Ostinpa sukkahousut
Miesten kalsareita laavattuani nakkasin ostoskärryyn Prismassa naisten XXL-kokoiset thermo fleece -sukkahousut lähinnä vaimon suosituksesta. Ihan yllätyin miten hyvän tuntoiset on jalassa ja on lämpimät. Olleet nyt parilla pyörälenkillä jalassa ja voin vain ihmetellä miksi paketissa luki "Naisten sukkahousut". Etuhalkio puuttuu ja se on oikea puute. Lieköhän sellaista miesten mallia edes olemassa. Olihan siinä laarissa leggings-mallisiakin, mutta juuri tämä että päälle kun vetää vain saapassukan, ei pilkota nilkka ikinä paljaana. Tokihan vaimokin ehti jo leukailla että seuraavaksi ostan itselleni varmaan stay-upit :D Voi olla etten laita näitä työpaikan saunailtaan tai punttisalille mennessä...
Muita kokeilleita?
Kommentit (111)
Sukkahousut vakituisessa käytössä minulla. Alkuviikosta pidin 40 denierin sukkahousuja. Nyt vedin jalkaan bambusukkahousut kun ulkona on pakkasta.
Tuntuisi oudolta jos jalkaan pitäisi vetäistä kalsarit ja sitten vielä erikseen sukat.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tietysti totta, mutta aika harvoin tulee tilanne, jossa tällaista tarvetta. Itselläni on sekä sukkahousuja että leggingsejä, mutta tykkään kyllä enemmän sukkahousuista, kun ei tarvitse vetää erikseen sukkia jalkaan.
Olen tässä ajan mittaan tullut ihan samalle kannalle, eli että sukkahousut ovat kaikella tapaa käytännöllisemmät kuin kalsarit tai leggingsit, joiden kanssa pitää laittaa vielä erikseen sukat. Siitä, että koko alaosan vyötäröstä jalkaterään voi verhota yhtenäisellä vaatekappaleella, on monta etua. Kun sukan vetää kalsarin lahkeen päälle, kohta jossa sukka ja kalsari ovat päällekkäin tuntuu epämiellyttävän paksulta varsinkin farkkujen alla. Tai sitten kalsarin lahje nousee ylös ja sukan ja lahkeen väliin jää paljas kohta jota pitää sitten korjailla. Tai sitten sukka voi joitakin kenkiä riisuessa lähteä jalasta, ja taas pitää korjailla.
Sukkahousujen kanssa ei ole mitään tällaisia ongelmia eikä niiden pukemisessa ole oikeasti mitään vaikeaa, vaikka jotkut sellaista aina tahtovat väittää. Kerta kaikkiaan nerokas vaatekappale. Toki sukkahousuja voi olla huonojakin, mutta jos on hyvät itselle sopivat sukkahousut, niin sen mukavampaa alusvaatetta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Miten saatte pidettyä kädet ja kynnet sellaisessa kunnossa ettei sukkissääriä hyväillessä mene sukat rikki? Jos käy salilla tai pelaa jotain esim. mailapeliä tai työ on fyysistä niin käsien iho on niin karheaa että sukat saattaa rikkoontua. Runsas käsivoiteen käyttö auttaa jonkin verran.
Harmillista kun ei silmäpaon pelossa uskalla koskea sääriin.
Ei kannata käyttää liian ohuita sukkahousuja. 40 denierin tai sitä paksummat sukkikset ovat jo tosi kestävät ja usein myös mukavammat jalassa kuin ihan ohuet.
Enpä ostanut, mutta kiinnostaisi kyllä kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oletteko sukkismiehet sinkkuja vai eikö naisenne välitä? Lähtisin aika nopeasti lätkimään jos ukko tepastelisi kotona sukkahousut jalas niinkuin ei mitään ois tapahtunu? Onko olemassa niin miehekästä miestä että sitä riittäis vielä sukkisten jälkeenkin?
No vaimohan käyttää sukkahousuja itsekin. Emme me tee mitään ihmeellistä numeroa toistemme aluspukeutumisesta. Sen verran on vaimo kyllä sanonut, että sukkahousut ovat ylläni paremman näköiset kuin löysästi lököttävät kalsarit. Ja itse olen ihan samaa mieltä.
Aika usein käy niin, että kun satun hillumaan kotona pelkissä sukkahousuissa, niin vaimopa tulee taputtelemaan ja hieromaan sukkahousupyllyäni, ja kohta minä teen saman hänelle, eikä mene kovin kauaa kun sukkahousut on kummaltakin riisuttu.
Nyt on tullut markkinoille 30 denierin sukkahousuja, hyvä vahvuus moneen käyttöön. Ainakin norlynilla ja voguella on sellaisia. Norlynin second skin 30 den ruskeassa värissä onkin uusi suosikki sukkahousuni.
Vierailija kirjoitti:
https://www.norlyn.fi/pages/vaaterauha
Tämän soisi koskevan myös sukkismiehiä
Kyllähän se on valitettava tosiasia, että kun tasa-arvosta puhutaan, niin naiset on tasa-arvoisempia kun miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oletteko sukkismiehet sinkkuja vai eikö naisenne välitä? Lähtisin aika nopeasti lätkimään jos ukko tepastelisi kotona sukkahousut jalas niinkuin ei mitään ois tapahtunu? Onko olemassa niin miehekästä miestä että sitä riittäis vielä sukkisten jälkeenkin?
No vaimohan käyttää sukkahousuja itsekin. Emme me tee mitään ihmeellistä numeroa toistemme aluspukeutumisesta. Sen verran on vaimo kyllä sanonut, että sukkahousut ovat ylläni paremman näköiset kuin löysästi lököttävät kalsarit. Ja itse olen ihan samaa mieltä.
Aika usein käy niin, että kun satun hillumaan kotona pelkissä sukkahousuissa, niin vaimopa tulee taputtelemaan ja hieromaan sukkahousupyllyäni, ja kohta minä teen saman hänelle, eikä mene kovin kauaa kun sukkahousut on kummaltakin riisuttu.
Pidän kyllä tuossa tilanteessa parempana vaihtoehtona tehdä saksilla sopivasti tilaa. Seksi siten, että molemmilla on sukkahousut jalassa, on parasta. Itsellä on myös miesten sepalukselliset sukkahousut. Niitä ei tarvitse rikkoa eikä riisua.
Tukisukkahousutkin ovat joskus mukavat - varsinkin jos tietää, että työpäivä venähtää pitkäksi ja tiedossa on lähes pelkää koneen ääressä istumista. Kotiin tullessa farkut pois ja hame päälle - illalla ennen nukkumaanmenoa on sitten ihana ottaa sukkikset pois, kun minkäänlaisesta turvotuksesta ei ole tietoakaan - puhumattakaan sukkien jättämästä ikävästä painaumasta säärissä - vaan jalat tuntuvat virkeiltä.
Eikä tähän tarvita edes mitään vahvaa kompressiota vaan ihan kevyt tuki riittää. Esim. Glamoryllä on hyviä tukisukkiksia, jotka sopivat pidemmällekin (> 190cm) käyttäjälle.
Minkälaisia alushousuja muuten käytätte yleensä sukkisten alla? Miesten puuvillaiset alushousut eivät oikein tunnu toimivan ja olen huomannut, että kaikkein mukavinta on käyttää naisten kiiltäväpintaisia keinokuituisia pikkuhousuja.
Tukisukkahousut on hankala ja hidas pukea kun ovat niin tiukat, mutta tavallisten sukkahousujen kanssa ei ainakaan minulla ole ollut ikinä mitään hankalaa. Vetää jalkaan ja sillä siisti. Käytän sukkahousuja lähes joka päivä eikä minulla ole mitään valittamista. Päinvastoin, ovat kätevät ja mukavat jalassa ja sopivan lämpimät varsinkin farkkujen alla.