Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku teoillaan pilannut elämäsi?

Vierailija
16.12.2017 |

Mitä hän teki?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain heikko antaa toiselle sellaisen vallan.Vain minä itse voin elämäni  pilata, ei kukaan muu.

Jo kysymyksenasettelusi on siis pielessä.

Vierailija
2/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain heikko antaa toiselle sellaisen vallan.Vain minä itse voin elämäni  pilata, ei kukaan muu.

Heikko? Et siis hyväksy heikkoutta? Eivät kaikki ole vahvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen voi aina valita uhriutuuko vaiko ei. Sen uhriutumiseen käytetyn ajan  ja energian kun voisi käyttää hyödyllisemminkin. Kyllä ihminen on ihan itse vastuussa siitä jos luovuttaa toiselle vallan pilata oman elämänsä.

Vierailija
4/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä vahvasti eri mieltä.Jos sulle tehdään vääryyttä lapsena niin valta on täysin aikuisella ja lapsella ei ole vielä keinoja puolustaa itseään eikä ehkä käsitellä vääryyttä millään tasolla.Tietysti elämässä voi silti "pärjätä" mutta työtä se vaatii ja pitää muistaa että on tervettä reagoida sairaaseen tilanteeseen (vaikka sitten vuosia myöhemmin)

Vierailija
5/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ja ei. Eli on pilannut, mutta yritän antaa sen olla pilaantumatta. Toki esim. Sairastamista se yrittäminen ei vie pois, mutta annetuissa puitteissa yritän elää parasta mahdollista elämää.

Vierailija
6/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen voi aina valita uhriutuuko vaiko ei. Sen uhriutumiseen käytetyn ajan  ja energian kun voisi käyttää hyödyllisemminkin. Kyllä ihminen on ihan itse vastuussa siitä jos luovuttaa toiselle vallan pilata oman elämänsä.

No jos joku vaikka lyö kirveellä puolisosi hengiltä, niin miten olisit estänyt tätä valtaa valumasta toiselle? Kerro meillekin tämä elämän salaisuus.

Vierailija
7/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos se tapahtuu joskus 4-vuotiaana?

Vierailija
8/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne tämä besserwisser nyt katosi, kun monilla oli hyviä kysymyksiä?

Vierailija
9/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei hän, tämä "ei muiden uhri" ei osannut vain enää vastata, kun joku sitten onkin jonkun uhri 😝

Vierailija
10/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olevani vanhempieni uhri. Joo.

Vierailija
11/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tarkennetaan: vanhempieni vikojen, joita he eivät myöntäneet, ja joita he väittivät oikeudenmukaisuudeksi tai mulle kuuluvaksi ja jopa että vika on minussa niissä asioissa, uhri.

10

Vierailija
12/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskaaja pilasi elämäni, olin silloin 15v.

Vierailija
13/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Läheinen ihminen käytti minua vuosia seksuaalisesti hyväkseen, pilasi elämäni pitkäksi aikaa, ja todennäköisesti sillä on seurauksensa läpi koko elämäni.

Vierailija
14/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio itsekään myöntää omille lapsilleni, että minussa on vikaa, diilatkoon sitten asian kanssa miten parhaaksi näkevät. Sen sijaan kaikista syytöksistä lähden vetämään ja jätän heidät isälleen. Diilatkoon senkin kanssa sitten vaan.

10

Vierailija
15/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin syytön uhri tarvitsee lohdutusta ja myötätuntoa.

Vierailija
16/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai niin, kuusi vuotta sitten autoilija ajoi suojatiellä lapseni päälle ja hän kuoli.

Kannattaisi sinunkin hiukan miettiä ennen kuin alat juttujasi kirjottamaan..

Vierailija
17/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pilannut, mutta hankaloittanut. Luottamus ihmisiin on käytännössä mennyt, olen todella arka ja kärsin posttraumaattisesta stressihäiriöstä. Oli hilkulla etten alkoholisoitunut. Yhteyden katkaisu myrkyllisiin ihmisiin on auttanut, yksinäistähän tämä on, mutta ainakin vältyn itsetuhoisilta ajatuksilta. Ainiin ja tajusin myös että minä itse hakeudun tiedostamattani tällaisien myrkyllisten ihmisten pariin, onhan se jo lapsuudesta opittu tapa. Mikäli minä tapaan aidosti hyvän ja välittävän ihmisen, en osaa suhtautua häneen. Summa summarum jokainen itse vaikuttaa omaan elämäänsä ja siihen antaako katkeruudelle vallan.

Vierailija
18/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon vauva repi naamaani niin että sain pysyvät arvet.

Vierailija
19/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhemmat.

Vierailija
20/73 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai niin, kuusi vuotta sitten autoilija ajoi suojatiellä lapseni päälle ja hän kuoli.

Kannattaisi sinunkin hiukan miettiä ennen kuin alat juttujasi kirjottamaan..

Ikävä kuulla ja olen pahoillani että olet joutunut kokemaan noin hirvittävän asian. Mutta viha ja katkeruus ei tuo lastasi takaisin. Vihasi ja katkeruutesi ei ikävä kyllä vaikuta autoilijan elämään vaan ainoastaan sinun.

T. Eri