Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

A olut tulee ruokakauppoihin, vaikuttaako sinuun mitenkään.

Ihan sama
15.12.2017 |

Siinä otsikossa se tuli. Ratkeeaako kansa ryppäämän. Mulle ihan sama misstä olut haetaan. Ehkä pelastaa jonkun kyläkaupan?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännön tasolla vaikutus on hyvin pieni, juon olutta niin vähän.

Periaatteellisella tasolla taas merkitys on suuri: Suomi siirtyy taas pienen piirun kohti vapaata länsimaista yhteiskuntaa jossa holhoajilla ei ole valtaa muitten elämään.

Monen kyläkaupan pelastus tämä on kyllä.

No tällä perusteella voitaisiin ihan hyvin vapauttaa myös kannabis. Ja moni muu asia.

Vierailija
22/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa varmaankin niin että tulee käytyä ruokakaupassa useammin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa se jo nytkin. Kaupan kassoilla on näitä kaljan ostajia. Joudun odottamaan.

Mun mielestä itsensä voi ryypätä hengiltä jos niin haluaa.

Miehen täti oli ostamassa kaljaa tiistaina 4 tölkkiä. Alkaa näyttää jo ihan puliakalta.

Miehen vanhemmat hakee ison lastin Alkosta. Ovat ihan kännissä pe-su ja viikollakin. Ärisevät rapulassa eikä lastenlapsia viitti viedä sinne ikinä. Mummo nimittäin puhuu ihan outoja. Eikä kännistä akkaa katsele kukaan.

Kuolkoot pois jos eivät raitistu. Mitä hyötyä on kännisellä elämällä?

Vierailija
24/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kokoomus halua, että suurkuluttajat kuolevat alkoholismiin.

Itseeni ei vaikuta, sillä olen absolutisti. Jo 16 vuotta👍

Oletko todella noin saatanan tyhmä vai kokoomuusvihan läpikotaisin katkeroittama epäonnistuja?

Vierailija
25/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelosen kulutus kasvaa, koska en ole sitä alkosta jaksanut raahata kuin pullon pari toisinaan. Nyt voi kauppareissulla ottaa isomman erän.naminami.

Vierailija
26/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, saihan Kokoomus jo pienituloisten syntyvyydenkin vähenemään. Kuten asiaa hartaasti toivoivat.

Nyt sitten alkoholistien vuoro.

Orvon toiveet alkoholiveron tuoton kasvusta menevät kyllä pahasti metsään. Alkoholin kulutus laskee niillä joilla se on vielä hanskassa. Itsekin pistin korkin kiinni loppukesästä.

Vierailija
27/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jööpöö kirjoitti:

Ei ole vielä päätetty lopullisesti

Eipä niin. Suuri valiokunta kaataa sen kuitenkin.

Vierailija
28/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännön tasolla vaikutus on hyvin pieni, juon olutta niin vähän.

Periaatteellisella tasolla taas merkitys on suuri: Suomi siirtyy taas pienen piirun kohti vapaata länsimaista yhteiskuntaa jossa holhoajilla ei ole valtaa muitten elämään.

Monen kyläkaupan pelastus tämä on kyllä.

No tällä perusteella voitaisiin ihan hyvin vapauttaa myös kannabis. Ja moni muu asia.

Miksi vertaat mietoa alkoholijuomaa huumeisiin?

Holhoajalla loppuivat argumentit vai?

Vierailija
29/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni askel ihmiselle, mutta valtava arvovaltatappio moralisteille. Suunta oikea, vauhti mitätön, merkitys symbolinen.

Erittäin hyvin sanottu siellä perällä!

Mua ei haittaa jos joku juo itsensä hengiltä. En moralisoi, mutta Kattokaa vaikka poliisi-TV:tä ja ihailkaa tätä menoa.

Vierailija
30/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättäjien mielestä suomalaiset juovat liian vähän. Panimoteollisuus onnistunut näemmä lobbauksessaan. Onkohan kirjekuoret vaihtaneet omistajia?

Vierailija
31/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, saihan Kokoomus jo pienituloisten syntyvyydenkin vähenemään. Kuten asiaa hartaasti toivoivat.

Orvon toiveet alkoholiveron tuoton kasvusta menevät kyllä pahasti metsään. Alkoholin kulutus laskee niillä joilla se on vielä hanskassa. Itsekin pistin korkin kiinni loppukesästä.

Lisää näitä aivopieruja!

Itkekää, holhoajat, itkekää. :)

Vierailija
32/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kirjoitti:

Siinä otsikossa se tuli. Ratkeeaako kansa ryppäämän. Mulle ihan sama misstä olut haetaan. Ehkä pelastaa jonkun kyläkaupan?

Ei vaikuta mitenkään minun tekemisiini. Toki haluan, että käyttämäni kyläkauppa pysyy jatkossakin pystyssä.

Vierailija
33/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvat maksaa enemmän edelleen, joten ei niiden perään mitään ryntäystä tule, maistelupulloja lukuun ottamatta. Mahdollisimman halvan känninhän ihmiset haluaa eli kolmosta kurkkuun edelleen.

Vierailija
34/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko todella noin saatanan tyhmä vai kokoomuusvihan läpikotaisin katkeroittama epäonnistuja?

Ei Kokoomusta tarvitse vihata. Riittää että avaa silmät, käyttää aivojaan ja näkee totuuden. Kaikki on kaupan, erityisesti isänmaa ja sen edut.

Ja puhun nyt entisenä kokoomuslaisena. En vihervasurina tai persuna. Ja olen menestynyt ihan hyvin tässä elämässä - ja yritän työkseni auttaa muitakin pärjäämään.

Vierailija
35/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kokoomus haluaa, että osa porukasta syrjäytyy, Rupusakin etuja ei aja kukaan.

Menee samaan kuin Jenkeissä. Osa porukasta on täysin sivistymättömiä ja halutaan ne myös pitää tyhminä. Jotta voidaan manipuloida.

Luvataan heille sitten ”veronkevennyksiä” ja työpaikkoja esim. hiiliteollusuudesta ... (vaikka hiiliteollusuus ei ole ollut edes kovin työllistävä ala koskaan).

Kohta aletaan vinkua kun sosiaalituet rapauttavat Suomen yms.

Vierailija
36/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheemme tulot näkyy aina verotiedoissa...

Ollaan vaan kyllästytty näihin puliveivareihin joita saa hävetä.

Vierailija
37/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa yhtään. Tuttava on kotihoidossa asiakaspalvelutyössä ja häntä ei harmita yhtään juopot, jotka ryyppää. Hänellä riittää työtä. Valtio tukee hänen työllistymistään

👍

Se kuulemma harmittaa jos paskovat housuunsa ja joutuu siivoamaan. Tai jos polttavat asuntonsa yms

Vierailija
38/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päättäjien mielestä suomalaiset juovat liian vähän. Panimoteollisuus onnistunut näemmä lobbauksessaan. Onkohan kirjekuoret vaihtaneet omistajia?

Tässähän ei välttämättä panimoteollisuus voita, katsotaan mitä tapahtuu. Pienpanimoille ainakaan tämä ei ole välttämättä ihan hyvä juttu. Luulen että kun skaala on leveämpi niin kilpailukin kasvaa, kun moni panimo tajuaa, että pääsevät Suomen markkinoille 5% oluellaankin. Omakohtaisesti asialla ei ole merkitystä tällä hetkellä, mutta toisaalta tunnen paljon kaljaveikkoja joille päivittäinen kaljalasti on arkipäivää. Ainakin heidän tilanteensa huononee näin sivusta seuraajan taholta. Luulen, että myös vuokranantajan, sukulaisten ja surustelukummppanien taholta humalaisen kanssa toimiminen muuttuu rasittavammaksi. Tiedän että jos alkaisin lipittämään itse 5,5% bulkkia, niin minun tyttöystäväni ei sitä katselisi, vaan olisi huolissaan humaltumis hakuisesta käytöksestä.

Uskoisin että isot panimot tekevät ensin 5,5% bulkkilagerin joka maistuu ihan liikaa alkoholille kyseiseen tyyliin nähden. Pienpanimot tekevät 5,5% IPA:n koska se palvelee hyvin imelämpiä humaloidumpia tyylejä.

Itse tulen ostamaan tuota 5,5% pienpanimo IPA:a jatkossa ja maltilla, mutta kuten ennenkin. Kulutukseni tulee siis hieman nousemaan, koska aina ei ole helppoa kieltäytyä ja monesti huomaa avanneensa oluen illalla vaikka olisikin päättänyt ettei aio ottaa arkena. 

Vierailija
39/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää näitä aivopieruja!

Itkekää, holhoajat, itkekää. :)

Taas joku Katainen & co opetuslapsi esittää argumentointitaitojaan....Suomen toivo. Heh.

Kohta itketään sitä että suomalaiset eivät juo tarpeeksi. Kaverikaupat panimoteollisuuden kanssa eivät tuottaneet tarpeeksi.

Jokainen ostamatta jäänyt olut on potku Kokoomuksen jalkoväliin. Suosittelen.

Vierailija
40/79 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta minuun.

Saunaolueni olen aina juonut kolmoskaljana, en pidä nelosesta, liian ärmäkkä maku minun suuhuni.

Ei nelosolut ole yksi yhtenäinen olut, kun niitä on olemassa eri oluttyylejä jotka maistuvat erilaisilta. Nelonen ja kolmonen tarkoittaa vain alkoholiprosenttia.