Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iso osa joululahjoista ostetaan jo verkoista

Vierailija
14.12.2017 |

Ilmasto kiittää kun ostokset tehdään netissä eikä ajella autolla kauppoihin.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005489651.html

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että suomalainen hyödyntää käytettävissä olevaa teknologiaa luonnon parhaaksi. Omat ostokset jääneet niin vaiheeseen että ehkä ostan vasta alkuvuodesta.

Vierailija
2/14 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että ilmasto ei kiitä kun ne lahjat tuodaan lentokoneella Kiinasta ja sitten vielä rekalla koneesta postiin tai kotiovelle (tmv paikkaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin ostan verkosta. En tosin minkään ilmastomuutoksen vuoksi vaan ihan siksi, että en pidä kaupoissa kiertelemisestä ja kassoille jonottamisesta. Ostan lähes kaiken muunkin kuin vain joululahjat verkosta. Jopa suurimman osan elintarvikkeista. Vietän paljon mieluummin aikaani koiran kanssa ulkona raittiissa ilmassa kuin kaupoissa tai kauppakeskuksissa. 

Vierailija
4/14 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkoista ostan vain kaloja.

Vierailija
5/14 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ostaa vain 1/3 suomalaisista nettikaupoista kun muut pohjoismaalaiset ostaa 2/3 nettiostoksistaan heidän "kotimaisista" verkkokaupoistaan.

Vierailija
6/14 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ehtiä jouluostoksille kauppoihin, mutta en pääse =(

Vierailija
7/14 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta verkosta, koska en osta joululahjoja. Tavan vuoksi ilman kunnon syytä muiden  lahjominen on niin vanhanaikaista.

Vierailija
8/14 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasto varmasti kiittääkin, koska olen tänään hakenut paketteja 3 eri pisteestä, ajomatkaa kertyi sellaiset vähän yli 70 km. Yksi oli tulossa lähipostiin => siirrettiin pop up -pisteeseen. Toinen oli tulossa työpaikan vieressä olevaan automaattiin => siirrettiin pääpostiin. Kolmannelle tilasin kotiinkulketuksen tiistaiksi, sovittuna aikana ei pakettia kuulunut ja kun soittelin perään, se oli viety lähettäjää lähinnä olevaan (asiamies)postitoimistoon minua odottamaan.

Vierailija
9/14 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna tilasin 98& lahjoista netistä. Ihanan kätevää!

Vierailija
10/14 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä. valikoimat kivijaloissa huonot.

Vierailija
11/14 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ostaa vain 1/3 suomalaisista nettikaupoista kun muut pohjoismaalaiset ostaa 2/3 nettiostoksistaan heidän "kotimaisista" verkkokaupoistaan.

Heillä on kilpailukykyisiä verkkokauppoja. Helppo kuluttajan ostaa. 

Vierailija
12/14 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmasto varmasti kiittääkin, koska olen tänään hakenut paketteja 3 eri pisteestä, ajomatkaa kertyi sellaiset vähän yli 70 km. Yksi oli tulossa lähipostiin => siirrettiin pop up -pisteeseen. Toinen oli tulossa työpaikan vieressä olevaan automaattiin => siirrettiin pääpostiin. Kolmannelle tilasin kotiinkulketuksen tiistaiksi, sovittuna aikana ei pakettia kuulunut ja kun soittelin perään, se oli viety lähettäjää lähinnä olevaan (asiamies)postitoimistoon minua odottamaan.

Pitäisi saada kiinalaiset pyörittämään meidän postia. Saisivat varmaan homman toimimaan.

Vierailija
13/14 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä. valikoimat kivijaloissa huonot.

Tokmannilla myynnissä kiskurihintaan yhtä ainutta kokoa usb-muisteja. Näytillähän se siellä vaan onkin kun pitää olla melkoinen hätä että joku semmoisen ostaa.

Vierailija
14/14 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ostaa verkkokaupoista, kun ei ehdi sinne jouluruuhkaan ostoksille. Mulla vapaata vasta aatonaattona ja jos jotain tiettyä haluaa, se on pakko tilata jos meinaa saada. Tänään päivän istunut tässä koneella ja tilaillut, kotimaisista kaupoista. Aatonaattona sitten juoksen muut jouluostokset ja viimehetken pehmeät paketit paikallisista kaupoista. Osan lahjoista olen tehnyt itse, villasukkia, lapasia, myssyjä ja kaulatuubeja enimmäkseen jämälangoista.