Mies lähtee pikkujouluihin ja sanoin miehelle että jättää pankkikorttinsa mulle ettei pääse baariin, mutta ei suostu
Eli mies menee pikkujouluihin ja viime jouluna kävi niin, että oli sitten päissään päättäny lähteä pikkujouluista baariin. Meillä ei ollut silloin, eikä ole edelleenkään, ylimääräistä rahaa mihinkään baareiluihin ja mies tietää sen. Olen työtön ja mies velkainen, joten rahat on tiukilla vielä monta vuotta.
Nyt pelkään että käy samoin, joulukin lähestyy ja rahaa on sen verran että riittää loppukuuksi kunnes mies saa taas tilin. Mutta ei riitä jos menee baariin :( Ja sen tietää että kun ne baareilut ei jää mihinkään pariinkymppiin vaan sinne menee aina enempi rahaa.
Ehdotin siis miehelle, että kerta ei kännissä tunnu osaavan ymmärtää sen vertaa, ettei rahaa ole tuhlattavaksi, niin jättäisi pankkikorttinsa minulle niin ei tarvitse pelätä sen puolesta, että käyttää meidän viimeiset rahamme baariin.
Mies ei suostu. Eikä sano syytä, miksi ei suostu. Mihinkään muuhun mies ei tuolla reissulla korttiaan tarvi, koska kyseessä firman pikkujoulut, joissa saa syödä ja juoda firman laskuun. Ja minä vien ja haen, joten ei tarvitse korttiaan esim. taksikyytiin.
Olenko kohtuuton? Kauhea stressi itellä tästä nyt :(
Kommentit (26)
Sano, että menisi edes Porvoon halvimpaan baariin.
Mitä? Etkö pane hälle siveysvyötä??
No onpa ihmeellisiä kommentteja. Mutta mitäpä tämän palstan imbesilleiltä muuta voi odottaakaan 😂😂
Itselleni ainakin on ihan itsestäänselvyys, että jos ylimääräistä rahaa ei ole, niin sitten sitä ei ole ja niitä vähiä ei tuhlata mihinkään baariin tai muuhun turhuuteen. Ei edes sen varjolla, että "ku jos ei usein käy ja ku hän on ne tienannutkin". Ihan epäoleellisia seikkoja, esim. baarit nyt eivät mihinkään lopu tai katoa vaikka siellä käymistä joutuu odottamaan siihen asti, että rahatilanne kohenee.
Nykyään ei tuollaisia ongelmia olekaan, mutta nuoruuden aikainen avopuoliso oli sitä sorttia, että ihan sama, vaikka on viimeiset rahat, niin ryypätä voi jos tuntuu siltä. Kyllä sitä rahaa aina jostain järjestyy lisää. No Eipähän järjestynyt aina ja siinä oli poitsulla hermot kireänä välillä, kun yritti epätoivoisesti saada jostain revittyä rahaa ruokaan tai vaikka katkenneisiin sähköihin. Minä en niihin kerjuutalkoisiin osallistunut ikinä, kun olin jo yrittänyt aikani saada omaa kantaansa esille viimeisten rahojen tuhlaamisen kanssa. 😂
Mitäpä jos käyt nostaa tililtä sen verran käteistä nyt, et pärjäätte seuraavaan tilipäivänä.
Vierailija kirjoitti:
No ootpa helmen valinnut itsellesi jos ei osaa tuon vertaa huolehtia rahoista.
Onko yhteinen tili? Siirrä/nosta loppukuuksi tarvitsemanne rahat sivuun.
Ööö... Toinen on työtön ja toinen elättää, mutta dokaamaan ei saa lähtä :)
Eipä siinä ymmärrettävää jos raha tiukilla. Itse mies ja tiedän kuinka painostavia työkaverit voivat olla ja paalua palaa helposti 300€ tuollaisella rankemmalla reissulla.
No en kyllä suostuisi minäkään. Jos ei kerran muuten käy tuhlaamassa baariin rahaa niin kyllä nyt voi käydä. Onhan se pois jostain muusta mutta olkoot niinhän se on kaikilla.