Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs se työttömien kiusaaminen ensi vuonna pitääkään sisällään?

aaapeee
13.12.2017 |

Kerrotteko tyhmälle mitä se hallitus kaavailee työttömille. Silleen selkokielellä, kun nykyään tuo Aku Ankankin sisäistäminen on ylivoimaista.
Aikoinaan kun mietin ammattikouluun hakemista, oli jotkut säädökset juuri muuttuneet ja olinkin vuotta liian vanha sinne. Vähän myöhemmin kun ajattelin lähteä opiskelemaan aikuiskoulutusrahalla, huomasin että sitäkin on juuri leikattu monella kuukaudella. Nyt kun vaihtoehdot ovat itsari tai irtisanoutuminen, niin haluaisin tietää mikä helvetti minua odottaisi työttömänä ensi vuoden puolella.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän leikkaavat. Kun porvarit tuli johtoon, niin kaikki oli odotettavissa. Tulon siirrot köyhiltä varakkaille. Työttömyysturvaa heikennetään ja kansanedustajille sopeutumiseläkkeitä. Siinä vaan, yks pieni esimerkki. Työtä kyllä riittää, jos palkkaa ei tarvitse maksaa. Se lienee myös yksi porvarien suunnitelmista. Eli kaikki vähänkin yhteiskunnassa syrjäytyneet tai työttömäksi jääneet, ilmaiseksi töihin. Samalla voidaan herrojen ja muiden rikkaiden, etuisuuksia parantaa. Näin ne taloushuolet selviää.

Vierailija
22/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

dd kirjoitti:

Menkää v*ttu töihin! Ei ole niin se vaikeaa. En halua elättää ihmisiä, jotka eivät halua tehdä mitään itse. Minkä takia minun pitää herätä 7 töihin, joka aamu eläättäkseni muita?

Empatia? Sinähän et varmaan koskaan voi syystä tai toisesta yllättäen jäädä työttömäksi, tai menettää terveyttäsi nin ettet pysty tekemään enää töitä, etkä välttämättä pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. Siinähän sitten elelet muiden elättinä työttömyysturvalla.

Muistettakoon vielä yksi tosiasia. Suuren osan kansantuotteesta leipoo automaatio/koneet/robotit. Ehkäpä se onkin koneet jotka elättävät sinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, Irwinin sanoin. Haistakaa paska, koko valtiovalta.

Vierailija
24/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä sellaista veden kantamista järvestä kaivoon. Työllistää, mutta kannettu vesi ei kaivossa pysy, kuten vanha kansa sanoo.

Vierailija
25/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo 18 tunnin työ tiettynä aikana pitää todistaa ?  Paljonko tuosta pitää saada palkkaa, että kelpuutetaan oikeaksi toimenpiteisiin osallistumiseksi ? Itse olen jo sopinut, että voisin mennä auttamaan sukulaisia kodin ja taloudenhoidossa. Voisin tehdä tuota ilmaiseksikin kunhan kelpaisi tuohon 18 tuntiin ja kunhan työttömyyskorvaukseni ei vain laskisi. Mihinkään orjatöihin siis kuntouttavaan työtoimintaan tai vastaavaan en kuitenkaan aio osallistua, koska en yksinkertaisesti sitä kestä. Olen yrittänyt etsiä tietoa tämän voimaantulosta virallisista lähteistä, mutta en ole oikein mitään löytänyt. Onko tämän voimaantulo nyt  siis varmaa ? Miksi työttömiä ei ole tiedotettu ? Tiedän kyllä, että mahdollisimman monelle halutaan karensseja siinä syy.

Vierailija
26/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aaapeee kirjoitti:

Mitäs se työttömien kiusaaminen ensi vuonna pitääkään sisällään?

Se pitää sisällään sellaista että sinua painostetaan ja maailmanloppua maalaillaan ja yhteiskunnalle olet velkaa sitä ja tätä ja olet huono ihminen. Lisäksi sinun pitää raportoida tekemisistäsi juuta ja jaata ja nimiä laittelet kaikkiin niihin papereihin joihin sinulta rangaistuksen uhalla edellytetään nimenkirjoitusta.

Ja se pitää sisällään sitä loukkaantumista ja äänen korottelua kun tarjoat omaa työtäsi alkaen 600 euroa per päivä + ALV ja sitten sinua uhitellaan ja vaaditaan taas jotain lisää ja sitten kaivelet omaa nenääsi vähän siinä välissä ja kyselet että jospa lopeteltais tältä erää alkaa jo olla aika kahvitauolle ja pienet päivänokoset tarvii myös.

Ja sitten ne varmaan raportoi sinusta kaikkialle kaikkialle jokaikiselle viranomaiselle mitä maailmassa on sinussa on jotain vikaa koska et tehnyt umpisurkeaa sopimusta omasta ajastasi tai resursseistasi, ja lisäksi sinua uhitellaan rankaisuilla lisää.

Mutta sen verran kehoitan, että pidä nauhuri aina päällä, ja siinä vaiheessa jos viranomainen alkaa käymään sinuun käsiksi, tee asiasta poliisille rikosilmoitus, lisäksi viranomaistoimintaa valvovalle AVIlle asiasta selvityspyyntö ja myös eduskunnan oikeusapumiehelle tieto asiasta ja hiljalleen asia vireille eri asteisiin tätä virkakoneistoa.

Myös selvityspyyntö ministeriöön voi olla joskus aiheellista, samoin mediaa saattaa alkaa kiinnostamaan asiat silloin jos virkamies alkaa ylittämään omia oikeuksiaan sinun vahingoksesi.

Ja tietysti, muista pitää pää kylmänä koko ajan, se on kaikessa tässä tärkeintä.

Vierailija
27/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo 18 tunnin työ tiettynä aikana pitää todistaa ?  Paljonko tuosta pitää saada palkkaa, että kelpuutetaan oikeaksi toimenpiteisiin osallistumiseksi ? Itse olen jo sopinut, että voisin mennä auttamaan sukulaisia kodin ja taloudenhoidossa. Voisin tehdä tuota ilmaiseksikin kunhan kelpaisi tuohon 18 tuntiin ja kunhan työttömyyskorvaukseni ei vain laskisi. Mihinkään orjatöihin siis kuntouttavaan työtoimintaan tai vastaavaan en kuitenkaan aio osallistua, koska en yksinkertaisesti sitä kestä. Olen yrittänyt etsiä tietoa tämän voimaantulosta virallisista lähteistä, mutta en ole oikein mitään löytänyt. Onko tämän voimaantulo nyt  siis varmaa ? Miksi työttömiä ei ole tiedotettu ? Tiedän kyllä, että mahdollisimman monelle halutaan karensseja siinä syy.

Tässä on kerrottu mikä lasketaan työksi:

http://www.kela.fi/mika-on-tyossaoloehto

.

Vierailija
28/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin tyhmä ja laiska etten ymmärrä tai osaa työllistyä. Olen tyhmä ja laiska olen tyhmä ja laiska olen tyhmä ja laiska.

Vierailija
29/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin ehdottanut, että säästötoimenpiteet kohdistuus kansanedustajien sopeutumiseläkkeisiin (niist voidaan leikata 100% pois) ja palkkioihin. Lisäksi täyden palkan saadakseen, tulee kansanedustajan/ministerin osallistua joka ikiseen eduskunnan istuntoon, eikä vain olla poissa ja nostaa palkkaa.

Vierailija
30/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinkään orjatöihin siis kuntouttavaan työtoimintaan tai vastaavaan en kuitenkaan aio osallistua, koska en yksinkertaisesti sitä kestä.

Näistä toimenpiteistä selviää ahdistukseen, mt- tai alkoholiongelmaan vetoamalla jollain neljä tuntia kaksi kertaa viikossa sopimuksella. Vaikka oikeasti ei edes olisi kyseisiä ongelmia, ei viranomaiset niistä mitään papereita kysy. Kysyminen ja vaatiminen olisi tantoille vain ylimääräistä byrokratiaa ja sitä tantat ei halua. Ja mitään nappeja ei silti tarvitse syödä asian "korjaamiseksi".

Vierailija
31/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksetaanko tuota työmarkkinatukea edes niin monelle että tuosta nipistyksestä on mitään todellista hyötyä taloudelle? Vaikuttaa ihan silkalta köyhille vittuilulta

Ei kyse olekkaan siitä että työttömyyskorvauksia niin paljon maksettaisiin vaan siitä että hallinto hassaa rahojamme siihen malliin mm. mamut ja maailman köyhien auttaminen (=yritystuki ) että kaikki pitää saada töihin veropottia nostamaan että on varaa laittaa veroeuroja ehkä lisääkin kankkulan kaivoon.

Vierailija
32/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksetaanko tuota työmarkkinatukea edes niin monelle että tuosta nipistyksestä on mitään todellista hyötyä taloudelle? Vaikuttaa ihan silkalta köyhille vittuilulta

Ei kyse olekkaan siitä että työttömyyskorvauksia niin paljon maksettaisiin vaan siitä että hallinto hassaa rahojamme siihen malliin mm. mamut ja maailman köyhien auttaminen (=yritystuki ) että kaikki pitää saada töihin veropottia nostamaan että on varaa laittaa veroeuroja ehkä lisääkin kankkulan kaivoon.

Eiköhän kankkulan kaivo tarkoita tässä tapauksessa isoja korporaatioita.

Vierailija
33/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vastarinta uskovaisia kekkuleita kohtaan talvisodan henkeen. Älkää äänestäkö kepua ja kokoomusta.

Vierailija
34/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalainen on orja jonka pitä rahoittaa valtiovallan hankkeet veroeuroillaan. Näitä hankkeita keksitään koko ajan lisää tahallaan että kansaa saadaan hyppyytettyä ja että kansa ei saisi hengähtää.

Sveitsissä kuulemma joka kymmenes on miljonääri. Suomessa on toinen taktiikka. Täällä kansa pidetään tahallaan köyhänä koska täällä on vallassa lahtarien jälkipolvet.

Vierailija
35/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, karenssien tarkoituksena on parantaa työllisyyttä, koska jokainen karenssi tuo mukanaan työtarpeita Kelaan ja työvoimahallintoon.

Tämä on ikäänkuin itseään ruokkiva (tai itseään syövä) systeemi, kaikki ne toimet joilla kansaa voidaan pyöritellä "toimenpiteissä" ovat tosiasiassa vain tapa, jolla saadaan aikaan lisää työpaikkoja Kelaan ja työvoimahallintoon, ja mahdollisesti kaikkialle muuallekin hallintoon missä vain näitä karenssien seurauksia tavalla tai toisella käsitellään. Myös terveydenhuolto saanee lisää asiakkaita kun työttömiä pyöritellään milloin missäkin terveysselvityksissä, varmaan mielenterveysasiakkaitakin saadaan roimasti enemmän kuin mitä kansassa keskimäärin mt-ongelmaisia muutoin olisi.

Tämä nyt vaan siis, jos ette ole tajunneet.

Toki he jotka tajusivat jo aiemmin, jatkakaa vaan hommianne, täällä ei ole mitään nähtävää.

Vierailija
36/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis, karenssien tarkoituksena on parantaa työllisyyttä, koska jokainen karenssi tuo mukanaan työtarpeita Kelaan ja työvoimahallintoon.

Tämä on ikäänkuin itseään ruokkiva (tai itseään syövä) systeemi, kaikki ne toimet joilla kansaa voidaan pyöritellä "toimenpiteissä" ovat tosiasiassa vain tapa, jolla saadaan aikaan lisää työpaikkoja Kelaan ja työvoimahallintoon, ja mahdollisesti kaikkialle muuallekin hallintoon missä vain näitä karenssien seurauksia tavalla tai toisella käsitellään. Myös terveydenhuolto saanee lisää asiakkaita kun työttömiä pyöritellään milloin missäkin terveysselvityksissä, varmaan mielenterveysasiakkaitakin saadaan roimasti enemmän kuin mitä kansassa keskimäärin mt-ongelmaisia muutoin olisi.

Toki he jotka tajusivat jo aiemmin, jatkakaa vaan hommianne, täällä ei ole mitään nähtävää.

Mä kyllä luulen, että selitys on paljon yksinkertaisempi: byrokratiasta on tehty tarkoituksella niin hidasta, hajautettua ja vaikeaselkoista, ettei edes yksittäinen byrokraatti ymmärrä sitä kunnolla, vaan byrokraatitkin joutuvat konsultoimaan toisiaan päätöksissä kaiken aikaa. Näin saadaan kaikki - myös byrokraatit - vähemmän itsenäisiksi ja enemmän riippuvaisiksi valtiovallasta. Neuvostoliitossa tämä ymmärrettiin alusta asti ja myös EU ymmärtää sen erittäin hyvin.

Vierailija
37/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansalainen on orja jonka pitä rahoittaa valtiovallan hankkeet veroeuroillaan. Näitä hankkeita keksitään koko ajan lisää tahallaan että kansaa saadaan hyppyytettyä ja että kansa ei saisi hengähtää.

Sveitsissä kuulemma joka kymmenes on miljonääri. Suomessa on toinen taktiikka. Täällä kansa pidetään tahallaan köyhänä koska täällä on vallassa lahtarien jälkipolvet.

Olisi kannattanut vaihtaa herrat Suomeen jo aika päiviä sitten. Myöhäistä ei ole nytkään. Vaikka Kiinasta fiksumpaa porukkaa kuin Suomen pikkumaiset sentinvenyttäjät nämä maajussien jälkeläiset jotka on aina vihanneet työläisiä ja tämä pätee edelleen. Kun ei äly riitä tuottamaan hyvinvointia itselle uutta luomalla niin omat edut pitää ottaa köyhän selkänahasta.

60 luvulla näiden isät ei hyväksyneet tehtaita kuntansa alueelle kun sen mukana olisi tulleet vihatut työläiset. Samaa pyhää vihaa nämä "sipilät" viljelee edelleen.

Vierailija
38/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. paskalaki missä joku torpan mummo pistää viimeiset roponsa (n. 10 000e) paskakaivoon on näiden maakuntien älypäiden mielestä hyvä investointi:)

Tämmöiset idiootit meillä vallassa.

Vierailija
39/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä luulen, että selitys on paljon yksinkertaisempi: byrokratiasta on tehty tarkoituksella niin hidasta, hajautettua ja vaikeaselkoista, ettei edes yksittäinen byrokraatti ymmärrä sitä kunnolla, vaan byrokraatitkin joutuvat konsultoimaan toisiaan päätöksissä kaiken aikaa. Näin saadaan kaikki - myös byrokraatit - vähemmän itsenäisiksi ja enemmän riippuvaisiksi valtiovallasta. Neuvostoliitossa tämä ymmärrettiin alusta asti ja myös EU ymmärtää sen erittäin hyvin.

Niin, semmostahan se sitten on, kun normaalisti markkinoilla tehtävät harkinnat ja päätökset siirretäänkin byrokratian harkittavaksi ja päätettäväksi.

Ja samalla saadaan aikaan verotuloja byrokratiaa palveleville, mitä enemmän byrokratiaa sen enemmän tuloja.

Ja sitten tuli herätys, kun markkinat puhalsi pelin poikki.

Vierailija
40/57 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee ostovoima laskee, yrittäjät kärsivät, verotulot vähenevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme