Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana ja säälittää pilata tulevan isän elämä...

Vierailija
16.12.2017 |

Emme ole siis ole yhdessä seurustelumielessä, olemme olleet pitkään ystäviä ja silloin tällöin, kummankin ollessa ilman parisuhdetta, olemme päätyneet sänkyyn yhdessä.
Kaikin puolin ihana tyyppi, pariskuntaa meistä ei kuitenkaan tule.

Nyt sitten huomasin olevani raskaana. Itse raskaudesta olen iloinen (ja kauhuissaan) mutta en millään raaskisi kertoa tulevalle isälle tästä, se nimittäin "pilaa" hänen elämänsä. Hän on juuri saanut siirron työssään haaveittensa kaupunkiin ulkomaille tekemään 100% unelmatyötään ihan törkeän suurella palkalla ja työsuhde-eduilla ja tiedän tasan tarkkaan että jos tästä raskaudesta kerron, hän hylkää tuon paikan ja jää Suomeen. Ja tiedän myös että Suomeen jääminen söisi hänet elävältä.

En ole niin julma että jättäisin kertomatta raskaudesta, mutta harkitsen kovasti kertomisen lykkäämistä sen aikaa että hän ehtii tehdä kaikki tarvittavat paperihommat jne siirtoa varten ja lähteä aloittamaan elämäänsä siellä. Eli odottaisin vielä noin reilun kuukauden (jolloin olisin kolmannella kuulla raskaana) Jolloin hänen olisi "pakko" jatkaa unelmaelämäänsä siellä edes jonkin aikaa.

Mielipiteitä? Joukkolynkkaus?

Pahoittelut sekavasta tekstistä, olen vähän pimpelipom.

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää kertoa heti, jotta hän voi tehdä omat ratkaisunsa. Ei mitään pelleilyjä. Sinähän pelaat jotain outoa, epärehellistä peliä. Huono juttu.

Mutta kun olen aika varma että hänen ratkaisunsa on perua työjuttu. Ja en todellakaan halua sitä.

Mutta totta, eihän tämä kertomatta jättäminen reilua ole.

AP

Onpas nynny mies, en ole tuollaisista kuullutkaan. Ettet nyt vaan sepittelisi omiasi kun olet tullut raskaaksi siinä vaiheessa kun mies on saanut rahakkaan homman. Nyt sitten sepittelet ettet voi kertoa miehelle kun hän peruisi vaikka tosiasiassa varmaan pakottaisi sinut aborttiin. Niin jäisi sinulta "hyvät" elatusmaksut saamatta.

Ei minulla ole tarvetta elatusmaksuille. Enemmänkin ajattelen lapsen tarvetta isälle.

AP

Vierailija
22/122 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän huolesi, ja siksipä odottaisin vielä, kertoisin siis myöhemmin. Nyt leikit ajatuksella, että et vielä edes tiedä olevasi raskaana.

Miten saat nyt jo apuja ns liiankin kanssa? Oletko todella varma, että avut jatkuu lapsen synnyttyä? 

Joka puolelta tungetaan jo lasten vaatteita ja muita tavaroita. Halutaan käydä kaupassa puolestani etten kanna mitään painavaa jne. Eikä raskaus vielä edes näy. Minulla on läheinen suku ja olen aika varma että halukkaita hoitajia on liiankin kanssa, ainakin niin kävi kun serkkuni sai vauvan vuosi sitten, puoli sukua sekosi. Tietenkään varmaksi en voi tietää.

AP

Ok, sukusi siis tietää, että olet raskaana, tietävätkö he kuka on isä? Mutta kunnioittavat sua niin paljon, ettei ole pelkoa, että kukaan heistä kertoisi miehelle vaikkapa huomenna?

Perun puheeni, kerro sille miehelle itse ja pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vain halua kertoa,koska viikon 21 jälkeen varmaan aborttia ei tehdä?olet julma ja ilkeä ihminen miesystävääsi kohtaan ja yrität vaan pitää miehen sidoksissa lapsella,että sinulla olisi edes jotain miehestä itselläsi.

Ei se mies minun abortistani päätä? Ja juurihan tässä yritän, että hän ei tuntisi pakkoa pistää omaa elämäänsä jäihin minun ja vauvan vuoksi.

AP

Vierailija
24/122 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän huolesi, ja siksipä odottaisin vielä, kertoisin siis myöhemmin. Nyt leikit ajatuksella, että et vielä edes tiedä olevasi raskaana.

Miten saat nyt jo apuja ns liiankin kanssa? Oletko todella varma, että avut jatkuu lapsen synnyttyä? 

Joka puolelta tungetaan jo lasten vaatteita ja muita tavaroita. Halutaan käydä kaupassa puolestani etten kanna mitään painavaa jne. Eikä raskaus vielä edes näy. Minulla on läheinen suku ja olen aika varma että halukkaita hoitajia on liiankin kanssa, ainakin niin kävi kun serkkuni sai vauvan vuosi sitten, puoli sukua sekosi. Tietenkään varmaksi en voi tietää.

AP

Ok, sukusi siis tietää, että olet raskaana, tietävätkö he kuka on isä? Mutta kunnioittavat sua niin paljon, ettei ole pelkoa, että kukaan heistä kertoisi miehelle vaikkapa huomenna?

Lähisuku tietää isästä ja eivät tietenkään kerro koska olen pyytänyt etteivät niin tee. Ja eivätkä he häneen muutenkaan noin vaan törmäile.

AP

Vierailija
25/122 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että tuleva isä ottaisi vastuuta lapsesta, ellen ymmärtänyt väärin? Onko sinulla mahdollista lähteä hänen mukaansa, jolloin hänen ei tarvitsisi hylätä tuota työpaikkaa, ei kai sekään loppuelämää kestä, jos tänne tahtoo takaisin?

Vierailija
26/122 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevää ehkä lykätä kertomista, mutta lapsella on oikeus isään ja kokonaan asian salaaminen on väärin. Lapsi etusijalle kun mietit asiaa :) onnea odotukseen <3

Vierailija
27/122 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaanntekisin just noin kuin olet jo pohtinut. Eli kertoisin vähän myöhemmin, jos ollenkaan, ainakaan just nyt heti en tekis mitään, vaan rauhoittelisin oman mieleni ensin. Ei mitään valehtelua, vaan olisi sullekin enemmän aikaa miettiä miten kerrot ja mitä se tarkoittaa jos kerrot/et kerro.

Vierailija
28/122 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että tuleva isä ottaisi vastuuta lapsesta, ellen ymmärtänyt väärin? Onko sinulla mahdollista lähteä hänen mukaansa, jolloin hänen ei tarvitsisi hylätä tuota työpaikkaa, ei kai sekään loppuelämää kestä, jos tänne tahtoo takaisin?

Kyllä ottaisi vastuuta ehkä vähän liikaakin oman elämänsä kustannuksella. Ei taida olla mahdollista, kaupunki on hiton kaukana eikä ole mikään erityisen siisti ja lapsiystävällinen paikka. Ja olisi vaikea muuttaa jonnekin missä apuna on vain (pitkää työpäivää tekevä) mies jonka kanssa en ole edes yhdessä.

AP

Vierailija
29/122 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on tasan yksi oikea vastaus ja se on kertoa miehelle. Voi kuule käydä "hyvin" ja mies syyttää sinua elämänsä pilaamisesta, käskee painua helvettiin ja kieltää yhteydenpidon kokonaan. Näin on käynyt monelle muullekin naiselle.

Jokatapauksessa kerrot, kaikki muut vaihtoehdot on pelkuruutta.

Vierailija
30/122 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkevää ehkä lykätä kertomista, mutta lapsella on oikeus isään ja kokonaan asian salaaminen on väärin. Lapsi etusijalle kun mietit asiaa :) onnea odotukseen <3

Kokonaan en olekaan salaamassa. Kiitos onnittelusta!

AP

Vierailija
31/122 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen on tärkeä saada tietää jotta hän voi tehdä omat päätöksensä elämänsä suhteen. Hän voi myöhemmin olla hyvinkin katkera jos tekee nyt väärät valinnat ja myöhemmin virheen korjaamisesta voi tulla hänelle henkisesti ja taloudellisesti todella haastavaa, todellinen painajainen.

Ajattele, hän ottaa ulkomailta työpaikan ja katkaisee työsuhteen Suomessa sekä kenties vuokraa ulkomailta myös määräaikaisen asunnon ja ottaa 10 000€ kulutusluoton jolla ostaa sinne auton ja kalusteet. Aika realistinen skenaario? Sitten kerrot hänelle että hänelle on syntymässä oma rakas tytär parin kuukauden päästä. Mies joutuu tulemaan Suomeen tyhjän päälle ilman työpaikkaa, 10 000€ velka maksettavana ilman mitään tuloja ja tietämättä paikkaa missä asua.

Älä tee tätä hänelle. Olen itse asunut eri maissa aikoinaan ja muutto on ollut aina raskas ja pelottava prosessi.

Neuvoni on että kerro heti totuus ja anna miehelle mahdollisuus tehdä oma valintansa. Uskon että kaikki tulee järjestymään parhain päin.

Vierailija
32/122 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisiakin ajatteleva kirjoitti:

Vain yksi vahtoehto, eli abortti ja nopeasti

Helppo heitellä tuollaisia ehdotuksia sivusta. Ei lapsen tappaminen ihan niin helposti käy tulevalta äidiltä.

Kyllä se käy   jos vauva ei kertakaikkiaan ole vaihtoehto.

Vierailija
33/122 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Lähisuku tietää isästä ja eivät tietenkään kerro koska olen pyytänyt etteivät niin tee. Ja eivätkä he häneen muutenkaan noin vaan törmäile.

AP

No juu aivan varmasti xD hyvää settii hei

Vierailija
34/122 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää kertoa heti, jotta hän voi tehdä omat ratkaisunsa. Ei mitään pelleilyjä. Sinähän pelaat jotain outoa, epärehellistä peliä. Huono juttu.

Mutta kun olen aika varma että hänen ratkaisunsa on perua työjuttu. Ja en todellakaan halua sitä.

Mutta totta, eihän tämä kertomatta jättäminen reilua ole.

AP

Minusta sinulla ei kuitenkaan ole oikeutta tehdä tuota päätöstä hänen puolestaan.

Vierailija
35/122 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on itse päättänyt harrastaa seksiä eli on tietänyt riskit. Ei ole sinun tehtävä suojella hänen tunteinaan. Hänellä on oikeus tietää, jos hänelle on syntymässä oma lapsi.

Vierailija
36/122 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vaan mammat ja muut mutta mä komppaan aloittajaa, jättäisin vielä kertomatta. Jos heistä ei paria kuitenkaan tule.

Vierailija
37/122 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot heti. Sitten miehellä on aikaa tehdä omat päätöksensä.

Vierailija
38/122 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todella haluat ajatella miehen parasta,kerrot hänelle vauvasta nyt etkä vasta myöhemmin. Hän saa tehdä sitten omat ratkaisunsa. Olette kuitenkin molemmat lapsen vanhempia ja miehellä on oikeus olla lapsen elämässä jos hän sitä halua. Eikös se ole sinullekin vaan parempi, vaikka on yh ja tukiverkot niin vielä parempi jos lapsella on isä joka haluaa olla mukana hänen elämässään, ihan kaikkien kannalta. Ilkeä temppu kertoa vasta sitten kun mies on "nalkissa" ulkomailla, tuo teko voi aiheuttaa luottamuspulaa ja olla haitaksi väleihinne.

Vierailija
39/122 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset abortoi lasta?

En todellakaan halua rankaista viatonta lasta omasta tyhmyydestäni. Minulla on myös oma elämä siinä kunnossa että on edellytykset antaa lapselle hyvä elämä. Ja tunnen myös jo syvää kiintymystä mahassa makaavaa möykkyä kohtaan. Abortti ei ole vaihtoehto minulle vaikka muutoin olenkin abortin kannattaja.

AP

Mutta on ok rankaista lasta isättömyydellä? Äly hoi.

Vierailija
40/122 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitää kertoa nyt, kun itsekin tiedät. Salaaminen olisi rinnastettava valehtelemiseen. Miehellä on oikeus tietää. Voithan samalla korostaa, että haluat miehen edes kokeilevan sitä ulkomaan unelmaelämää, ettei pidä jättää sitä kokematta. Raskaus voi mennä kesken tai tapahtua vaikka mitä. Jos sulla on hyvät tukiverkot ja pärjäät yksin vauva-ajan, niin ei se vauvakaan varmaan osaa kaivata isää vielä, vähän vanhempana sitten.

Noi aborttikehotukset ketjussa ovat törkeitä, jätä ne huomiotta, moni on ällistyttävän epäempaattinen, kun paljastaa luonteensa netissä vapaasti anonyyminä.

Mutta onnea siis sinulle! Ajattele, että ensi jouluna sulla on vauva kotona!!! Ihanaa. Kyllä fiksu ja pätevä nainen pärjää yksinkin, kun on tukiverkot kunnossa. Olin itse totaali-yh monta vuotta alussa ja se oli oikeastaan mukavaa aikaa, oltiin tosi läheisiä lapsen kanssa. Nyt on taas ihan uusi tilanne, uusperhe. Vanhemmaksi eläessään tajuaa, miten elämä muuttaa muotoaan koko ajan vuosien mittaan, noi palstan nuoret ovat vielä hirveän ehdottomia.