Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku teoillaan pilannut elämäsi?

Vierailija
16.12.2017 |

Mitä hän teki?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs pelimies valheillaan niin pahasti valehdellut etten enää ikinä usko mitään mitä miehet sanovat.

Eräs kouluaikainen ”kaveri” puukotti selkään niin pahasti etten enää kavereita halua.

Yläasteella pojat haukkumalla rumaksi niin että itsevarmuuteni on 0 eikä se tule siitä enää koskaan nousemaan.

Vierailija
42/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani sen sijaan että olisivat kannustaneet normaalin lapsen elämään, ostivat minulle tietokoneen jonka äärellä vietin valtaosan lapsuudesta/nuoruudestani. Sanomattakin lienee selvää, että minusta tuli epäsosiaalinen erakko ja kaiken kukkuraksi en ole edes töissä missään rahakkaassa tietotekniikkaduunissa.

Just joo, olisiko aika kantaa vastuu omasta elämästä? Mikä estää lähtemästä ulos, tekemään muuta kuin olla koneen äärellä? Löytyy ihan tolkuttomasti kirjoja ja kursseja joissa voi itse opiskella sosiaalisuutta ja sen taitoja. Ehkäpä vanhempasi ostivat tietokoneen koska olit jo valmiiksi epäsosiaalinen erakko?

Väität siis ettei vanhemmilla ole mitään vastuuta tai tekemistä asian kanssa, millaiseksi lapsi kasvaa? Ehkä itsekin heität lapsesi kellariin yöksi ja sitten syytät näitä koska kasvoivat niin vituralleen aikuisena.

Tietenkin on vastuu. Sinäkö Väität että tietokoneen ostaminen ja kellariin yöksi heittäminen on vertailtavia? Voi luoja tätä nykymaailmaa kun kaikki pitää saada valmiina ja jos ei ole saanut on vanhempien vika että elämä on pilalla koska he kuitenkin kehtasivat ostaa tietokoneen.

Ennen tietokonetta olin menevä ja paljon ulkona leikkivä lapsi, jos tämä olisi jatkunut, olisin takuulla aivan toisessa tilanteessa kuin nykyään. Tietokoneen tulon jälkeen vanhempani eivät mitenkään rajoittaneet tai valvoneet sen käyttöä. "Nyt tietokone kiinni ja ulos/nukkumaan", sellaista en koskaan kuullut. Masennuksen ja terapioiden kanssa olen tapellut puolet elämästäni, joten pidä sinä turpasi kiinni siitä vastuunkannosta. En koe sitä mitenkään omaksi vastuukseni korjata toisten lapsuudessani aiheuttamia, ehkä pysyviä vahinkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot vanhemmat yhdistettynä kiusaamiseen pilasi elämän.

Vierailija
44/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄITINI .

Vierailija
45/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Y . T. J .

Vierailija
46/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs pelimies valheillaan niin pahasti valehdellut etten enää ikinä usko mitään mitä miehet sanovat.

Eräs kouluaikainen ”kaveri” puukotti selkään niin pahasti etten enää kavereita halua.

Yläasteella pojat haukkumalla rumaksi niin että itsevarmuuteni on 0 eikä se tule siitä enää koskaan nousemaan.

Huomaatko kaavan - yksi inhottava tapahtuma, siitä totaaliyleistys, ja tunkki lentää etkä sitä takaisin hae?

Olet kostaja. Hylkäät maailman, joka on kohdellut juuri sinua paskasti. Ymmärrettävää, muttei välttämätöntä.

Jollekin toiselle on käynyt nuo kaikki, eikä hän enää edes muista niitä. Kysymys ei välttämättä ole siitä, että sinä olet miljoonasti herkempi kuin tuo toinen. Vaan te päättelitte siitä tapahtumasta eri asiat. Tämä on varmasti pitkälle geneettistä. Mutta ihminen voi kuitenkin opetella päättelemään toisinkin. Halutessaan.

Hassu juttu. Aloittaja on varmaankin joku kyyninen jonne, mutta silti asiassa on paljon perää. Niin kauan kuin eletään, pitää joko tuijottaa sitä seuraavaa estettä, tai jos rytmi sekoaa niin pahasti ettei voi jatkaa juoksua, pitää mennä kentälle työntämään kuulaa, sitten kun on saanut haavat paikattua. Paikalleen jääminen ei ole vaihtoehto. Jopa masentuneen ja surevan on soudettava päätään uuteen järjestykseen. Saa vihata ihmistä, joka vaihtoi maiseman ympäriltä, mutta edelleen edessä on tie, jota ei pääse palaamaankaan.

Vierailija
47/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain heikko antaa toiselle sellaisen vallan.Vain minä itse voin elämäni  pilata, ei kukaan muu.

Jo kysymyksenasettelusi on siis pielessä.

Heikko? Et siis hyväksy heikkoutta? Eivät kaikki ole vahvoja.

Ihminen voi aina valita uhriutuuko vaiko ei. Sen uhriutumiseen käytetyn ajan  ja energian kun voisi käyttää hyödyllisemminkin. Kyllä ihminen on ihan itse vastuussa siitä jos luovuttaa toiselle vallan pilata oman elämänsä.

No jos joku vaikka lyö kirveellä puolisosi hengiltä, niin miten olisit estänyt tätä valtaa valumasta toiselle? Kerro meillekin tämä elämän salaisuus.

Ei elämäni ole pilalla siksi jos puolisoni menehtyy. Minä olisin edelleen hengissä, toki puolisoni menettäneenä, joten elämäni olisi erilaista, vaan ei pilalla

.Mietipä vaikka rattijuopon henkiin jääneitä uhreja, moni  heistä ei ole antanut asian pilata elämäänsä vaan jatkaa edelleen vammoista huolimatta. Elämä toki muuttuu erilaiseksi mutta oikealla asenteella siitäkin selviää.Te alapeukuttajat ette tätä tajua.

Omahyväinen ja muita halveksiva asenne sinulla.

Ystäväni ainoa lapsi jäi rattijuopon yliajamaksi ja kuoli. Ystäväni ja hänen miehensä ovat edelleen hengissä, elävät näennäisesti normaalia elämää. Ulkopuolinen ei arvaisi heitä koskettanutta tragediaa. He tekivät päästöksen jatkaa ns. normaalielämää.

Onnellisia he eivät ole, suru on läsnä koko ajan. Ovat jo useamman vuoden käyneet ammattiauttajalla, nukahtaminen onnistuu vain lääkkeiden avulla.  Useita kertoja päivässä iskee valtava ahdistus, edelleen.

En usko tilanteen heidän kohdallaan muuttuvan, vaikka tosiaan elävät näennäisesti normaalia elämää.

Minun mielestäni heidän elämänsä pilasi tämä rattijuoppo. He itsekin ovat sitä mieltä. Rattijuoppo vei heiltä kaikkein tärkeimmän syyn elämiseen.

Teidän, jotka ette osaa muiden asemaan lainkaan, tulisi hävetä. Eräänlaista psykopatiaa tuollainen kylmyys.

Vierailija
48/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain heikko antaa toiselle sellaisen vallan.Vain minä itse voin elämäni  pilata, ei kukaan muu.

Ihminen voi aina valita uhriutuuko vaiko ei. Sen uhriutumiseen käytetyn ajan  ja energian kun voisi käyttää hyödyllisemminkin. Kyllä ihminen on ihan itse vastuussa siitä jos luovuttaa toiselle vallan pilata oman elämänsä.

No jos joku vaikka lyö kirveellä puolisosi hengiltä, niin miten olisit estänyt tätä valtaa valumasta toiselle? Kerro meillekin tämä elämän salaisuus.

Ei elämäni ole pilalla siksi jos puolisoni menehtyy. Minä olisin edelleen hengissä, toki puolisoni menettäneenä, joten elämäni olisi erilaista, vaan ei pilalla

.Mietipä vaikka rattijuopon henkiin jääneitä uhreja, moni  heistä ei ole antanut asian pilata elämäänsä vaan jatkaa edelleen vammoista huolimatta. Elämä toki muuttuu erilaiseksi mutta oikealla asenteella siitäkin selviää.Te alapeukuttajat ette tätä tajua.

Elämä sellaisena kuin hän halusi sen elää, on pilalla, iäksi kadonnut. Ei se tarkoita, etteikö elämää ole sen jälkeenkin ja hyvällä asenteella se on parempaa kuin huonolla asenteella. Sitä entistä elämää siitä ei kuitenkaan asenteella enää tule, se elämä on pilattu.

Vierailija
49/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-vaimoni pilasi elämäni jättämällä ilman vakavaa syytä ja rikkomalla perheeni.

Vuosia jo yrittänyt parantaa elämääni ja paperilla kaikki onkin hyvin, mutta yksinäisyydestä en vain tunnu pääsevän eroon. Kumppania ei löydy, koska lapseni ovat vielä lapsia. Syy ei toki ole lasten ja ilman heitä olisin jo luovuttanut koko elämäni suhteen.

M37

Vierailija
50/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, lapsikin voi valita, alkaako pedofiilin uhriksi vai ei!?

Olet tollo!

Vierailija
51/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha keskustelu, kaikki on vastuussa omasta elämästään, paitsi jos olet läskivitsin kuullut anorektikkonainen. Pääsy kielletty.

Vierailija
52/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhetuttu seksuaalisesti hyväksikäytti & pahoinpiteli ikävuosinani 6-18, ja vaikka en halua antaa asian enää vaikuttaa elämääni ja olen päättänyt jatkaa eteenpäin.

Niin totta kai kroppani yhä toimii omien vaistojensa ja pelkojensa kautta. Säikyn helposti, saan paniikkikohtauksia miesten kosketuksista, saatan purskahtaa itkuun kesken seksin ja vain täristä.

Mutta menneisyyteen ei voi vaikuttaa joten yritettävä vain jatkaa eteenpäin ja olla onnellinen että nuo tapahtumat ovat takana päin. :)

Vierailija
53/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan, lapsuudessani. Kehitin jo hyvin nuorella iällä traumaperäisen dissosiaatiohäiriön sivupersoonineen. 

Ei nyt elämä ehkä ihan pilalla ole, mutta olisihan elo aika erilaista, jos persoona ei vaihtuisi toiseen joka kerta kun joku traumamuisto tulee liian lähelle. 

Rankkaa on, mutta pärjäilen. 

Oletko parisuhteessa?

Vierailija
54/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti äitini. Piinasi henkisesti ja pahoinpiteli. Lapsuus ja nuoruus hirveä. Nyt vasta keski-ikäisenä olen päässyt irti menneisyydestä osittain ja huomannut, että kun itse työstän asiaa, niin saan vahvuutta huomata, että elämäni on hyvää ja päätän itse asioistani.

Pitkä tie ja pilattu lapsuus ja nuoruus takana. Ihana, vapaa elämä edessä.

Vierailija
55/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnekylmät vanhemmat

Vierailija
56/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni ainoa lapsi jäi rattijuopon yliajamaksi ja kuoli. Ystäväni ja hänen miehensä ovat edelleen hengissä, elävät näennäisesti normaalia elämää. Ulkopuolinen ei arvaisi heitä koskettanutta tragediaa. He tekivät päästöksen jatkaa ns. normaalielämää.

Onnellisia he eivät ole, suru on läsnä koko ajan. Ovat jo useamman vuoden käyneet ammattiauttajalla, nukahtaminen onnistuu vain lääkkeiden avulla.  Useita kertoja päivässä iskee valtava ahdistus, edelleen.

En usko tilanteen heidän kohdallaan muuttuvan, vaikka tosiaan elävät näennäisesti normaalia elämää.

Minun mielestäni heidän elämänsä pilasi tämä rattijuoppo. He itsekin ovat sitä mieltä. Rattijuoppo vei heiltä kaikkein tärkeimmän syyn elämiseen.

Teidän, jotka ette osaa muiden asemaan lainkaan, tulisi hävetä. Eräänlaista psykopatiaa tuollainen kylmyys.

Olet täysin väärässä suhteeni. Minun piti valita menenkö eteenpäin vai uhriudunko. Valitsin eteenpäin menon, en antanut jonkun toisen pilata elämääni. Voit siis ihan vapaasti tunkea mielipiteesi sinne minne ei päivä paista.

Vierailija
57/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos vanhempi juo ja hakkaa lastaan, ja _kun_ tämä vaikuttaa lapsen elämään, kyse on siitä että lapsi on heikko? Ap:lla on aikamoinen omnipotenssi ja megalomania potenssiin kymmenen... :D

Vierailija
58/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet täysin väärässä suhteeni. Minun piti valita menenkö eteenpäin vai uhriudunko. Valitsin eteenpäin menon, en antanut jonkun toisen pilata elämääni. Voit siis ihan vapaasti tunkea mielipiteesi sinne minne ei päivä paista.

Nämä ystävänikin "menevät eteenpäin", eivätkä ole uhriutuneet.  Silti heidän elämänsä on pilalla.

En tiedä, mitä pahaa sinulle on tapahtunut, mutta vaikuttaa siltä, että et oikeasti ole päässyt asian yli. Sinäkin taidat elää elämää, jossa traumasi on läsnä kuitenkin koko ajan.  Olet vain kehittänyt itsellesi kovan kuoren.

Olen pahoillani puolestasi.

Vierailija
59/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ystävänikin "menevät eteenpäin", eivätkä ole uhriutuneet.  Silti heidän elämänsä on pilalla.

En tiedä, mitä pahaa sinulle on tapahtunut, mutta vaikuttaa siltä, että et oikeasti ole päässyt asian yli. Sinäkin taidat elää elämää, jossa traumasi on läsnä kuitenkin koko ajan.  Olet vain kehittänyt itsellesi kovan kuoren.

Olen pahoillani puolestasi.

En ole tuo kenelle kirjoitit, mutta v***u mitä tekoempatiaa.

Vierailija
60/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi selviytyä, mutta riippuu aivan siitä

vastoinkäymisen laadusta meneekö elämä pilalle. Jos ei kykene enää kokemaan elämäniloa niin elämä on joltainosalta pilalla.

Se mistä ihminen ylipäätään kokee iloa on merkittävää ja se onko hänellä kuitenkin muitakin asioita kuin se pilattu elämään kuuluva asia.

En lähtisi vaatimaan sankaruutta niiltä joiden kokemusta ei jaa.

Se ei tarkoita, että olisi antanut voiton jollekkin ja itse uhriutunut.