Pihit lahjaideat, kertokaa!!
Taa on vuorossa joulu, mieheni suvun kanssa ja tässä viimesen viiden vuoden aikana on paketeista tullut seuraavia asioita:
- kuivakakku jossa vkp 22.12 ja selvästi näkyvissä punaista ale tarraa jota ei jaksettu raaputtaa kokonaan pois.
- kuukautissiteitä siis niitä "näytejuttuja" mitä tulee potin mukana.
- hesekuponkeja
- mieheni rippikoulua, Tiimarin sydänkehyksissä.
Joo ja kyse ei ole köyhistä vaan piheistä ihmisistä. Ollaan kyllä saatu näistä niin paljon iloa miehen kanssa, noita hese kuponkeja nauroin 20 minuuttia vedet silmissä vessassa, niin että mahaan sattui:D
Nyt sitten haluaisin antaa heille myös jotain samantyylistä, auttakaa:)
Kommentit (669)
Käytettyjä maskeja maasta. Pesukoneeseen hieno-ohjelman kautta pakettiin.
Meillä talousosaston yleismies-jantuselle pyyntö ja postimerkit sivuun.
Valtaosa tulee sähköisenä, mutta viikoittain tulee postimerkillä varusteltuja kuoria.
Kyllä vuodessa minigripp pussillinen tulee. Ne tietty aikoinaan haettiin lentokentältä.
Kuntosalit tarjoaa ilmaisia kokeilupäiviä ja -viikkoja ja jakaa joskus mainoslappusia niihin liittyen. Semmoinen oikein kauniina lahjakorttina anopille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
otemporesomoores kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudun lahja opettajille: pari konvehtia, kaksi tuikkukynttilää ja paketti vihreää teetä. Kyllä on esimerkillinen idea!
Se oli kyllä paha. Kenenkähän idea se oli?
Kuka nyt edes juo vihreää teetä? Hyi.
Teen tilalla olis voinut olla kahvia, kahden tuikkukynttilän tilalla yksi kunnon pöytäkynttilä, vaikka punainen ja kahden konvehdin tilalla vaikka suklaalevy. Ei olisi ollut kovin kallis, mutta jo huomattavasti parempi lahja. Jos nyt ei rahaa pysty antamaan niille opettajille. En tiedä mitä olivat saaneet esim. viime vuonna?
No, kun eivät saaneet MITÄÄN! Siinähän se just on se idea. Nyt kun saivat, niin heti alko naputus. Lapsellista sakkia.... Itse en ole työnantajaltani saanut koskaan mitään. Töissähän siellä ollaan - ei lapsia leikkimässä lahjaa kuolaten....
Jos työnantaja haluaa jotain antaa kaikille työntekijöilleen (tässä tapauksessa niille opettajille) niin ei varmaan olisi rahallisesti ollut kummoisenkaan paljon enemmän ostaa joku pieni joulukukka, vaikka hyasintti kauniisti koristeltuna (eivätkös kukkakaupat tee ihan tilauksesta asetelmiakin) ja paketoituna.
Minä olen saanut ihan kivoja juttuja, on tullut joulukoriste, iso kynttilä, joulutähtiä monenakin vuonna, suklaarasia, milloin mitäkin. Kyllä se vaan mieltä lämmittää. Joskus ei ole tullut mitään henkilökohtaisesti, mutta on toimitettu täytekakku ja pipareita kahvipaketin kanssa koko porukalle.
Ei tietenkään kukaan töitä tee sen takia, että saavat joulun alla lahjan! Tyhmää väittääkään noin.
Hassua miten monet ihmiset eivät ymmärrä budjetti-sanaa. Opettajien lahjaan on ollut tietty budjetti, selvästikin hyvin pieni, ja se on täytynyt jakaa useiden työntekijöiden kesken tasan. Ehkä joku max 2-3 euroa/ope. Keksikää itse sillä rahalla hyvä lahja. Hyasintteja olisi esim. saanut yhden ilman mitään asetelmaa ja ilman mitään kukkakauppaa.
Itse olisin paketoinut jokaiselle Fazerin sinisen suklaalevyn. Kai kaupunki olisi saanut ostettua niitä tukkuhinnalla?
Kyllä minä ymmärrän budjetti -sanan, mutta eiköhän se asia olisi pitänyt huomioida jo silloin sitä budjettia laatiessa, että jos opettajia on määrä X, niin yhtä opettajan lahjaa kohti pitää varata about 10 euroa vähintään, mieluummin 15. Se ei yhtäkään kuntaa tappiolle vie. Sillä saa jo nätin hyasinttiasetelman.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain anopilta teetä, jonka päiväys oli mennyt 11 VUOTTA sitten! 😂😂
anoppi kysyi meiltä halutaanko ottaa teetä. pakkauksessa luki että oli 12 vuotta vanhaa
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut ketjua kokonaan, mutta ehdotan toistonkin uhalla paperinkeräyslaatikoiden penkomista. Löysin äskettäin sarjakuvakirjoja, jotka menevät jo melkein antiikista, koska ne olivat 70-luvulta. Voisi antaa lahjaksi, en vain keksi kenelle. Vien ne varmaan takaisin keräykseen, joten pitäkää silmällä jätelaatikoitanne!
Ja vanhat puhelinluettelothan ovat nykyään keräilytavaraa. Niitäkin näkyy joskus keräyslaatikoissa. Raskaamman luokan tavara, joten ei sovi, jos haluaa säästää mahdollisissa postituskuluissa.
No jos vanhat puhelinluettelot ja sarjakuvakirjat on sun mielestä arvokkaita, niin pidä ihmeessä ne itse! Mitä siinä miettimään, kenelle ne antaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut ketjua kokonaan, mutta ehdotan toistonkin uhalla paperinkeräyslaatikoiden penkomista. Löysin äskettäin sarjakuvakirjoja, jotka menevät jo melkein antiikista, koska ne olivat 70-luvulta. Voisi antaa lahjaksi, en vain keksi kenelle. Vien ne varmaan takaisin keräykseen, joten pitäkää silmällä jätelaatikoitanne!
Ja vanhat puhelinluettelothan ovat nykyään keräilytavaraa. Niitäkin näkyy joskus keräyslaatikoissa. Raskaamman luokan tavara, joten ei sovi, jos haluaa säästää mahdollisissa postituskuluissa.
No jos vanhat puhelinluettelot ja sarjakuvakirjat on sun mielestä arvokkaita, niin pidä ihmeessä ne itse! Mitä siinä miettimään, kenelle ne antaisi.
Jalo ihminen antaa arvokkaat tavarat eteenpäin.
Ovulaatiolaskuri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
otemporesomoores kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudun lahja opettajille: pari konvehtia, kaksi tuikkukynttilää ja paketti vihreää teetä. Kyllä on esimerkillinen idea!
Se oli kyllä paha. Kenenkähän idea se oli?
Kuka nyt edes juo vihreää teetä? Hyi.
Teen tilalla olis voinut olla kahvia, kahden tuikkukynttilän tilalla yksi kunnon pöytäkynttilä, vaikka punainen ja kahden konvehdin tilalla vaikka suklaalevy. Ei olisi ollut kovin kallis, mutta jo huomattavasti parempi lahja. Jos nyt ei rahaa pysty antamaan niille opettajille. En tiedä mitä olivat saaneet esim. viime vuonna?
No, kun eivät saaneet MITÄÄN! Siinähän se just on se idea. Nyt kun saivat, niin heti alko naputus. Lapsellista sakkia.... Itse en ole työnantajaltani saanut koskaan mitään. Töissähän siellä ollaan - ei lapsia leikkimässä lahjaa kuolaten....
Jos työnantaja haluaa jotain antaa kaikille työntekijöilleen (tässä tapauksessa niille opettajille) niin ei varmaan olisi rahallisesti ollut kummoisenkaan paljon enemmän ostaa joku pieni joulukukka, vaikka hyasintti kauniisti koristeltuna (eivätkös kukkakaupat tee ihan tilauksesta asetelmiakin) ja paketoituna.
Minä olen saanut ihan kivoja juttuja, on tullut joulukoriste, iso kynttilä, joulutähtiä monenakin vuonna, suklaarasia, milloin mitäkin. Kyllä se vaan mieltä lämmittää. Joskus ei ole tullut mitään henkilökohtaisesti, mutta on toimitettu täytekakku ja pipareita kahvipaketin kanssa koko porukalle.
Ei tietenkään kukaan töitä tee sen takia, että saavat joulun alla lahjan! Tyhmää väittääkään noin.
Hassua miten monet ihmiset eivät ymmärrä budjetti-sanaa. Opettajien lahjaan on ollut tietty budjetti, selvästikin hyvin pieni, ja se on täytynyt jakaa useiden työntekijöiden kesken tasan. Ehkä joku max 2-3 euroa/ope. Keksikää itse sillä rahalla hyvä lahja. Hyasintteja olisi esim. saanut yhden ilman mitään asetelmaa ja ilman mitään kukkakauppaa.
Itse olisin paketoinut jokaiselle Fazerin sinisen suklaalevyn. Kai kaupunki olisi saanut ostettua niitä tukkuhinnalla?
Kyllä minä ymmärrän budjetti -sanan, mutta eiköhän se asia olisi pitänyt huomioida jo silloin sitä budjettia laatiessa, että jos opettajia on määrä X, niin yhtä opettajan lahjaa kohti pitää varata about 10 euroa vähintään, mieluummin 15. Se ei yhtäkään kuntaa tappiolle vie. Sillä saa jo nätin hyasinttiasetelman.
Mutta ei sovi allergiakoteihin :(
Tyhjiä kahvipaketteja kertyy vuodessa ihan kiitettävästi, näistä saa joku tehtyä vaikka kivan kauppakassin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukahan antaisi sulle lahjaksi huumorintajua...
Jos haluat antaa jotain nastaa, miten olisi nasta kauniisti paketoituna?
Vanhoista joulukorteista voi näperrellä pelikortit. Liimaa korttien toiselle puolelle valkoista paperia tai kartonkia. Vaikka Hullunkuriset perheet, Pekka-kortit tai normi kortit. Tai keksi itse oma korttipeli.
jouluinen vierailija kirjoitti:
Anna lahjaksi kaapistasi ruokaa/juomaa, jota et itse syö
Mulla on Fun Light- mehutiiviste ollut yli puoli vuotta kaapissa. Kiitos vihjeestä.
Jonkun kalliinmerkkisen vesipullon voi antaa tyhjänäkin. Kelpaa sitä sitten käyttää juomapullona esimerkiksi työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Nastat on niin halpoja että vähän vähempi pihi voisi antaa vaikka koko rasian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nastat on niin halpoja että vähän vähempi pihi voisi antaa vaikka koko rasian.
Rasiallisesta saa lahjat koko suvulle. Tulee nasta joulu.
Kaunis lahja syntyy, kun kirjoitat kortille jonkin ihanan muiston vaikkapa lapsuudestasi. Tekstin ympärille voi piirtää esim. kukkasia. Muistorikasta joulua <3
Vierailija kirjoitti:
Vanhoista joulukorteista voi näperrellä pelikortit. Liimaa korttien toiselle puolelle valkoista paperia tai kartonkia. Vaikka Hullunkuriset perheet, Pekka-kortit tai normi kortit. Tai keksi itse oma korttipeli.
Muistipelinkin voi askarrella itse. Joulukorteista voi myös leikellä hauskan palapelin.
Leikkaa Sannan kuva lehdestä ja kiinnitä se kontaktimuovilla jonkun vanhan rintanapin päälle. Demarituttavasi kantaa lahjaasi ylpeänä. Myös omien lastesi kuvia voit kontaktoida rintanappeihin ja antaa sukulaisille.
Vekkuli lahja näin korona-aikaan on jostain loppuun käytetystä vaatteesta irroitettu hiha. Mukaan voi laittaa kortin, jossa kehotat lahjan saajaa yskimään hihaan. Tällehän on ihan ministeritason suosituskin.