä tulee potin mukana.

- hesekuponkeja

- mieheni rippikoulua, Tiimarin sydänkehyksissä.

Joo ja kyse ei ole köyhistä vaan piheistä ihmisistä. Ollaan kyllä saatu näistä niin paljon iloa miehen kanssa, noita hese kuponkeja nauroin 20 minuuttia vedet silmissä vessassa, niin että mahaan sattui:D

Nyt sitten haluaisin antaa heille myös jotain samantyylistä, auttakaa:)

Kommentit (669)

Vierailija
621/669 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan anopiltani joka vuosi ties minkä lehtitilauksen mukana tulleita ilmaislahjoja. Ei siinä, jotkut olleet oikeinkin kivoja ja hyödyllisiä mutta osa ihan turhaa rompetta. Esimerkiksi hirviömäisen ruma käsilaukku, joku ihmeen minimaalinen leikkuulauta ja pari erilaista veistä (olisiko ollut joku juustoja varten tarkoitettu?), sekä Unikko-kuosinen meikkipussi, joka itsessään olisi varmasti jollekin oikein hyvä lahja mutta itse en vain voi sietää unikkoa. 

Vierailija
622/669 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurperheelle ostoskärryihin sopiva kolikko tai poletti. Ja korttiin teksti:Tämä käy Prismaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/669 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus on tärkein, mutta ihmetyttää vaan tämä "pakko tuoda jotakin" asenne. Jos oikeesti halutaan piheillä, niin tavallinen joulukorttikin on parempi kuin nämä vanhat lehdet ja alelaarien kamat, kun suurin osa varmasti jää kaapinpohjalle muutenkin. Mulla on jo kaikkea kotona. En tarvitse lisää pientä tilpehööriä pyörimään.

Vierailija
624/669 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

623 jatkaa vielä sen verran, että tietenkin omatekemä lahja on aina mukava. Tekijä on todennäköisesti ajatellut lahjan saajaa, vaikka lopputulos oli millainen. Eikä lahjojen kierrätyksessä ole mitään pahaa. Jos et itse tarvitse ja koe omaksi jotakin, niin miksi et antaisi eteenpäin? Turha täyttää kaapit kaikella turhalla.

Vierailija
625/669 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin vähävaraisena opiskelijana syömässä verenluovutuksessa ja aina otin tarjotut rautatabletit. En tietenkään niitä syönyt, vaan annoin lahjaksi ystävälleni, joka oli vuosikausia raskaana, sai 5 vuoden sisällä5 lasta.

Hän oli koko ajan rautakuurilla.

Ehdottomasti kannattaa luopua mieluummin verestään kuin rahoistaan :D

Kirjoitin vähävaraisena opiskelijana kävin syömässä. Motivaatio mennä verenluovutukseen oli ruoka. Ja myös rautatabletit.

Olen aina käynyt luovuttamassa verta. Tekisi hyvää monelle muullekin. Käyn 90 päivän välein, itse en kärsi asiasta yhtään. Ainakin 3 krt vereni on mennyt suoraan johonkin erikoistoimitukseen.

Hyvää voi tehdä tällä tavalla.

Teitkin hyvää. Tuo verestä luopuminen rahan sijasta oli selvästikin tähän ketjuun liittyvä vitsi, ei sinun vähättelemistäsi.

En ymmärrä mitä tarkoittaa verestä luopuminen rahan sijaan.

Esim en usko olisin ikinä ostanut rautatabletteja lahjaksi, vedoten lompakon sisällön puuttumiseen.

Mutta koska sain niitä verenluovutuksen yhteydessä, ne oli helppo antaa joululahjaksi .

Vierailija
626/669 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan anopiltani joka vuosi ties minkä lehtitilauksen mukana tulleita ilmaislahjoja. Ei siinä, jotkut olleet oikeinkin kivoja ja hyödyllisiä mutta osa ihan turhaa rompetta. Esimerkiksi hirviömäisen ruma käsilaukku, joku ihmeen minimaalinen leikkuulauta ja pari erilaista veistä (olisiko ollut joku juustoja varten tarkoitettu?), sekä Unikko-kuosinen meikkipussi, joka itsessään olisi varmasti jollekin oikein hyvä lahja mutta itse en vain voi sietää unikkoa. 

Mä saan äidiltäni aina näitä tilaajalahjoja. Tai ehkä oot mun veljeni vaimo :D

Vierailija
627/669 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhat käytetyt villasukat. likaiset ja rikkinäiset.

luki isolla hyvää joulua.

laitoin sitä itseään pakettiin ja tekstin hyvää joulua.

eipä ole sen jälkeen lähisukulainen ollut tekemisissä.

annoin opetuksen. siis haisevan sellaisen

Vierailija
628/669 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmalle väelle, joka ei käytä nettiä, voi tulostaa vaikka jonkun hauskan keskustelun tältä palstalta. Tuijottava koira tai joku muu klassikko riemastuttaa varmasti.

Edullisemmaksi tulee, jos vain lähettää linkin keskusteluun esim. tekstarina.

Paperi ja printtaaminen on kallista.

Vierailija
629/669 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten hiuksista voi leikata suortuvan. Kun teippaa sen korttipohjalle ja antaa isovanhemmille, nämä ihastuvat ikihyviksi. Toinen edullinen lahja on lätkäistä piltin käsi johonkin väriaineeseen ja painaa käsi kortille. Kehitelty versio molemmista on laittaa niihin kehykset.

Jos ei ole lapsia, niin mikä estää leikkaamasta korttii omaa tukkaa ja länttäämästä omaa käden-/jalanjälkeä. Jää saajalle muistoksi Maikki-Irmelin kädenjälki vuodelta 2020. Miksi se olisi vähemmän arvokkaampi kuin jonkun lapsen kädenjälki. Ikärasismia!

Toki se on yhtä arvokas. Arvokkaasti harmaantunut hapsi on erityisen arvokas.

Lapsukaisten maitohampaista saa myös persoonallisia lahjoja, samoin vanhempien ihmisten rautahampaista, jos niitä sattuu irtoamaan.

Viimeinen irronnut amalgaamipaikka isotädiltä viimeksi otetun passikuvan mukana.

Vierailija
630/669 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sukulaiselta omat kirjani jotka olin lainannut joulupaperiin paketoituna takaisin. Silloin itketti kun olin aika nuori ( 14? ) ja kun toinen sisarus sai ison paketin jossa kaikkea ja en saanut tuolloin lahjoja kun vanhemmilla ei ollut varaa. Eli tuo oli ainoa paketti. En tiiä sit et olivatko vahingossa paketoineet nuo vai eikö sitten ollut toiselle varaa ostaa ja ajattelivat kokeilla josko en huomaisi. Kyllä huomasin.

Toisella kertaa tuli kaverilta lahjaksi paikkakuntalainen lehti joka tulee talouksiin meillä päin ilmaiseksi. Nauroin kuollakseni tuolloin. Antoipa hän kerran myös kiven joka nököttää huumorin vuoksi tuolla kirjahyllyssä :D

Vierailija
631/669 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiiksi täytetty lottokuponki, ajatuksella valitut lottonumerot. Tälläinen saatin kerran anopilta. Itse sai maksaa osallistumisen arvontaan.

Vierailija
632/669 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin vähävaraisena opiskelijana syömässä verenluovutuksessa ja aina otin tarjotut rautatabletit. En tietenkään niitä syönyt, vaan annoin lahjaksi ystävälleni, joka oli vuosikausia raskaana, sai 5 vuoden sisällä5 lasta.

Kirjoitin vähävaraisena opiskelijana kävin syömässä. Motivaatio mennä verenluovutukseen oli ruoka. Ja myös rautatabletit.

Olen aina käynyt luovuttamassa verta. Tekisi hyvää monelle muullekin. Käyn 90 päivän välein, itse en kärsi asiasta yhtään. Ainakin 3 krt vereni on mennyt suoraan johonkin erikoistoimitukseen.

Teitkin hyvää. Tuo verestä luopuminen rahan sijasta oli selvästikin tähän ketjuun liittyvä vitsi, ei sinun vähättelemistäsi.

Esim en usko olisin ikinä ostanut rautatabletteja lahjaksi, vedoten lompakon sisällön puuttumiseen.

Mutta koska sain niitä verenluovutuksen yhteydessä, ne oli helppo antaa joululahjaksi .

Siis kun kyseltiin pihejä lahjaideoita, niin idea oli rahan säästäminen. Joten pihin lahjan hankkimiseen ei käytetä rahaa, vaan mieluummin vaikka nähdään vaivaa tai jopa luovutetaan verta, kunhan ei vain mene yhtään senttiä rahaa omasta pussista. Jos lukee ketjun, tajunnee idean.

Vierailija
633/669 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se lahja saa olla mikä tahansa jos se vain ei maksa juuri mitään. Alelaarin tai omien varastojen penkojakaan ei välttämättä ole etsimässä jotain tiettyä härpäkettä tai kampetta, vaan mielessä on pelkästään säästö. Tai voihan tavoitteena olla jokin tietty juttukin. Jos verenluovutuksesta saisi vaikka ruusun, joku pihi kosija luovuttaisi verta, että pääsisi sitten sen ruusun kanssa kosimaan. Säästyisi ruusuraha.

Vierailija
634/669 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmalle väelle, joka ei käytä nettiä, voi tulostaa vaikka jonkun hauskan keskustelun tältä palstalta. Tuijottava koira tai joku muu klassikko riemastuttaa varmasti.

Edullisemmaksi tulee, jos vain lähettää linkin keskusteluun esim. tekstarina.

Paperi ja printtaaminen on kallista.

Jos niillä ei ole nettiyhteyttä, voi mukaan laittaa lähimmän kirjaston osoitteen ja aukioloajat.

Vierailija
635/669 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty purukumi paketoituna kauniisti

Vierailija
636/669 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virkattu maski ja käsidesipullon suojus.

Hahaa, pitsinen maski olisikin hieno, olisiko ensi kesän muotia.

Vierailija
637/669 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai jonkun lehden mukana ilmaiskalenterin. Sain sen lahjaksi, mutta sillä ehdolla, että otan sivuista valokopiot, koska hänkin tarvitsee kalenterin

Vierailija
638/669 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virkattu maski ja käsidesipullon suojus.

Hahaa, pitsinen maski olisikin hieno, olisiko ensi kesän muotia.

Jostain ulkomaisesta lehdestä luin, että kuka lie julkkis oli jo sellaista käyttänyt.

Sukkahousuista saisi värkättyä montakin kevytmaskia.

Vierailija
639/669 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini sai jonkun lehden mukana ilmaiskalenterin. Sain sen lahjaksi, mutta sillä ehdolla, että otan sivuista valokopiot, koska hänkin tarvitsee kalenterin

Jos saa työpaikalla kopioida vapaasti, tuo onkin erinomainen lahjaidea. Yhdestä kalenterista voi kopioida kalenterit koko suvulle.

Vierailija
640/669 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ideaa voi soveltaa moneen lahjaan: saat tämän, mutta vain jos lainaat sen heti minulle. Palautan sen sitten samoin ehdoin ensi jouluna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi