Ymmärrättekö työttömien aktiivimallin kannattajat, että se rikkoo perustuslakia?
Työttömyysmenoja vähennetään lakia rikkomalla, tämä ei ole mikään leikin asia. Jos hallitus, eduskunta eivät välitä heitä sitovista yhteiskunnan perustavista pelisäännöistä, voidaan lakata puhumasta demokraattisesta oikeusvaltiosta. Suomessa on siis eilen suoritettu vallankaappaus.
Mitä lakia rikotaan seuraavaksi ja mitä varten?
Kommentit (147)
Ihmetyttää sekin, että aktiivimallissa terveet ja sairaat ovat samalla viivalla. Joo, jos saa jotain etuutta vamman tai sairauden takia, niin sitten saa rahnuskaa. Mutta on monia sairauksia, jotka vaikeuttavat työnhakua, mutta silti ei kuulu mihinkään sairauseläkeläisiin tmv. Itselläni ei ole ajokorttia sairauden takia eikä kaikki työt sovi muutenkaan samasta syystä, niin kyllähän tuo vähän kyrsii olla samalla viivalla kuin täysin terve ihminen. Hyysäystä en kaipaa, mutta en sitäkään, että kohautellaan olkia, jos on mutkia matkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli tänään kutsu johonkin työttömyys liibalaaba-tapaamiseen, JOKA OLLUT EILEN.
Kaikenlisäksi niiden pitäisi tietää että eläkkeeni on vetämässä enkä ole työkykyinen.
Jumalauta saatana, meni taas ens yöksi yöunet, että joko on sitten tuli ehditty katkasta, lapussa luki että työttömyys jatkuu eiliseen asti, jolloin olisi se paskatapaaminen jonkun ryhmän kanssa ollut pilipalityöpajassa jossa olen joutunut vuosia käymään ja jossa en ole enää.
Olen nyt niin pahalla päällä ja alko taas ahdistaa tämä juttu, että en edes käy kelan sivulla katsomassa, joko on katkaistu työttömyystuki, aamulla sitten vaan soittamaan työkkäriin ja selittämään.
Lappu oli päivätty 4.12, ja tuli 13.12. Onko vika taas postinjakelussa vai työkkärissä, voisi jumalauta vähintään kk aikasemmin postitella, ja soitella vielä perään ainakin ennen kuin alkavat katkoa ihmisen tukia, kun on herran hallussa koko postinjakelukin nykyään, ja en minä kipeillä koivilla lyhyellä varoajalla olisi edes saanut kyytiä mistään tonne paikkaan missä ois pitänyt olla.
Mistä edes tiedän kuka tonkin kirjeen loppujen lopuksi on jakanut, kun niitä jakelee ketkä sattuu nykyään.Junan alle menisin ellen ois äiti, ei tätä jaksa, muutenkin olen sairas ja ahdistunut, tämä oikein kruunasi olon kun toi kirje löyty kun tulin rättiväsyneenä terkkarireissulta.
Multakin katkaistiin rahat, siis sovitusti menin työkkäriin, mutta tapaaminen oli muka ollut jo edellisellä viikolla. Muistan tasan tarkkaan mitä puhuttiin kun sovittiin ajankohdasta (syyskuun eka viikko) , varmistin päivän ja päivämäärän ja kirjoitin sen kalenteriin. Mutta ei, minä olen mukamas jättänyt saapumatta ajalle koska heillä lukee koneella muu päivä, ja minä olen "unohtanut ja yritän väittää muuta" ja siitä sitten kunnon sanktio minulle.
Tuollaiset epäselvyydet tulevat vain lisääntymään. Niillä saadaan kätevästi työtön karenssiin, työttömyystilastot kauniimmiksi ja Suomi nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyysmenoja vähennetään lakia rikkomalla, tämä ei ole mikään leikin asia. Jos hallitus, eduskunta eivät välitä heitä sitovista yhteiskunnan perustavista pelisäännöistä, voidaan lakata puhumasta demokraattisesta oikeusvaltiosta. Suomessa on siis eilen suoritettu vallankaappaus.
Millä tavalla se rikkoo perustuslakia?
Asettaa ihmisiä eriarvoiseen asemaan asuinpaikan, koulutuksen ja terveyden suhteen.
Hmm, miten?
Syrjäkylillä asuville ei ole töitä eikä järjestetä koulutusta. Rangaistus ilman vaihtoehtoa toimia aktiivisesti.
Tää on taas tätä kun perustuslakia tulkitsee idiootit. Kukaan ei ole sanonut että muiden tehtävä olisi kustantaa eläminen ihmiselle, joka itse päättää asua paikkakunnalla jossa ei ole mitään kenellekään. Heidät saakin savustaa johonkin ihmisten ilmoille, jos ei yhteiskuntaan osallistuminen kiinnosta niin ei ole mitään asiaa saada tukiakaan.
Juuri näin. Jos jossain ei ole töitä, sitten pitää mennä sinne missä on.
Eli ei mihinkään.
Väärin, ulkomailla ainakin on. Mutta suomalaisella työttömällä on sen sata syytä miksi ei voi lähteä kauheasta Suomen maasta jossa pakotetaan aktiiviseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka osaisi laittaa tämän sinne eu:n ihmisoikeustuomioistuimeen tai johonkin?
Minä todella syvästi ihmettelen kun kukaan ei tee elettäkään tän asian eteen. Voin kyllä itse alkaa hommiin, mutta en välttämättä ole ihan kohderyhmää. On vain sellaista hiljaista nöyrää hyväksyntää ilmassa! Siis mitä ihmettä te ihmiset nöyristelette tämän vääryyden edessä. Ette kai te tyhmiä ole?! Tuossa on keskustelu meneillään kuinka nyt pitää laittaa lapset hoitoon kun lähtee orjatöihin. Eihän sinne missään nimessä pidä lähteä!! Ei kenenkään.
Ihmiset ovat oikeasti jo niin väsyneitä, ettei voimat riitä enää mihinkään ylimääräiseen paperisotaan. Lisäksi vielä se, että poliitikkojen kiinnostus noudattaa mitään ohjeistuksia kun ne eivät ole heidän edukseen on nähty. Tiedän, että pitäisi tapella vastaan kaikin voimin. Voimia ei vain enää oikeasti ole.
Ymmärrän tämä täysin. Mutta pakko jotenkin, yhdessä kerätä voimat tähän! Miettikää millainen maa tästä on tulossa ja mikä perintö lapsille! Sitä me ei haluta.
Mene tekemään himmeleitä nro 124. Vajaa olet ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan tunnu joillekin menevän jakeluun, että jos niitä työpaikkoja olisi kaikille niin kenelläkään ei maksettaisi työttömyyskorvausta koska työkkäri pistää karenssin jos kieltäytyy töistä!
Kuka oikeasti kuvittelee, että nyt yhtäkkiä kaikki työnantajat intopiukeana ottaa ihmisiä töihin, koska hallitus on tälläisen pelleilyn nyt keksinyt?
Kyllä tämä on suora päivärahan leikkaus eikä mikään muu.Onko työttömän otettava vastaan mikä työ tahansa? Siis vaikka KTM joutuu ottamaan siivoustyön? Olin työttömänä Tanskassa ja siellä oli otettava mikä työ vaan.
Eikö mikä hyvänsä työ josta maksetaan palkkaa ole parempi kun yrittää parjätä jollain korvauksilla?
Ei sellaisia "mikä hyvänsä" työpaikkoja, jonne otetaan "kuka tahansa", ole olemassa.
Jokaiseen työpaikkaan vaaditaan alan tutkinto ja työkokemus, lisäksi pitää sopia työnantajan haluamaan profiiliin.
Periaatteessa näin, mutta tässä oli kysymys voiko vaikkapa KTM kieltäytyä jos hänelle tarjotaan siivoustyötä. Toki kieltäytyä voi mutta kysymys lieneekin että saako siitä sitten karenssin, luultavasti saa. Mutta eiköhän niitä siivoojan paikkoja tarjota ihmisille joilla on alan koulutus, jos niitä työpaikkoja työkkäri edes tarjoaa, hakijoita riittänee jokaiseen avoimeen paikkaan muutenkin.
Ei TE-toimisto järjestä näitä paikkoja vaan ne pitää itse hakea vapailta työmarkkinoilta. (Karenssin saa vain silloin jos ilman hyvää selitystä kieltäytyy hakemasta työpaikkaa, joka tulee TE-toimiston työhönosoituksena.)
Ja työnantajanhan se päättää kenet ottaa. Ei TE-toimisto, eikä se työnhakija.
Lisäksi tässähän tuleekin työnantajalle kysely että "otatko KTM:n siivojaksi mutta vain 18 h neljää kertaa vuodessa aina 65 päivän jaksoissa?"
Kuka työnantaja haluaa edes ottaa tuollaisen hankalasti rosteriin sijoitettavan henkilön? Oli KTM, VTM tai PA.
Karenssi tulee myös silloin jos hakee osoitettua työpaikkaa vain koska sitä on haettava karenssin uhalla ja työnantaja päättääkin ottaa juuri sen hakijan ja hakija ei ota työtä vastaan.
Tuskin työkkäri nyt jotain KTMää laittaa siivoustyötä hakemaan, mut aika outoja työhönosoituksia oon kuullut, siis että on haettava esim bussikuskin paikkaa vaikkei ole edes ajokorttia yms. Haettava on vaikka on selvää ettei paikkaa tietenkään saa. Mikä järki tuossa on, eiköhän työtä haluavat hae avoimia paikkoja ihan itse muutenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimittaja, koska lähetät jutun New York Timesiin?
Takuulla kiinnostuvat Pisa-koulutus-kärkimaan politiikkojen logiikasta.
Nauravat toimittajan pihalle New York Time:ssa. Suomen työttömät unohtavat että suurimmassa osassa maailmaa ei ole minkäänlaista työttömyysturvaa. Kääntäisivät vaan jutun ihailuksi että työtön nostaa ilmaista rahaa.
Eivät naura.
Tiedoksi sinulle : USA:ssa maksetaan työttömyyskorvausta.
Muakin yritettiin orjahommiin ja vaikka mihin, kun miksi olisin työtön jos mulla on työkokemusta. Eli elämänhallintaongelmiahan mulla täytyy olla kun olen työtön jne. Luojan kiitos onnistuin työllistymään ainakin hetkeksi niin ei nyt hetkeen tarvitse työkkärissä asioida, siellä on niin mielivaltaista se toiminta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asettaa ihmisiä eriarvoiseen asemaan asuinpaikan, koulutuksen ja terveyden suhteen.
Saadakseen työmarkkinatukea pitää työttömän henkilön ilmoittautua työmarkkinoiden käytettäväksi. Ei sitä automaattisesti jokaiselle vaille työtä olevalle makseta. Jos asuinpaikkakunnalla ei ole työmarkkinoita, niin ei sellaisella paikalla asuvalle ole perustetta maksaa työmarkkinatukeakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saadakseen työmarkkinatukea pitää työttömän henkilön ilmoittautua työmarkkinoiden käytettäväksi. Ei sitä automaattisesti jokaiselle vaille työtä olevalle makseta. Jos asuinpaikkakunnalla ei ole työmarkkinoita, niin ei sellaisella paikalla asuvalle ole perustetta maksaa työmarkkinatukeakaan.
Juu ja sellaisia paikkoja suomessa on missä on täysityöllisyys ja karjuva työvoimapula. Laske paljonko sarkasmikerrointa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä oikein on ongelmana siinä, että ehkä päivän tai kaksi joutuu kolmen kuukauden aikana tekemään jotakin, vaikkei ehkä niin tykkäisikään?
Eiköhän se ole aina parempi mennä jonnekin eikä jäädä neljän seinän sisälle.
Eiköhän nämä ole sellaisia juttuja joita yksilö voisi päättää ihan itse. En ymmärrä mikä vimma joillain tuulennussimilla on yrittää selittää mikä toisille on parasta. Kyvykäs perusfiksu ihminen kuolee pystyyn joutuessaan jonnekin aikuisten päivähoitolaan leikkimään väriliiduilla askartelupaskartelua. Sellainen ei kehitä ihmistä siinä määrin kuin vaikkapa sivistävän kirjallisuuden tavaaminen kodin lämmössä.
Ai niin mutta kysehän onkin taas siitä suomalaisesta kateudesta ja tasapäistämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oikein on ongelmana siinä, että ehkä päivän tai kaksi joutuu kolmen kuukauden aikana tekemään jotakin, vaikkei ehkä niin tykkäisikään?
Eiköhän se ole aina parempi mennä jonnekin eikä jäädä neljän seinän sisälle.
Eiköhän nämä ole sellaisia juttuja joita yksilö voisi päättää ihan itse. En ymmärrä mikä vimma joillain tuulennussimilla on yrittää selittää mikä toisille on parasta. Kyvykäs perusfiksu ihminen kuolee pystyyn joutuessaan jonnekin aikuisten päivähoitolaan leikkimään väriliiduilla askartelupaskartelua. Sellainen ei kehitä ihmistä siinä määrin kuin vaikkapa sivistävän kirjallisuuden tavaaminen kodin lämmössä.
Ai niin mutta kysehän onkin taas siitä suomalaisesta kateudesta ja tasapäistämisestä.
Työvoimaviranomaisilla on sananvaltaa vain niihin henkilöihin, jotka itse ovat ilmoittautuneet työmarkkinoiden käytettäviksi. Mikään pakko ei ole ilmoittautua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin selviän, vaikka mun tulot jonkun verran laskiskin kuukaudessa. Ajelen sitten autolla vähemmän ja jätän muutamat herkut ostamatta, siinähän se jo säästyy. Yhtään en enempää aio hakea töitä, kuin mitä nyt olen hakenut, samanlailla jatkan eteenpäin. Enkä saa asumistukea enkä toimeentulotukea, joten nekään eivät vaikuta tuloihini tai tekemisiiini.
:D Kuulostat ihan niiltä maahanhakatuilta työssäkäyviltä, jotka jättävät vain ne "karkkipäivät väliin", niin pääsevät maailmanympärysmatkoille. REPS.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on eläkehakemus vireillä, niin on itsellänikin, ja sinä olet kirjattu työvoiman ulkopuolelle. Ei ole tullut kutsuja. Painota tuota, että on eläkehakemus vireillä ja olet lääkärin lausunnolla työkyvytön. Ärsyttää tuo, mutta pakko jaksaa. Voimia.
Noita "eläkehakemuksia" on suunnilleen joka toisella työttömällä vetämässä. Niistä valtaosalla voi pyyhkiä takapuoltaan eivätkä johda yhtään mihinkään ja hakemuksilla ei ole mitään perusteita mennä läpi. Tarvitsette uusia tekosyitä, jos haluatte jatkaa entiseen tapaan tyhjäntoimittamista.
Kertoisiko muuten joku palstan lakimiehistä, mikä tarkalleen ottaen mallissa on laitonta? Ennakkotapauksia ja pykäliä odottaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, miten?
Syrjäkylillä asuville ei ole töitä eikä järjestetä koulutusta. Rangaistus ilman vaihtoehtoa toimia aktiivisesti.
Jos siellä syrjäkylillä ei ole työmarkkinoita, niin et sinä sitten ole työmarkkinoiden käytettävissä ja et niin ollen myöskään oikeutettu työmarkkinatukeen.
Eläkehakemuksiin vaaditaan lääkärin kirjoittama B-todistus, kukaan lääkäri ei kirjoita sellaista noin vain. Kyllä olen itse saanut eläkkeen työttömänä. Sinulle 135/136 toivotan vittumaista loppuelämää.
Mene askartelemaan päiväkotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä todella syvästi ihmettelen kun kukaan ei tee elettäkään tän asian eteen. Voin kyllä itse alkaa hommiin, mutta en välttämättä ole ihan kohderyhmää. On vain sellaista hiljaista nöyrää hyväksyntää ilmassa! Siis mitä ihmettä te ihmiset nöyristelette tämän vääryyden edessä. Ette kai te tyhmiä ole?! Tuossa on keskustelu meneillään kuinka nyt pitää laittaa lapset hoitoon kun lähtee orjatöihin. Eihän sinne missään nimessä pidä lähteä!! Ei kenenkään.
Olisiko kyse siitä, ettei ole tietoa, mitä asian eteen voisi tehdä? Jos sinulla on ideoita niin kerro toki. Aiemmin tuolla sanottiin, että esim. ihmisoikeustuomioistuimeen _ei_ voi valittaa ennenkuin kotimaiset valituskeinot on käytetty. Jos tiedät minne tästä voi valittaa, teki vaikkapa adressi ja linkkaa se tänne. Käymme varmasti kaikki työttömät sen allekirjoittamassa. Sen jälkeen toimita se perille ja kerro meille jatko-ohjeita. Ilolla otamme vastaan avun jos joku tätä paremmin ymmärtävä laittaa homman alulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on eläkehakemus vireillä, niin on itsellänikin, ja sinä olet kirjattu työvoiman ulkopuolelle. Ei ole tullut kutsuja. Painota tuota, että on eläkehakemus vireillä ja olet lääkärin lausunnolla työkyvytön. Ärsyttää tuo, mutta pakko jaksaa. Voimia.
Noita "eläkehakemuksia" on suunnilleen joka toisella työttömällä vetämässä. Niistä valtaosalla voi pyyhkiä takapuoltaan eivätkä johda yhtään mihinkään ja hakemuksilla ei ole mitään perusteita mennä läpi. Tarvitsette uusia tekosyitä, jos haluatte jatkaa entiseen tapaan tyhjäntoimittamista.
Kertoisiko muuten joku palstan lakimiehistä, mikä tarkalleen ottaen mallissa on laitonta? Ennakkotapauksia ja pykäliä odottaessa.
Eläkkeelle on todella vaikea päästä. Tutulla on kahden lääkärin puoltavat lausunnot. Kela hylkää hakemuksen kerta toisensa jälkeen. Töihin hän ei oikeasti pysty ja saa sairasloman lääkäriltä tarpeen vaatiessa. Miksi siis kelan päättäjät hylkäävät työkyvyttömältä eläkkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeelle on todella vaikea päästä. Tutulla on kahden lääkärin puoltavat lausunnot. Kela hylkää hakemuksen kerta toisensa jälkeen. Töihin hän ei oikeasti pysty ja saa sairasloman lääkäriltä tarpeen vaatiessa. Miksi siis kelan päättäjät hylkäävät työkyvyttömältä eläkkeen?
Koska siellä Kelassa on hieman samanlainen kulttuuri työkyvyttömyyksien myöntämisessä kuin vakuutusyhtiöiden 'lääkäreillä' on sairausvakuutuksien kanssa, joskin miedompana.
Onpa niinkin kieroja lääkäreitä, jotka ovat olleet vakuutuslääkäreitä ja sitten näitä Kelan lääkäreitä - pyöröovi vaan viuhahtaa niin huomaamattomasti.
Ei unohdeta Juhana Vartiaista, joka vertaisi työttömiä rikkaruohoihin.
Käytän magiaa mustaa sellaista. Kohdistakaa muutkin vihantunne Juhanaan, ajatuksen voima toimii.
Apuna käytän miehen tuomaa voodoonukkea.