Mies lähtee pikkujouluihin ja sanoin miehelle että jättää pankkikorttinsa mulle ettei pääse baariin, mutta ei suostu
Eli mies menee pikkujouluihin ja viime jouluna kävi niin, että oli sitten päissään päättäny lähteä pikkujouluista baariin. Meillä ei ollut silloin, eikä ole edelleenkään, ylimääräistä rahaa mihinkään baareiluihin ja mies tietää sen. Olen työtön ja mies velkainen, joten rahat on tiukilla vielä monta vuotta.
Nyt pelkään että käy samoin, joulukin lähestyy ja rahaa on sen verran että riittää loppukuuksi kunnes mies saa taas tilin. Mutta ei riitä jos menee baariin :( Ja sen tietää että kun ne baareilut ei jää mihinkään pariinkymppiin vaan sinne menee aina enempi rahaa.
Ehdotin siis miehelle, että kerta ei kännissä tunnu osaavan ymmärtää sen vertaa, ettei rahaa ole tuhlattavaksi, niin jättäisi pankkikorttinsa minulle niin ei tarvitse pelätä sen puolesta, että käyttää meidän viimeiset rahamme baariin.
Mies ei suostu. Eikä sano syytä, miksi ei suostu. Mihinkään muuhun mies ei tuolla reissulla korttiaan tarvi, koska kyseessä firman pikkujoulut, joissa saa syödä ja juoda firman laskuun. Ja minä vien ja haen, joten ei tarvitse korttiaan esim. taksikyytiin.
Olenko kohtuuton? Kauhea stressi itellä tästä nyt :(
Kommentit (26)
Mitä helvettiä olet tuollaisen luuserin kanssa, joka ei osaa pitää rahoistaan huolta?
0/5 - sinähän olet ahkera provotehtailija tänään, mutta nämä nyt eivät oikein iske tulta.
Yksinkertainen ratkaisu: Yhteinen tili, jolle talletatte kerran kuussa sovitun summan yhteiseen käyttöön. Sen, mitä omalle tilille jää, saa kumpikin käyttää aivan kuten haluaa.
No ootpa helmen valinnut itsellesi jos ei osaa tuon vertaa huolehtia rahoista.
Onko yhteinen tili? Siirrä/nosta loppukuuksi tarvitsemanne rahat sivuun.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen ratkaisu: Yhteinen tili, jolle talletatte kerran kuussa sovitun summan yhteiseen käyttöön. Sen, mitä omalle tilille jää, saa kumpikin käyttää aivan kuten haluaa.
No missään nimessä ei kannata avata yhteistä tiliä, jos baarikäynnit jo nyt aiheuttavat ahdistusta.
Jos mies on teillä kuitenkin ainut joka tuo rahaa kotiin, niin onpa ihme nillitystä. Tuskin nyt kuitenkaan kovin usein baareilee, niin anna nyt kerrankin mennä ja löysää vähän pipoa.
Vierailija kirjoitti:
Yhteinen tili ei kyllä välttämättä toimi, kun toinen voi sitten sitä käyttää baarireissuihin.
No jos minä ainoana rahantuojana haluaisin pennosiani tuhlata baariin niin todellakin tuhlaisin. Ketään en pakota tyhmää rahankäyttöäni vierestä seuraamaan, mutta kukaan ei myöskään kerro mulle miten omat rahani käytän.
Ps. Myykää auto veks jos noin tiukkaa on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteinen tili ei kyllä välttämättä toimi, kun toinen voi sitten sitä käyttää baarireissuihin.
Ei kun sitä yhteistä tiliä ei nimenomaan käytetä muihin kuin asumis- ja ruokakuluihin.
Mikä oikeus sulla on muka kieltää miestä menemästä baariin ja tuhlaamaan rahoja, jos kerran hän ne rahat tienaakin???
Melkoisen helmen olet mieheksesi löytänyt. Onnea valitsemallesi tielle.
Vierailija kirjoitti:
Melkoisen helmen olet mieheksesi löytänyt. Onnea valitsemallesi tielle.
Ahaa. Miehen vika on siis, että ap ei ole töissä? Että hänen pitäisi totella ap:ta kun hän kerran käskee, että mies ei saa lähteä baareilemaan?
Ja sinulta sitten vastaavasti voi ottaa pankkikortin jos lähdet tyttöjen kanssa kaupoille?
Vierailija kirjoitti:
No ootpa helmen valinnut itsellesi jos ei osaa tuon vertaa huolehtia rahoista.
Onko yhteinen tili? Siirrä/nosta loppukuuksi tarvitsemanne rahat sivuun.
Yhteinen tili? hah hah :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No missään nimessä ei kannata avata yhteistä tiliä, jos baarikäynnit jo nyt aiheuttavat ahdistusta.
Niinpä, todella omituinen ehdotus. Vaikka toi yhteinen olis joku laskujenmaksutili niin äkkiäkös sieltä takaisin omalle tilille siirtää baarirahaa. Nimim. ikinä ei niin sekaisin että yhteinen tili olisi.
Jos mä olisin se työssäkäyvä ja mun kumppani olisi se joka multa korttia olisi viemässä niin... no, jos olisi tili johon hänelläkin olisi Pankkikorttiin oikeus (vaikka minun nimissäni tili olisikin) niin ottaisin sen kortin ja pistäisin poikki +eväisin kaikki oikeudet tiliin.
Mene töihin ja käske miehesi hankkia parempi palkkainen työ.
Vierailija kirjoitti:
Eli mies menee pikkujouluihin ja viime jouluna kävi niin, että oli sitten päissään päättäny lähteä pikkujouluista baariin. Meillä ei ollut silloin, eikä ole edelleenkään, ylimääräistä rahaa mihinkään baareiluihin ja mies tietää sen. Olen työtön ja mies velkainen, joten rahat on tiukilla vielä monta vuotta.
Nyt pelkään että käy samoin, joulukin lähestyy ja rahaa on sen verran että riittää loppukuuksi kunnes mies saa taas tilin. Mutta ei riitä jos menee baariin :( Ja sen tietää että kun ne baareilut ei jää mihinkään pariinkymppiin vaan sinne menee aina enempi rahaa.
Ehdotin siis miehelle, että kerta ei kännissä tunnu osaavan ymmärtää sen vertaa, ettei rahaa ole tuhlattavaksi, niin jättäisi pankkikorttinsa minulle niin ei tarvitse pelätä sen puolesta, että käyttää meidän viimeiset rahamme baariin.
Mies ei suostu. Eikä sano syytä, miksi ei suostu. Mihinkään muuhun mies ei tuolla reissulla korttiaan tarvi, koska kyseessä firman pikkujoulut, joissa saa syödä ja juoda firman laskuun. Ja minä vien ja haen, joten ei tarvitse korttiaan esim. taksikyytiin. Mene perään ja koita pölliä takas se kortti.
Olenko kohtuuton? Kauhea stressi itellä tästä nyt :(
Mene töihin.