Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien aktivointi saavat 30€ kuussa vähemmän HUI

Vierailija
13.12.2017 |

Toi 30€ tunnu missään:DX

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi viiden päivän ruuat mulla.

Vierailija
2/24 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin vähemmän kuin nöyryytettäväksi hupi hupi kursseille. Mieluummin jopa karenssikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 euroa on iso raha.

Vierailija
4/24 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti olen kituuttanut ilman toimeentulotukea pl. sähkö- ja vesilaskuihin, mutta nyt joudun hakemaan sen joka kuukausi

Vierailija
5/24 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ansiot ovat minimissään muutenkin, niin kyllä se 30€ tuntuu isolta, mutta jos kuukauden nettoansiot ovat vaikka vain päälle 2000 euronkin, niin eihän se silloin tunnu tietenkään samalta. Sitäpaitsi palkansaajilla käteenjäävät tulot pysyvät vähintäänkin samana, eivätkä suinkaan laske, vaikka työnantaja laiskottelusta epäilisikin. Siitähän tässä on kyse, työnantaja (eli valtio) pitää työttömiä laiskoina.

Vierailija
6/24 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on 40 kg ylipainoa niin sillä pärjää kevääseen saakka.

Vierailija
7/24 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työttömyys pitkittyy, niin vuodessa lähes 400 euroa vähemmän. Ja summa on pois kotimaisesta kulutuksesta, useimmilla perusturvan varassa elävillä lähes kaikki rahat lähtee kiertoon.

Vierailija
8/24 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se on kuitenkin 10% minun käteen jäävästä osasta. Jos tulee yllättäviä kuluja (kodinkoneiden hajoamiset, sairastumiset), niin tuo 30€ voi olla se määrä, mikä määrittää käynkö lääkärissä vai syönkö tässä kuussa.

Ei siis tunnu missään.

Vierailija
9/24 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi viiden päivän ruuat mulla.

Näin myös mulla ja lapsella. Taas yksi idiootti jolla ei ole MITÄÄN käsitystä tästä asiasta, mutta TIETÄÄ silti ja tyhmänä oikein nauraa makeasti...miten NOLOA!!

Vierailija
10/24 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on 40 kg ylipainoa niin sillä pärjää kevääseen saakka.

Mutta tuohon älynvajeeseen ei auta mikään. TSEMP-PI-Ä SIL-TI SUL-LE-KIN 👍

Vierailija
11/24 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ne kannata, ei. Kun on ulosotossa, niin sama mitä teet. Paras olla tekemättä mitään. Näin jo 21 vuotta.

Vierailija
12/24 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisen huvittavaa, että olen itse tällä hetkellä työkkärin tätinä, mutta työttömyys odottaa taas parin kuukauden päästä kun mut potkitaan todennäköisesti pellolle.

Vierailija
13/24 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä revit tuon 30€?

Vierailija
14/24 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten joutuu hakemaan entistä enemmän toimeentulotukea.

Ja jos raha syystä tai toisesta vähenee, sen seurauksena ei voi sitten enää ostaa kotimaasta senkään vertaa, samoin oman ammatin eteenpäin vieminen hidastuu tuntuvasti tällä hetkellä kykenee laittamaan noin luokkaa 50e kuukaudessa erilaisiin kuluihin mitä menee kun tarjoan tekemääni työtä potentiaalisille asiakkaille. Puhelin- printtaus- matkalippu- yms kuluja siis.

Että sillälailla hullunkuriseksihan tuo touhu varmaan sitten menee jos ideana oli parantaa työllisyyttä :-)

Rahalla nää asiat pyörii on se kumma juttu kun ei tunnu menevän jakeluun. Yhtäkään duunia en tee ilman rahaa ja työtänikin tarjoan ainoastaan mikäli on rahaa millä maksaa kustannukset siitä.

Vierailija
15/24 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullisen huvittavaa, että olen itse tällä hetkellä työkkärin tätinä, mutta työttömyys odottaa taas parin kuukauden päästä kun mut potkitaan todennäköisesti pellolle.

Saako kysyä millaisella koulutuksella/työkokemuksella olet päässyt työkkäriin. Itse olen sinne laittanut hakemuksia syksyn aikana, mutta en päässyt edes haastatteluun.

Vierailija
16/24 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilällä n  varmaan joku kaveri jolle pitää saada äkkiä muutama kymmenen miljoonaa näin aluksi, otetaan se työttömiltä,

Vierailija
17/24 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin tädithän potkitaan pellolle kun TE-toimisto lopetetaan, tai siirtyvät sitten ko. toimintoja tarjoaviin yksityisyrityksiin. Luultavasti myös tulee erilaisiin pelisääntöihin myös muutoksia. Kaikki muutokset tuskin negatiivisia, vaan nimenomaan TE-toimiston negatiivisista vaikutuksista päästään ehkä eroon, mutta jää nähtäväksi mitä se touhu sitten on muutosten jälkeen, menee varmaan useampi vuosi ennenkuin järkevät käytännöt taas olemassa.

Ei valtion tehtävä ole painostaa ja rankaista kansalaisia siitä että he toimivat markkinoilla heille kuuluvien sopimusvapauksien puitteissa. Se on tämä nykysysteemi ollut kestämätön jo vuosikausia, eli ihan hyvä vaan jos muutosta saadaan aikaan, toivotaan että tulee parempi systeemi tilalle.

Vierailija
18/24 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömillä tuo summa hurahtaa helposti kaljoitteluun. Nyt on kun on vähemmän rahaa alkoholiin, se tarkoittaa, että alkoholiongelmat vähenevät. Tämä taas on yhteiskunnan kannalta pelkästään hyvä asia.

Vierailija
19/24 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoho älypää...Vuoden  alusta taas ainakin oma vuokra nousee, sähkön hinta nousee, luultavasti kaikki muutkin hinnat hinataan kaikessa taas ylöspäin uuden vuoden kunniaksi Suomessa ja sitten tukia leikataan koko ajan "vähän" kustakin niin kyllä alkaa pikku hiljaa tuntua! Eikä voi enää oikein karsia kun ruuasta, ja siitäkin on pitänyt karsia jo aiemmin ettei ole paljon karsittavaa enää mistään

Vierailija
20/24 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä huuto siitä tulisi, jos hoitajan palkasta lähtisi suhteessa sama pois? Hyvä, että työttömiä aktivoidaan (ja joo olen itsekin ollut keväästä asti työttömänä). Mutta tämä on aivan väärä tapa tehdä se. Olen hakenut töitä ja hakenut kahteen työvoimakoulutukseenkin tämän vuoden aikana. En ole tullut valituksi. Kysyin te-toimistosta jopa työkokeilun mahdollisuutta, mutta se on kuulemma tarkoitettu alaa vaihtaville joten siihenkään ei ollut asiaa, kun olen keväällä valmistunut amk:sta. Uskon, että suurin osa työttömistä haluaa töihin, mutta kun töitä ei niin vain löydy. Murto-osa on näitä sohvalla makaavia, jotka sitä oikeaa aktivointia tarvitsivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän