Miksi koiranpentu puree minua muttei miestäni???
Arg, tulen hulluksi! Nyt 9 viikkoinen sakemanninpentu puree koko ajan, kun leikkii sen kanssa tai yrittää rapsuttaa tai kun vaan istun sohvalla. Hoidossa ei ole mitään vikaa, pääsee ulos parin tunnin välein peuhaamaan vapaasti ja kämppä on täynnä luita ja leluja. Miestä koira ei pure yhtään niin kovaa, minua saattaa haukata pohkeesta KOVAA kun kävelen ohi (tavallista isompi ikäisekseen, 8kg jo vaikka ruokinta menee kasvattajan ohjeiden mukaan). Ei ole pelkkää kuvitelmaa, siitä on nyt sekä mies että miehen kaveri huomauttanut että pentu puree minua useammin ja kovemmin eikä välttämättä päästä edes irti vaan jää roikkumaan ihoon.
Olen kokeillut kaikki tietämäni keinot, olen ignoorannut (siirtyy vaan puremaan jalkoja jos käden vie pois), olen nostanut syliin (pakko laskea alas jos en pidä sitä kuonosta kiinni), olen antanut lelun (vaihtaa heti käteen tai jalkaan), olen kieltänyt kovaa ja lempeästi, kiljunut, murissut. Ainoa mikä on tähänastisista toiminut edes vähän on kun läimäytin koiraa lehdellä kun se tarttui niin kipeästi käteen, mutta pelkään että koira vaan lakkaa luottamasta minuun.
Koiria on ollut aikaisemmin mutta yksikään ei ole ollut näin kova puremaan! Huonekaluja ei enää juurikaan pure kuin pentuhepulissa vähän, mutta minä olen paras purulelu. Ja ei ole mitään helliä näykkäisyjä vaan iho menee rikki ja tulee hirveitä naarmuja käsivarsiin ja sääriin. Alan olla tosi kypsä, vieläpä koska tuosta pennusta oli tarkoitus tulla minulle harrastuskaveri mutta koulutus onnistuu huonosti kun jatkuvasti näykkii.
Kommentit (22)
Missä vaiheessa alfa-käsitys on todistettu vääräksi? Vai onko se vain liian "toksinen" tosiasia nykypäivän poliittisessa ilmapiirissä niin pitää kuvitella ettei sitä ole?
Vieläkö puree 🤔