Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokraisäntä ei suostu ostamaan astian pesukonetta vaikka

Vierailija
13.12.2017 |

Muilla vuokralaisilla tässä talossa on kuulemma astianpesukone, tavallinen ky*pä koko ukko.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asunnossa ei ollut astianpesukonetta kun sen vuokrasit, silloin asuntoon ja vuokraan ei kuulu konetta.

Jos sellainen paikanpäällä oli, silloin sen pitää olla toimintakuntoinen ja saat rikkoutuneen tilalle uuden.

Eikö sen voi ottaa pois sopimuksesta koska laitan astianpesukoneen mutta jos se hajoaa, tuskin ostan uutta? Olen siis vuokranantaja.

Vierailija
22/34 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se siihen kuuluu mitä muilla on?  Osta ite astianpesukonees.

No kyllä se kuuluu, mun vuokra on isompi kuin monella jolla on astianpesukone.

Ap

Eikö helpoin ratkaisu olisi muuttaa asuntoon jossa on astianpesukone ja pienempi vuokrakin jos alueella kerran tällaisia runsaastikin on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asunnossa ei ollut astianpesukonetta kun sen vuokrasit, silloin asuntoon ja vuokraan ei kuulu konetta.

Jos sellainen paikanpäällä oli, silloin sen pitää olla toimintakuntoinen ja saat rikkoutuneen tilalle uuden.

Eikö sen voi ottaa pois sopimuksesta koska laitan astianpesukoneen mutta jos se hajoaa, tuskin ostan uutta? Olen siis vuokranantaja.

Ei voi ottaa pois sopimuksesta jälkikäteen, mutta alunperin sopimusta tehdessä voit kirjata, että nykyisen astianpesukoneen hajotessa uutta ei hankita.

Vierailija
24/34 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä keittiössä on semmoinen tyhjä paikka missä on varmasti joskus ollut astianpesukone.

Ja jollei hommaa mulle konetta muutan satavarmasti pois, kyllä näitä mukaviakin vuokraisäntä on.

Ap

Jos keittiössä on ollut yhtjä paikka pesukoneelle, sopimusta tehdessäsi, tyhjä paikka pesukoneelle on kaikki, mitä voit vaatia. Sama påtee, jos siinä tyhjässä paikassa on ollu jonkun edllisen vuokralaisen kone, mitta konetta ei ole mainittu sopimuksessa tai asuntoesittelyssä. Se tyhjä paikka on sitä varten, että saat putkimiehellä laitattaa siihen itse hankkimasi koneen. Itse et saa asentaa.

Vierailija
25/34 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä keittiössä on semmoinen tyhjä paikka missä on varmasti joskus ollut astianpesukone.

Ja jollei hommaa mulle konetta muutan satavarmasti pois, kyllä näitä mukaviakin vuokraisäntä on.

Ap

Jos keittiössä on ollut yhtjä paikka pesukoneelle, sopimusta tehdessäsi, tyhjä paikka pesukoneelle on kaikki, mitä voit vaatia. Sama påtee, jos siinä tyhjässä paikassa on ollu jonkun edllisen vuokralaisen kone, mitta konetta ei ole mainittu sopimuksessa tai asuntoesittelyssä. Se tyhjä paikka on sitä varten, että saat putkimiehellä laitattaa siihen itse hankkimasi koneen. Itse et saa asentaa.

Putkimiehellä? Ei kai taloyhtiössä voi vuokralainen tai edes osakaskaan tilata suoraan putkimiestä. Ensin otetaan yhteyttä taloyhtiön huoltomieheen ja huoltomies tilaa putkimiehen tarvittaessa paikalle.

Meillä ei ollut hanaa kylppärissä pesukoneelle ja huoltomies kävi sen laittamassa, tai en tiedä oliko kyseessä huoltoyhtiössä töissä oleva putkimies mutta saman firman ukkoja kuitenkin.

Vierailija
26/34 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Putkimiehellä? Ei kai taloyhtiössä voi vuokralainen tai edes osakaskaan tilata suoraan putkimiestä. Ensin otetaan yhteyttä taloyhtiön huoltomieheen ja huoltomies tilaa putkimiehen tarvittaessa paikalle.

Meillä ei ollut hanaa kylppärissä pesukoneelle ja huoltomies kävi sen laittamassa, tai en tiedä oliko kyseessä huoltoyhtiössä töissä oleva putkimies mutta saman firman ukkoja kuitenkin.

Jollei ole tiskikonehanaa, pitää lupa taloyhtiöltä saada. Mutta Jos siinä on paikka koneelle, siinä on kaiken järjen mukaan jo asennettuna myös hana. Olemassaolevaan hanaan saa ihan itse, ilman taloyhtiötä, kutsua putkimiehen yhdistämään sen koneeseen. Itse tätäkään ei pidä mennä tekemään.

Vierailija
27/34 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jollei ole tiskikonehanaa, pitää lupa taloyhtiöltä saada. Mutta Jos siinä on paikka koneelle, siinä on kaiken järjen mukaan jo asennettuna myös hana. Olemassaolevaan hanaan saa ihan itse, ilman taloyhtiötä, kutsua putkimiehen yhdistämään sen koneeseen. Itse tätäkään ei pidä mennä tekemään.

Miksi kukaan haluaisi maksaa putkifirmojen ryöstöveloituksia jos talon huoltomies tekee sen ilmaiseksi tai laskuttaessaan varmasti halvemmalla kuin ulkopuolinen putkimies?

Vierailija
28/34 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan vapaasti, muuta pois. Ja kyllä niitä sellaisiakin vuokralaisia on, jotka ei nillitä asioista, jotka ei hänelle kuulu.

Itse olen vuokraemäntänä seitsemälle vuokralaiselle ja kyllä teitä moneen junaan mahtuu. Osa pyynnöistä on asiallisia ja osa taas täysin höpöhöpöä. Parhaita on kyllä nämä, jotka kokevat että heillä on oikeus joka asiaan ja taas vuokraisännällä pelkästään velvollisuuksia täyttää heidän kaikki tarpeensa.

Sinullakin on rahaa kuin roskaa, ties kuinka paljon sulle maksetaan vuokria, voi olla aika isojakin summia.. Hyvää hyvyyttäsi voisit hommata pienituloiselle astianpesukoneen, sillä olet rikas. älä ole AHNE paskiainen

Vierailija
29/34 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei huoltomiehet hoida asukkaiden omia remontteja, jotka eivät kuulu taloyhtiön maksettavaksi. Ja tiskikoneen asentaminen ei kuulu taloyhtiön maksettavaksi. Tiskikoneen voi ostaa vaikka suoraan asennettuna, jolloin toimituksen yhteydessä kone asennetaan oikein paikoilleen.

Kun asuin vuokralla, ei tullut mieleenkään vaatia vuokranantajaa hankkimaan tiskikonetta. Itse ostin ja vein muutossa seuraavaan kämppään.

Vierailija
30/34 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monessa ilmoituksessa ainakin lukee jotain siihen suuntaan että "asunnossa pyykkikone/astianpesukone, jonka kunnosta vuokranantaja ei vastaa" minkä olen tulkinnut tarkoittavan että jos kone laukeaa niin se on vuokralaisen päätettävissä haluaako huoltaa tai uusia koneen vai ei. Toisaalta tällöin vuokrantantaja ei voi myöskään edellyttää koneen olevan kunnossa (tai edes asunnossa, ainakin mikäli vuokralainen sen jossakin kohtaa uusii) kun vuokrasopimus purkautuu.

Se onkin sitten mielenkiintoisempi juttu, että kuka tuollaisessa tapauksessa on korvausvastuussa jos koneen hajoamisen takia syntyy vesivahinko. 

Vierailija
31/34 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin inisijä! Itse sanoit, että asunto oli ollut tyhjänä vuoden verran,

ennenkuin muutit siihen.

Syy oli ollut juuri asitianpesukoneen puuttuminen.

Tämä on omaa tekstiäsi. Miksi nyt sitten sinulle pitäisi vuokraisännän se astianpesukone

hankkia. HÄH?

Vierailija
32/34 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi ottaa pois sopimuksesta jälkikäteen, mutta alunperin sopimusta tehdessä voit kirjata, että nykyisen astianpesukoneen hajotessa uutta ei hankita.

Niin siis tarkoitinkin jättää pois sopimuksesta, kun sen teen. Kun tuo yksi kirjoitti, että se muka ois kriteeri sen uusimispakolle, jos sellainen on ollut asuntoon muutettaessa. En aio uusia sitä ellen itse satu haluamaan uusia. Ensimmäinen tulee saamaan sen kyllä koska olisi hölmöä jättää se kolo siihen.

Vierailija
33/34 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin inisijä! Itse sanoit, että asunto oli ollut tyhjänä vuoden verran,

ennenkuin muutit siihen.

Syy oli ollut juuri asitianpesukoneen puuttuminen.

Tämä on omaa tekstiäsi. Miksi nyt sitten sinulle pitäisi vuokraisännän se astianpesukone

hankkia. HÄH?

Jos haluaa että pysyn tässä läävässä , niin olis syytä HOMMATA SE VIT ASTIANPESUKONE.

AP

Vierailija
34/34 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta itse tai muuta pois.