Paljonko lahjoitatte hyväntekeväisyyteen ja mille järjestöille?
Paljonko lahjoitatte kuukausittain tai vuosittain hyväntekeväisyyteen ja mille järjestöille? Miksi juuri näille järjestöille? Entä paljonko tulonne ovat eli kuinka suuren osan tuloistanne lahjoitatte?
Joulun tullen ajattelin taas tarkistaa lahjoituskohteeni ja lahjoitusten määrät. Mietin löytyisikö jotain hyviä kohteita, joita en ole tullut ajatelleeksi.
Kommentit (29)
Reilusti yli 25 000 €/vuosi kaiken mailman turhuuksiin. Siis tuosta on jo vähennetty minun osuuteni julkishallinnon kuluista. Ton verran maksan siis kaikesta ekstraa. Ihan turha minkään järjestön enää lisää kinuamaan.
Lahjoitan pääosin World Visionin ja Kirkon Ulkomaanavun kautta. Nämä kaksi järjestöä olen valinnut, koska olen seurannut niiden toimintaa vuosikausia ja tullut vakuuttuneeksi siitä, että niiden kautta apu menee tehokkaasti perille. Pienempiä summia menee sitten satunnaisesti erilaisiin keräyksiin, vammaisjärjestöille, Pelastusarmeijan joulupataan, Yhteisvastuukeräykseen, Punaiselle ristille jne. Yhteensä vuoden aikana menee reilut kaksi tonnia, joka on noin 5 % nettotuloistani.
En lahjoita mihinkään paitsi lapsilleni.
En usko että menee tarvitseville.
Vuosikymmeniä on kerätty eikä mikään ole muuttunut.
Minä lahjoitan SPR:lle, osin siksikin että oma vaimo on SPR:llä töissä, ja sitäkautta tuen järjestöä joka maksaa vaimolleni palkkarahat
Vierailija kirjoitti:
En lahjoita mihinkään paitsi lapsilleni.
En usko että menee tarvitseville.
Vuosikymmeniä on kerätty eikä mikään ole muuttunut.
Hyvin paljon on muuttunut. Lapsikuolleisuus on pienentynyt selvästi, koulua käyvien lasten osuus moninkertaistunut jne. viimeisen 30 vuoden aikana. Se ei vain ole mikään suuri uutinen toisin kuin erilaiset katastrofit.
Lahjoitan kirppistavaraa myytäväksi ja aikaani Kulkurit ry:lle. http://kulkurit.fi
Lisäksi lahjoitan ruokaa, emonmaidonvastiketta ja ravintolisää sekä matolääkkeitä.
Lisäksi ajattelin lahjoittaa rahaa afganistanilaisten naisten koulutukseen: sillä pystyy vaikuttamaan heidän oloihinsa, väestön määrään ja sitä kautta ilmastonmuutokseen. Kaikki voittaa.
Kotisivut näyttää aika ysäriltä, järjestö on toiminut Afganistanissa jo parikymmentä vuotta. http://web1.kcn.jp/lala-afghan/
Lahjoitan yhteensä muutaman satasen vuodessa. Helsinki Missiolle, Animalialle ja vaihtelevasti muille (vammais-, syöpä- tms.) järjestöille.
Vierailija kirjoitti:
Automaattisesti menee tililtä joka kuukausi 15 euroa Unicefille ja 15 euroa Punaiselle ristille. Unicefille laitan lisäksi joulun alla satasen ja Punaiselle ristille erilaisia summia aina kun tulee suurempia katastrofeja.
Joskus satunnaisesti muuallekin, kun tulee jotain eteen, viimeksi annoin jollekin invalidijärjestölle.
Olen yksineläjä ja kuukausipalkka on 3 200 euroa. Olisi siis varaa antaa järjestöille enemmänkin, mutta olen itsekkäästi valinnut vähävaraisten sukulaisteni tukemisen sen sijaan.
Punainen risti olisi viimeinen, jolle lahjoittaisin. Odottavat taas jotain katastrofia kieli pitkällä, jotta pääsisivät kerjuulle ja rahaa sataisi. Sitten murto-osa "avustuksiin". Ja näistäkin pennosista valtaosta menee omien työntekijöiden kulukorvauksiin. Itse avun tarvitseville menee murto-osien murto-osat. Sit se leijonan osa menee sijoituksiin muiden miljoonien sekaan.
Automaattisesti menee tililtä joka kuukausi 15 euroa Unicefille ja 15 euroa Punaiselle ristille. Unicefille laitan lisäksi joulun alla satasen ja Punaiselle ristille erilaisia summia aina kun tulee suurempia katastrofeja.
Joskus satunnaisesti muuallekin, kun tulee jotain eteen, viimeksi annoin jollekin invalidijärjestölle.
Olen yksineläjä ja kuukausipalkka on 3 200 euroa. Olisi siis varaa antaa järjestöille enemmänkin, mutta olen itsekkäästi valinnut vähävaraisten sukulaisteni tukemisen sen sijaan.