Onko täällä muita allergisia. Mille olette allergisia? Onko teidän lapsilla allergioita?
Itse olen allerginen siitepölylle (leppä, paju, pujo, heinät, koivu).
Ruoka-aineista:
Tomaatti (paha)
Raaka peruna
Lanttu (keitetty ja raaka)
Porkkana (keitetty ja raaka)
Selleri
Palsternakka
Purjo
Ananas
Persikka
Mansikka (paha)
Kiivi (erittäin paha)
Omena (paha)
Päärynä
Tilli
Persilja
Kaalit
Äyriäiset
Mausteet (pippurit, cayenne, curry, kurkuma, kaneli jne.)
Sitrushedelmät (paha)
Aprikoosi
Kurkku
Kesäkurpitsa
Kurpitsa
Paprika (paha)
Sinappi (paha)
Lisäksi mulla on paha atooppinen ihottuma sekä astma.
Lapsella on myöskin paha atooppinen ihottuma ja hän on allerginen maidolle, munalle, kalalle sekä viljoille.
Myös mies on allerginen monelle ruoka-aineelle.
Kommentit (7)
Olen allerginen eläin- ja siitepölylle (kaikki eläimet ja tavalliset kasvit), sekä monille ruoka-aineille (useimmat vihannekset, juurekset, jotkut hedelmät).
Mies on siitepölylle allerginen.
Ja meillä on kolme tervettä lasta, joilla tosin on atooppinen iho, muttei muita allergioita. Eli näinkin voi käydä. Minäkin olin varma, että lapsemme ovat allergisia, koska periytymiselle on niin iso todennäköisyys. Tosin he ovat vielä pieniä (1-6v), eli isompana voi puhjeta vielä jotain...
Esikoinen on allerginen maidolle, munalle, soijalle, vehnälle ja perunalle - ainakin :(
niin ei olisi lapsilla allergioita !
Itselläni nuo allergiat puhkesi vasta teini-iässä. Mutta olen ollut koko ikäni atoopikko ja sitrushedelmille ja tomaatille allerginen, mutta nuo muut puhkesivat, kun olin 13-14 vuotias. Samaten astma todettiin, kun olin 13.
Ja kakkonen, juu, aivan varmasti allergiat ovat korvien välissä. Itselläni esim. kiivi on niin paha, että jos syön sitä pienenkin palasen, niin hengitystiet alkavat turpoamaan umpeen. ap
Ja siitepöly ja eläinallergia ja muutama raaka ruoka-aine.
Miehellä myös allergisia oireita, mutta ei ole sen kummemmin tutkittu.
Lapsella atooppinen iho ja maito, muna, soija, viljat ja reilusti muita ruoka-aineita. Vasta reilun vuoden ikäinen, niin toivotaan, että helpottaa.
Eikä se hirveästi johdu korvien välistä, jos maidosta voi lapselta henki lähteä...
Itse saan ruoka-aineesta riippuen vatsavaivoja (ripulia) (esim. mansikka, omena), suupielet ja/tai kitalaki menee haavoille tai/ja kutisemaan (esim. sitrushedelmät ja kurkku), paha ihottuma (esim. äyriäiset, sitrushedelmät), silmät alkavat vuotamaan ja/tai kutisemaan (esim. mausteet ja paprika), hengitystiet alkavat turpoamaan umpeen (kiivi), käsiin tulee ihottuma (raaka peruna). ap
Ja kyllä myös kurkulle voi olla allerginen.
Itse olen elukoille allerginen, kaikille karvaisille otuksille.