Paljonko teillä on rahaa tilillä juuri ennen tilipäivää?
Kommentit (22)
Ihan samoja lukemia käyttötilillä, raha tekee työtä toisaalla.
200-800€.
Siirrän säästöön jos/kun kertyy enemmän.
Todella vähän, saatan jopa käyttää visaa juuri edellisenä päivänä lounaaseen. Tienaan ihan ok, mutta ne menot. Talo on maksettu, mutta menoja syntyy esim. lomailusta perheen kanssa kaksi kertaa vuodessa, kahden auton auton huollot ja korjaukset, työmatkat, työlounaat, mökki, lemmikkieläin.Tähän päälle juhlat ja joulu, Juhannus. Tänä vuonna olemme olleet kolmissa isoissa juhlissa ja kyllä se osallistuminen juhliin maksaa myös.
Ja pidän budjettia ihan päivatasolla, mutta usein ne ylimääräiset ei yllävät menot olen arvioinut liian pieniksi.
Ja ruokakauppaan eli elintarvikkeet ja hygienia menee paljon rahaa vaikka emme käytä juuri eineksiä, mutta paljon hedelmiä, marjoja ja kalaa. Teinien välipalat maksaa yllävän paljon.
Mutta olisi se kiva, että visa olisi nollilla.
Nyt katsoin ensimmäistä kertaa niin oli 46700€ ja tilipäivä 5. päivä. Saldo näköjään kasvaa pikkuhiljaa noin 1500€/kk.
Tässä kuussa jää noin 600, mikä menee sitten säästötilille.
Tilillä? Entä jos on useita tilejä?
Joku 6000-8000. Siirrän isomman köntän säästöön ja sijoiituksiin kun on riittävästi ylimääräistä
Ihan liikaa kun en jaksa sijoittaa.
Käyttötili nollilla, muilla tileillä sitten enempi. Lemmikkien tilillä aina vähintään 1000e. Muiden tilien saldo vaihtelee enempi, riippuen mitä kallista oli pakko ostaa.
Käytän kaikki rahat loppuun tai nostan ne tililtä. Tilaan jotain mitä luulen tarvitsevani. Rahan arvo muuttuu, säästöt ei olekaan niin merkittäviä summia 10v päästä.
Olen tällä hetkellä työtön ja pyrin pitämään säästössä hätätilanteita varten noin tonnin vähintään..Tällä hetkellä on 1600e. Muuten mulla menee yleensä se koko summa mitä kuukaudessa saan. Nuo ylimääräiset 1600e mitä on kertynyt olen pikkuhiljaa säästänyt. Siinä on esim.veronpalautuksia, vakuusmaksu edellisestä asunnosta jne. Pelkään, että joku päivä yhtäkkiä sattuu jotain, läheinen kuolee tai jään asunnottomaksi tms ja silloin sitä rahaa voi tarvita.
noin satanen ja heti tilipäivän jälkeen noin 1000
En minä tiedä, harvoin tulee katsottua. Jos edes huomaan milloin tilipäivä sattuu olemaan. Löysää rahaa on tilillä yleensä pari tuhatta euroa. Ei tarvitse miettiä sen tarkemmin. Kun ylimääräistä on kerääntynyt tarpeeksi niin siirrän isomman köntän sijoituksiin.