Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

A olut tulee ruokakauppoihin, vaikuttaako sinuun mitenkään.

Ihan sama
15.12.2017 |

Siinä otsikossa se tuli. Ratkeeaako kansa ryppäämän. Mulle ihan sama misstä olut haetaan. Ehkä pelastaa jonkun kyläkaupan?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä päätetty lopullisesti

Vierailija
2/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa niin että nyt ei tarvitse lasta viedä sinne paljon parjattuun Alkoon vaan voin ostaa saunalonkerot siinä samalla muiden ruokaostosten kanssa eikä kukaan kato kieroon vaikka tenava mukana. Yhtään sen enempää en ryyppää kuin ennekään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi kävelen niin kuin ennenkin. Vähät olueni juon kesäisin terassilla. Ne muutamat tuopit per vuosi.

Tämän kansan pakkomielle alkoholiin ei lakkaa hämmästyttämästä. Kai se joillekin on sitten se muuta elämää suurempi asia.

Vierailija
4/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa niin että nyt ei tarvitse lasta viedä sinne paljon parjattuun Alkoon vaan voin ostaa saunalonkerot siinä samalla muiden ruokaostosten kanssa eikä kukaan kato kieroon vaikka tenava mukana. Yhtään sen enempää en ryyppää kuin ennekään. 

Yhtä kieroon sua katsotaan siellä ruokakaupassakin niiden lonkeroiden ja lastesi kanssa :)

Vierailija
5/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vaikuttaa. Ostan niin korkeaprosenttista alkoholia kuin vain pystyy. Humalahakuisuus on ainut syy juoda, eihän kukaan voi mitenkään juoda mistään muusta syystä alkoholia? 

Kansa on kohta kännissä kuin käki, eikä mistään tule mitään. 

Oikeasti: ei vaikuta mitään. Jos juon, juon 1-2 alkoholiannosta ja that's it. Enemmästä tulee humalaan ja pää kipeäksi - ei kiitos.

Vierailija
6/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni askel ihmiselle, mutta valtava arvovaltatappio moralisteille. Suunta oikea, vauhti mitätön, merkitys symbolinen.

Vierailija
7/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä kieroon sua katsotaan siellä ruokakaupassakin niiden lonkeroiden ja lastesi kanssa :)

Ei haittaa. Mutta Alkossa käynnit vähenee.

-2

Vierailija
8/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka helv*tti juo jotain lonkeroa?

Vierailija
9/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni askel ihmiselle, mutta valtava arvovaltatappio moralisteille. Suunta oikea, vauhti mitätön, merkitys symbolinen.

Moralismi ei itseäni kiinnosta mutta sen sijaan kansanterveydelliset + sosiaaliset ongelmat ja ihan puhtaasti taloudelliset vaikutukset ovat eri asia.

Vierailija
10/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännön tasolla vaikutus on hyvin pieni, juon olutta niin vähän.

Periaatteellisella tasolla taas merkitys on suuri: Suomi siirtyy taas pienen piirun kohti vapaata länsimaista yhteiskuntaa jossa holhoajilla ei ole valtaa muitten elämään.

Monen kyläkaupan pelastus tämä on kyllä.

Vierailija
11/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kokoomus halua, että suurkuluttajat kuolevat alkoholismiin.

Itseeni ei vaikuta, sillä olen absolutisti. Jo 16 vuotta👍

Vierailija
12/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tämä nyt tuplaa viinin hinnan niin kyllä v*tuttaa. Vuos sitten ei olis vielä hetkauttanut.

Vierailija
13/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään merkitystä. Minä juon olutta joidenkin mielestä runsaastikin, mutta mielestäni keskiolut on aina ollut A-olutta parempaa. Minulle on aivan sama mistä mä olueni haen. Sillä, missä sitä myydään, ei ole minkäänlaista merkitystä minun oluen juontiini. Kuuluu joukkoon "Aivan sama"-päätöksiä...

Vierailija
14/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se paremman makuinen alkon lonkerokin tulee niin sitten saattaa vaikuttaa niin, ettei enää mene alkosta hakemaan sitä saunajuomaa.

Vierailija
15/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle henkilökohtaisesti ei mitään vaikutusta, sillä en juo. Mutta veikkaan, että tulevaisuudessa se näkyy verotuksen muodossa, veroja pakko nostaa, kun teveydenhuollon menot kasvavat.

Vierailija
16/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvin sanottu siellä perällä!

Vierailija
17/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liikuta mua mitenkään, vaikka kossu olis samalla ruokakaupan hyllyllä kuin maksalaatikko. Olis tärkeämpiäkin asioita, joita noi vatuloijat vois miettiä!

Vierailija
18/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta minuun.

Saunaolueni olen aina juonut kolmoskaljana, en pidä nelosesta, liian ärmäkkä maku minun suuhuni.

Vierailija
19/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikeastaan vaikuta. Joskus tulee alkosta haettua jotain erikoisolutta pari pulloa. Onhan se tietty näppärä siinä samalla ruokakaupasta ostaa eikä tarvi erikseen vielä lähteä alkoon. Olisihan sitä voinut vielä nostaa sitä prosenttia. Monet hyvät oluet jäävät sinne alkoon, kun ovat yli 5,5.

Vierailija
20/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka helv*tti juo jotain lonkeroa?

No ehkä joku sellainen, joka siitä mausta tykkää. Tuliko yllätyksenä että ihmiset nyt sattuu tykkäämään erilaisista asioista kuin sinä itse?

Kannattaa ottaa se pää pois sieltä omasta perseestä ja katsella maailmaa ympärille vähän avarakatseisimmin. Saatat yllättyä.