Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs se työttömien kiusaaminen ensi vuonna pitääkään sisällään?

aaapeee
13.12.2017 |

Kerrotteko tyhmälle mitä se hallitus kaavailee työttömille. Silleen selkokielellä, kun nykyään tuo Aku Ankankin sisäistäminen on ylivoimaista.
Aikoinaan kun mietin ammattikouluun hakemista, oli jotkut säädökset juuri muuttuneet ja olinkin vuotta liian vanha sinne. Vähän myöhemmin kun ajattelin lähteä opiskelemaan aikuiskoulutusrahalla, huomasin että sitäkin on juuri leikattu monella kuukaudella. Nyt kun vaihtoehdot ovat itsari tai irtisanoutuminen, niin haluaisin tietää mikä helvetti minua odottaisi työttömänä ensi vuoden puolella.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollain tuttavalla tai sukulaisella olisi firma, mihin voisin mennä töihin, olisin siellä jo. Ei auta mitään että nyt vaaditaan vain "menemään" johonkin 18 tunniksi. Ei kukaan muu kuin tuttava vain ota töihin muutamaksi tunniksi.

Vierailija
42/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksetaanko tuota työmarkkinatukea edes niin monelle että tuosta nipistyksestä on mitään todellista hyötyä taloudelle? Vaikuttaa ihan silkalta köyhille vittuilulta

No sitä itteesähän se on. Vittuilua oikein isolla VEELLÄ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi huivi päässä voi kotona oleilla, kun itse pitää työtä tehdä? Luuta ja rätti pysyy näillä uusuomalaisillakin kädessä. En halua elättää, koska haluan itsekin kotiin makaamaan.

Käännynkö eri uskontoon?

Vierailija
44/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa jotenkin, että valtio ei edes hyödy tästä mitään rahallisesti, luultavasti vain menettää rahaa näiden temppuilujen ja byrokratian ansiosta. Valtiolle se 5% on pieni summa, mutta työttömälle siitä pienestä tuesta se on jo aika paljon.

Miten tuollaiset rikolliset voivat edelleen olla tämän maan johdossa?

Vierailija
45/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

dd kirjoitti:

Menkää v*ttu töihin! Ei ole niin se vaikeaa. En halua elättää ihmisiä, jotka eivät halua tehdä mitään itse. Minkä takia minun pitää herätä 7 töihin, joka aamu eläättäkseni muita?

Kukaan ei pakota sua töihin. Jää työttömäksi. Varmasti joku työtön tulee oikein mielellään paikallesi töihin.

Vierailija
46/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

dd kirjoitti:

Menkää v*ttu töihin! Ei ole niin se vaikeaa. En halua elättää ihmisiä, jotka eivät halua tehdä mitään itse. Minkä takia minun pitää herätä 7 töihin, joka aamu eläättäkseni muita?

Mutta kun ei ole sitä työtä, johon mennä.

Vierailija
47/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

dd kirjoitti:

Täällä turhasta kiukuttelun sijasta sinun kuuluisi keskittyä olemaan kiitollinen. 

Vierailija
48/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nämä työttömien vihaajat ymmärtävät asioiden oikean laidan sitten kun joku työtön nappaa heidän työpaikkansa. Media kun on uutisoinut työhaluttomista viimeaikoina niin paljon, että nämä jotkut uskovat kaikkien työttömien olevan työtävieroksuvia. Huoh. :(

Vierailija
49/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

dd kirjoitti:

Senkun oot menemättä, katso miten helppoa ja kivaa tämä työttömän elämä on.

Minäkään en edes ole työkykyinen vaan sairas ihminen, mutta kun eläkettäkään ei myönnetä niin tämä on kuule yhtä helvettiä miettiä että mitä ne mulle keksivät, ampuisivat mieluummin kuulan otsaan niin loppus tää paska.

Vierailija
50/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

dd kirjoitti:

Laitapa tähän osoitteesi niin muutama tuhat ihmistä tulee sinulle töihin huomenna. Paljonko maksat?

Vierailija
51/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

dd kirjoitti:

...kunnes seuraava yt-kierros vapauttaa sinutkin työn ikeestä.

Vierailija
52/57 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa jotenkin, että valtio ei edes hyödy tästä mitään rahallisesti, luultavasti vain menettää rahaa näiden temppuilujen ja byrokratian ansiosta. Valtiolle se 5% on pieni summa, mutta työttömälle siitä pienestä tuesta se on jo aika paljon.

Miten tuollaiset rikolliset voivat edelleen olla tämän maan johdossa?

Valtion luottoluokitus on riippuvainen työttömien määrästä. Suomi taitaa olla edelleen ykköskorissa, koska kuntouttavassa olevat eivät ole virallisesti työttömiä. Pankit toki ymmärtävät, että työttömyyttä peitellään "työllistävillä" tukitoimilla, mutta luottoluokituksen laskeminen johtaisi luultavasti oikeustoimiin EU-tasolla ja se olisi pankeille nykytilannetta kalliimpaa, joten pankit eivät välitä tästä Lipposen ideoimasta kusetusmallista.

Vierailija
53/57 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksetaanko tuota työmarkkinatukea edes niin monelle että tuosta nipistyksestä on mitään todellista hyötyä taloudelle? Vaikuttaa ihan silkalta köyhille vittuilulta

Suomessa on jotain 400 000-500 000 työtöntä. Jokaiselta yhden päivän rahat on useampi miljoona. Sille työttömälle 30 e merkitsee jotain. Valtio tuhlaa jopa miljardeja ilman että kukaan on vastuussa. Saksasta ilmaa, talvivaara, länsimetro jne. Kuitenkin päätösten takana on aina ihminen/ihmisiä.

Vierailija
54/57 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. paskalaki missä joku torpan mummo pistää viimeiset roponsa (n. 10 000e) paskakaivoon on näiden maakuntien älypäiden mielestä hyvä investointi:)

Tämmöiset idiootit meillä vallassa.

Muistaakseni joku silloisista ministereistä omisti jätevedenpuhdistamoita valmistavan yrityksen tai ainakin osan sellaisesta kun tuo laki tuli voimaan.

Samaten nyt kun hallitus tukee mielettömillä summilla biopolttoaineita, Kimmo Tiilikainen on merkittävä metsänomistaja.

Sulle, mulle, sulle, mulle.

Vierailija
55/57 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömälle tulee yksi tueton päivä kuukaudessa eli noin 5% nipistys toimeentuloon.

5% ei sinänsä kuulosta pahalta mutta kun se viedään pienistä tuloista niin vaikuttaa suoraan ihmisen hyvinvointiin ja jokainen työtön joutuu miettimään että mistä säästää ko. vähennys.

Itse ajattelin että tilapäinen kirkosta eroaminen ja kotivakuutus on se millä pärjään asian kanssa.

Hallitus ei voi kiristää ihmisiä luopumaan perusturvasta (kotivakuutus!).

Vierailija
56/57 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisää on keväällä tulossa mm. 12 työhakemusta viikossa jotka pitää todistaa työkkäri lehden.

Tässä ei sinänsä ole mitään ihmeellistä, ottaa 12 ensimmäistä työpaikka ilmoitusta ja laittaa hakemuksen menemään. Ovat työnantajat varmaan tyytyväisiä, kun hakemuksia pukkaa ovista ja ikkunoista ja lisäksi työkkäriin tädit soittelee, että onko se Maisa-Esko nyt varmasti lähettänyt hakemuksen. Häipyy viimeisetkin työpaikka ilmoitukset netistä, kun hakemus tulva alkaa. Aion muuten ensimmäiset satatuhatta hakemusta lähettää eduskuntaan.

Vierailija
57/57 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-keskuksen virkakyösti opetti miten laitetaan nettiin ne alat, mistä saisi töitä. Tämä on oikeasti tärkeää, koska jos kieltäydyt ilmoittamasi alan töistä niin saat karenssin, eli lääkärille voi tarjota erikoslääkärin hommia, ja sairaanhoitajalle psykologin töitä vaikka laki tulee vastaan. No sit se kysyi et miten olisi nää te-keskuksen hommat (mulla on hallintoon viittavaa koulutus) niin joo totta kai, osaan kirjoittaa ja vittuilla :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan