Eikö Lucia-neidon pitäisi olla blondi?
Kaikista perinteistä luovutaan, tylsää.. :(
Voiko Lucia olla tulevaisuudessa mies?
Kommentit (50)
Oikea Lucia oli Italialainen, tarkemmin syracusan kaupungista Sisiliasta. Ei siis todellakaan ollut blondi.
Lucia neito voi olla vaalea tai tumma. Mutta ei poika.
T: Matti olen 27v. nainen ja kahdenlapsen äiti.
Ei nyt oikein sovi....
Vierailija kirjoitti:
Ensin hmaahanmuuttajille sanotaan että maassa maan tavalla, mutta sitten kun haluavat ottaa osaa perinteisiin niin eivät kelpaakaan.
Maan tapa on ollut että Lucia on blondi. Ei-blondit kantiksetkin on rajattu ulos ilman että maapallo suistui radaltaan.
Lucia-neito on ruotsinkielinen nuori naisoletettu. Eipä siinä kai tukanväriä ole rajoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Oikea Lucia oli Italialainen, tarkemmin syracusan kaupungista Sisiliasta. Ei siis todellakaan ollut blondi.
Niin? entä sitten. Lucia-neidon tarkoitus ei ole esittää "oikeaa Luciaa".
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurimarxismiin kuuluu perinteiden tuhoaminen.
"Muh cultural marxism!!!"
Vierailija kirjoitti:
Lucia-neito on ruotsinkielinen nuori naisoletettu. Eipä siinä kai tukanväriä ole rajoitettu.
Miksi sen pitää olla ruotsinkielinen? Eikö sekin ole syrjivää?
Ja perinteetkö ei koskaan muutu? Otetaan esimerkkinä vaikka virpominen, tästäkin naputettiin 80-luvulla kun olin lapsi mutta kas kummaa, ei se maailma kaatunutkaan vaikka itäiset ja läntiset perinteet yhdistyivät. Vanhojenpäivänä pukeuduttiin ennen vanhemmiksi ihmisiksi, sitten historiallisiin juhlapukuihin ja nykyisin enemmän prom night-tyylisiin iltapukuihin. Ja tästäkin on selvitty ilman että maailma suistui radaltaan.
Linda Lampenius oli tosi vaalea ja esiintyi bilepaidassa. Oli minusta typerän näköinen se pusero, kun Lucia ja Lucia-kuoro olivat hyvin perinteisessä ja peittävässä mekossa. Linda siinä vieressä alttarilla olkapäät ja käsivarret paljaana kimallepaidassa ei sopinut kuvaan. Lucia olisi kyllä saanut olla vaalea kantis, kyllä meidänkin täytyy johonkin kelvata.
Timo Soini voisi olla seurava lucia.
Vierailija kirjoitti:
Ja perinteetkö ei koskaan muutu? Otetaan esimerkkinä vaikka virpominen, tästäkin naputettiin 80-luvulla kun olin lapsi mutta kas kummaa, ei se maailma kaatunutkaan vaikka itäiset ja läntiset perinteet yhdistyivät. Vanhojenpäivänä pukeuduttiin ennen vanhemmiksi ihmisiksi, sitten historiallisiin juhlapukuihin ja nykyisin enemmän prom night-tyylisiin iltapukuihin. Ja tästäkin on selvitty ilman että maailma suistui radaltaan.
Totta, hienot perinteet voi ryssiä muodottomiksi jos haluaa eikä maailma suistu radaltaan.
Mutta ei ne sitten enää ole hienoja perinteitä.
Ketä edes kiinnostaa joku Lucia-neito? Toi on bättre folkin oma perinne, noissa piireissä suomenkielisiä katsotaan halveksuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen pitää olla ruotsinkielinen? Eikö sekin ole syrjivää?
Luulen, että ruotsinkielisyys helpottaa ruotsinkielisissä päiväkodeissa ja vanhainkodeissa vierailua, joka on kuitenkin Lucian homman ytimessä. Ite oon ainakin huomannut, että vaikka ruotsia osaan ja ymmärrän, on välillä hankalaa ymmärtää just vanhusten tai lasten epäselvää puhetta.
Mun lapsuudessa Lucia neito oli tummatukkainen.
Ketä kiinnostaa? Miksi täällä edes vietetään jotain joutavaa Lucian päivää?
Lucia oli sisilialainen. Ei ole mitään syytä olettaa, että hän olisi ollut blondi.
http://www.aka.fi/fi/tietysti/blogit/suomalaisen-yhteiskunnan-historia-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, hienot perinteet voi ryssiä muodottomiksi jos haluaa eikä maailma suistu radaltaan.
Mutta ei ne sitten enää ole hienoja perinteitä.
Miksi nykyinen tapa virpoa on huonompi kuin aiemmat perinteet? Miksi vanhojenpäivä 40 vuotta sitten oli hienompi kuin nykyinen? Miksi on absoluuttisesti hienompaa ja parempaa perinnettä, jos Lucia on blondi?
Sisilialais-napolilainen perinne. Pääasia että on nuorinainen, valkoihoinen ja naimaton.
Olen varma että jos joulukuusi olisi nyt uutuus, niin siitä maristaisiin samalla tavalla. Että ei meillä ennen moisia risuja tarvittu, mokomaa hapatusta! Ja jouupukin kuuluu olla pelottava ja pukeutua nurinkäännettyyn turkkiin, ei mikään lässy punapukuinen kolapukki.
Ensin hmaahanmuuttajille sanotaan että maassa maan tavalla, mutta sitten kun haluavat ottaa osaa perinteisiin niin eivät kelpaakaan.