Aina yhtä huvittavaa, kun kuulee jonkun "valittavan" siitä, että hänelle ollaan kateellisia
Vaikka salaa tunnetaan ylemmyyttä, sillä kateuden kohteena oleminenhan kertoo siitä, että on jollain tasolla korkeammalla kuin muut.
Ei minusta siinä olisi mitään pahaa, jos kuulisin jonkun myöntävän, että tuntuu hyvältä olla kateuden kohde, mutta se, että tämä ylemmyydentunto naamioidaan hirveäksi ihmiskohtaloksi on vastenmielistä.
Nyt ei siis puhuta mistään vakavista kiusaamistapauksista vaan vaikkapa paljastavasti pukeutuvan ja mielipiteitään esille tuovan naisen suusta, joka saa muilta naisilta negatiivista palautetta pukeutumisestaan tai mielipiteistään ja esittää, ettei muka toivoisikin saavansa miehet ihastumaan ja naiset vihastumaan.
Kommentit (11)
Kyvyttömyttä tulla toimeen muiden ihmisten kanssa on hyvä puolustella sillä että muut ovatkin kateellisia eikä yksinjääminen johdukaan siitä että on jollain tavoin hankala ihminen itse.
Kateus on sairaus. Kateellinen kärsii itse eniten. Tällainen ihminen löytää aivan mistä tahansa syyn olla kateellinen. Ei kateuden kohteen tarvitse edes olla millään tavalla parempi.
Mä en kyllä ymmärtänyt nyt yhtään että mitä tekemistä kateudella on paljastavasti pukeutuvan naisen kanssa?
En kadehtisi mautonta paljastelua, mutta saatan kyllä ihastella tosi tyylitajuisia naisia ja naisia jotka uskaltaa vaikka jättää rintaliivit pois välittämättä muiden mielipiteistä, ei siis aiheuta minkäänlaista kateutta, pikemminkin outoa että joku tollasta kadehtisi.
Onhan se huvittavaa, että juuri ne kilpailunhaluisimmat ihmiset ovat yleensä hanakimpia tuomaan suureen ääneen esille sen, kuinka kateellisia muut ovat heille kun ovat niin kauniita tms. Eikö tällaisille se (oletettu) kateuden kohteena oleminen ole juuri sitä mitä he tavoittelevatkin?
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä ymmärtänyt nyt yhtään että mitä tekemistä kateudella on paljastavasti pukeutuvan naisen kanssa?
En kadehtisi mautonta paljastelua, mutta saatan kyllä ihastella tosi tyylitajuisia naisia ja naisia jotka uskaltaa vaikka jättää rintaliivit pois välittämättä muiden mielipiteistä, ei siis aiheuta minkäänlaista kateutta, pikemminkin outoa että joku tollasta kadehtisi.
Tuli mieleen eräästä bloggaajasta, joka kertoo avoimesti mielipiteitään netissä ja pukeutuu usein tissipaitaan. Kuulemma naiset ovat hänelle kateellisia, miehet taas aivan rakastuneita.
Ap
Minun kokemukseni mukaan ne kadehdittavat eivät koskaan ole mitään "mintturäikkösiä" vaan jotain aivan päinvastaista. Eli ihmisiä, joille tuskin kukaan voi olla kateellinen...
Minun "ystäväni" (lainausmerkkeissä sen vuoksi, etten enää pitkään aikaan ole voinut pitää kyseistä ystävääni normaalina ystävänäni) naamio oman kateutensa tietyntyyppiseen piilovittuiluunsa.
Itsellään hänellä ei ole niitä juttuja, joita minulla on omassa elämässäni huomattavasti paremmin kuin hänellä, ja monen asian ollessa hänellä ns. todellakin pielessä, tai asiansa ovat niin kuin hän ei niiden tahtoisi olevan, ja juuri niissä asioissa minulla taasen ovat asiat hyvässä mallissa, ainakin toistaiseksi, mutta jos joskus asiani kääntyvätkin toisin päin, en ikinä hae tukea ja olkapäätä enää tuosta kyseisestä feikkiystävästäni, joka esittää olevansa mukamas aito ja rehti ystäväni.
Onnekseni olen oppinut ottamaan jo etäisyyttä tuonkaltaiseen ihmisyksilöön. Ja siitähän sen huomaan, koska en ole enää pitkään aikaan ollut halukas tapaamaan edes häntä päikkäin. Ei vaan kiinnosta ns. mitään sanomattomat, flegmaattiset ja narsistiset ihmiset ylipäätänsä.
Olen joskus tajunnut, että joku on minulle kateellinen jostain. Ei tulisi kyllä mieleenkään sanoa sellaista ikinä ääneen, koska se nyt vain kuulostaa aina ylimieliseltä. Kaikki me tunnemme joskus kateellisuutta, ja on perussääntö ihmissuhteissa, että emme tuo esille että huomaan että olet nyt kateellinen. Ohitetaan asia niin, että molemmat säilyttävät kasvonsa.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus tajunnut, että joku on minulle kateellinen jostain. Ei tulisi kyllä mieleenkään sanoa sellaista ikinä ääneen, koska se nyt vain kuulostaa aina ylimieliseltä. Kaikki me tunnemme joskus kateellisuutta, ja on perussääntö ihmissuhteissa, että emme tuo esille että huomaan että olet nyt kateellinen. Ohitetaan asia niin, että molemmat säilyttävät kasvonsa.
Viisaus ei kaikissa asu. Sinussa se asuu.
Ap
Omituinen näkemys ihmissuhteista sinulla.
Tietenkin on totta, että en haluaisi olla köyhempi enkä ammatillisesti keskiverrompi, vaikka minua näien ominaisuuksien puutteen takia kadehditaankin. Mutta en haluaisi olla kadehdittu, elämä olisi paljon helpompaa ja mukavampaa ilman. Siksi teenkin aina kaikkeni auttaakseni muitakin, enkä todellakaan pyri vihastuttamaan ketään.
kauneudesta ja seksikkyydestä en tässä nyt puhu mitään. Ehkä niistä kiinnostuneissa ympyröissä kuvaamasi näkemys on yleisempikin.