Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla tubulaariset rinnat?

Tubutissi
12.12.2017 |

Itselleni sattuneet AA-kupim alikehittyneet ketunnokat. Onko kanssasisaria?
- Onko imetys onnistunut?
- Oletko kärsinyt lapsettomuudesta, PCO:sta yms?
- Oletko mahdollisesti korjauttanut rintasi?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla tuli kyllä tosi hyvät pyöreillä implanteilla. Muistaakseni 195cc laitettiin.

Vierailija
22/80 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin noin kuukausi sitten terveyskeskuslääkärillä näyttämässä rintoja. Lääkäri ei ollut ennen kuullutkaan tubulaarisista rinnoista, mutta pyysi minulle lähetteen julkisen puolen plastiikkakirurgille. Plastiikkakirurgiaikani on tammikuun lopulla.

Jännittää hemmetisti saanko lähetettä korjausleikkaukseen. Rintani vaikuttavat ihan liikaa kaikkeen elämässäni... En ole halunnut olla kenenkään miehen edessä alasti. Häpeän näitä niin paljon. Itsetunto aivan nollissa. Ikää on 23 vuotta ja opiskelen, eli minulla ei todellakaan ole varaa maksaa korjausleikkausta yksityisellä moneen vuoteen

:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lievästi tubulaariset rinnat ja pco. En tiedä liittyvätkö nämä yhteen, gynekologini mielestä eivät, mutta muualla maailmassa käsittäkseni näillä nähdään olevan yhteys. Pcokin on minulla lievä, oireina lähinnä nuorempana pitkät kierrot ja taipumus ihon rasvoittumiseen ja kukkimiseen, sekä lievää hirsutismia bikinirajalla. Ylipainoa tai vyötärölihavuutta ei ole. Raskaaksi tulemiseen pco ei ole minulla vaikuttanut, mutta imetys ei ole onnistunut. Maitoa ei yrityksista huolimatta tullut riittävästi. Imetysyritykset saivat kuitenkin rinnat pysyvästi näyttämään pyöreämmille ja normaalimmille. Ne näyttävät nykyään aikalailla samalle kuin jonkun edellisen kirjoittajan linkissä olleet rasvansiirrolla korjaillut rinnat eli tilanne on paljon parempi kuin joskus parikymppisenä ennen raskautta.

Itsetuntoon ja minäkuvaan nämä rinnat on vaikuttaneet merkittävästi ja olen niiden osalta aivan rikki. Silikoneja en ole kuitenkaan uskaltautunut hankkimaan, vaikka niistä päivittäin haaveilenkin, sillä pelkään leikkausta ja tilanteeni huononemista entisestään.

Ihmettelen miksei rintojen tubulaarisuuteen tartuta esim murrosikäisten ja nuorten naisten terveystarkastuksissa. Kyseessä on kuitenkin iso asia jolla on merkittävä vaikutus naisen elämään ja psyykeeseen. Tuntuu, ettei asia ole oikein lääkereillekään tuttu ja ongelma helposti sivuutetaan ja sitä salaillaan, vaikka se on kaikkea muuta kuin pieni. Gynekologini väitti, että rintani ovat mukamas normaalit, joskin pienet, mutta vuosien ihmettelyn ja sittemmin googlailun jälkeen minulle on selvinnyt, ettei asia suinkaan ole niin, vaan kyseessä on todellakin kehityshäiriö. Tubulaariset rinnat omaaville tulisi olla jo varhaisessa vaiheessa tarjolla tietoa ja tukea asian käsittelyyn, jollei suorastaan leikkaushoitoa, mitä vakavammissa tapauksissa ilmeisesti onkin mahdollista saada.

Vierailija
24/80 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en todellakaan kadu silikonejani vaikka muu maailma varmasti tuomitseekin. Ihan paras päätös, tekisin uudestaan milloin vain. Tubulaariset rinnat siis itsellänikin alunperin. Leikkaus tehtiin kyllä yksityisellä, koska halusin enemmän sanavaltaa kokoon, asetteluun ja malliin sekä siihen milloin leikkaus tehdään.

Vierailija
25/80 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/80 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehet tykkää niistä alkuperäisistäkin ettei tarvi hävetä tosiaankaan

Vierailija
27/80 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tubulaariset, ja kyllähän ne ovat itsetuntoon vaikuttaneet. Olen kuitenkin opetellut tulemaan sinuiksi niiden kanssa, sillä parin vuoden takaisen rintasyöpäepäilyn jälkeen (osoittautui lopulta sidekudoskasvaimeksi) päätin, että kunhan rinnat ovat terveet, ne ovat aivan passelit.

Vierailija
28/80 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin väitteesi perustuu?

Vierailija
29/80 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lievästi tubulaariset rinnat ja pco. En tiedä liittyvätkö nämä yhteen, gynekologini mielestä eivät, mutta muualla maailmassa käsittäkseni näillä nähdään olevan yhteys. Pcokin on minulla lievä, oireina lähinnä nuorempana pitkät kierrot ja taipumus ihon rasvoittumiseen ja kukkimiseen, sekä lievää hirsutismia bikinirajalla. Ylipainoa tai vyötärölihavuutta ei ole. Raskaaksi tulemiseen pco ei ole minulla vaikuttanut, mutta imetys ei ole onnistunut. Maitoa ei yrityksista huolimatta tullut riittävästi. Imetysyritykset saivat kuitenkin rinnat pysyvästi näyttämään pyöreämmille ja normaalimmille. Ne näyttävät nykyään aikalailla samalle kuin jonkun edellisen kirjoittajan linkissä olleet rasvansiirrolla korjaillut rinnat eli tilanne on paljon parempi kuin joskus parikymppisenä ennen raskautta.

Itsetuntoon ja minäkuvaan nämä rinnat on vaikuttaneet merkittävästi ja olen niiden osalta aivan rikki. Silikoneja en ole kuitenkaan uskaltautunut hankkimaan, vaikka niistä päivittäin haaveilenkin, sillä pelkään leikkausta ja tilanteeni huononemista entisestään.

Ihmettelen miksei rintojen tubulaarisuuteen tartuta esim murrosikäisten ja nuorten naisten terveystarkastuksissa. Kyseessä on kuitenkin iso asia jolla on merkittävä vaikutus naisen elämään ja psyykeeseen. Tuntuu, ettei asia ole oikein lääkereillekään tuttu ja ongelma helposti sivuutetaan ja sitä salaillaan, vaikka se on kaikkea muuta kuin pieni. Gynekologini väitti, että rintani ovat mukamas normaalit, joskin pienet, mutta vuosien ihmettelyn ja sittemmin googlailun jälkeen minulle on selvinnyt, ettei asia suinkaan ole niin, vaan kyseessä on todellakin kehityshäiriö. Tubulaariset rinnat omaaville tulisi olla jo varhaisessa vaiheessa tarjolla tietoa ja tukea asian käsittelyyn, jollei suorastaan leikkaushoitoa, mitä vakavammissa tapauksissa ilmeisesti onkin mahdollista saada.

terveystarkastuksessa on tärkeämpiäkin asioita kutättäväksi kuin rintojen muoto. julkisen puolen plastiikkakirurgiassa täytyy kyllä priorisoida terveyttä oikeasti uhkaavat asiat esim palovammojen ja haavojen hoidot...ei mielipahaa aiheuttavia tissejä.

Vierailija
30/80 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketunnokkarintahan ei ole tubulaarinen. Tubulaarisen rinnan muoto on pitkulainen, eikä hännin alla ole rauhaskudosta (juuri) lainkaan. Ketunnokalla tarkoitetaan rintaa joka on pieni nöpö, mutta jossa nännin alapuolella on kuitenkin rintaa, eikä muoto ole suoraan alaspäin pitkulainen. 

Itselläni oli tubulaariset rinnat, juurikin kokoa AA. Mutta kolme pitkää (yli 2v) imetystä teki sen, ettei tubulaarisuutta enää oikeastaan ole, eli rinnan muoto muuttui imetyksissä. Minulla siis onnistuivat imetykset erinomaisesti tubulaarisuudesta huolimatta. Äidilläni on myös tubulaariset eikä hänellä imetykset onnistuneet. Saan olla tyytyväinen.

Ei vaan ketunnokalla tarkoitetaan nimenomaan ketun kuonon muotoista rintaa eli tubulaarista.

Vierailija
31/80 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on täysimetys puoli vuotiaaksi onnistunut. Rinnat vähän kuin tuon blogistin pienempi. Sitä vain ihmettelen, miksi hänen nännejään pienennettiin? Minusta ne olivat alkutilanteessa ihan nätit ja sopivat. Muutenkin toinen rinta oli mielestäni normaali. Olisin vain siihen pienempään laitattanut vähän rasvaa. Itse olen leikkauksesta haaveillut, mutta en ole vain uskaltautunut. Nyt kun on jo 40 mittarissa, niin olen miettinyt, josko näillä tämä elämä mentäisiin.

Vierailija
32/80 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin taitaa sitten olla tubulaariset rinnat, olen aina luullut että AA-kuppi mutta samalta näyttää kuin tuon Von Heimburg-taulukon kakkoskuva. Tosin kun nännit supistuu niin näyttää ihan normaaleilta rinnoilta, paitsi pienoiskoossa. Tiedä nyt sitten tästä. Itsetuntoon ei vaikuta kun ei kukaan ole rintoja nähnyt.

Pco löytyy.

Vierailija
33/80 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

terveystarkastuksessa on tärkeämpiäkin asioita kutättäväksi kuin rintojen muoto. julkisen puolen plastiikkakirurgiassa täytyy kyllä priorisoida terveyttä oikeasti uhkaavat asiat esim palovammojen ja haavojen hoidot...ei mielipahaa aiheuttavia tissejä.

Tuskin se rintojen vilkaisu tai asiasta kysyminen ja siitä kertomisen mahdollisuuden tarjoaminen veisi merkittävästi enemmän aikaa terveystarkastuksessa. Kyse on ennemminkin tietämättömyydestä ja asian vähättelystä. Sinullakaan ei selvästikään näytä olevan kokemusta asiasta tai käsitystä siitä kuinka merkittävästä asiasta on kyse. Kyse ei ole pelkästä "mielipahasta" vaan tubulaarisuus on rintojen kehityshäiriö, jolla on laaja-alainen vaikutus naisen itsetuntoon, minäkuvaan, oman naiseuden kokemiseen, itsetuntoon sitä kautta yleisesti mielenterveyteen. Huonolla itsetunnolla ja masentuneisuudella voi olla suuriakin vaikutuksia ja ilmetä vaikkapa heikkona menestyksenä opiskelussa, työelämässä ja tietenkin vaikeuksina tunne-elämässä ja parisuhteessa. Masennuksen vaikutukset ihmiseen ja hänen lähipiiriinsä voivat olla pahimmillaan musertavat. Puhumattakaan siitä, että imettäminen voi osoittautua mahdottomaksi, mikä on sitten jo oma lukunsa.

Vierailija
34/80 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehdannut harrastaa seksiä eli riisua kenenkään miehen kabssa eli olin selibaatissa ja ilman parisuhdetta kolmikymppiseksi asti. Kävin sitten yksityisellä leikkauttamassa rinnat. No muoto parani, mutta tuli vastaavasti isot rumat arvet. Sen jälkeen uskaltauduin sänkyyn miesten kanssa pimeässä. Lopulta tapasin aviomieheni, hän on ollut hienotunteinen, mutta vasta 6 yhdessäolovuoden jälkeen olen näyttäytynyt alasti valoisassa, ei ole onneksi kritisoinut rintpja, vaikka on muita kohtia haukkunut rumaksi. Kaikki eivät ole yhtä kohteliaita. Kun kävin mammografiassa, naispuolinen hoitaja puuskahti tosi kovaäänisesti ja erittäin ivallisesti, että "sä oletkin näemmä käynyt rintaleikkauksessa". Arvet siis käkyvät ja ovat rumat. Eli vähän fifty fifty omalla kohdallani leikkauksen hyöty.

Vierailija
35/80 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehdannut harrastaa seksiä eli riisua kenenkään miehen kabssa eli olin selibaatissa ja ilman parisuhdetta kolmikymppiseksi asti. Kävin sitten yksityisellä leikkauttamassa rinnat. No muoto parani, mutta tuli vastaavasti isot rumat arvet. Sen jälkeen uskaltauduin sänkyyn miesten kanssa pimeässä. Lopulta tapasin aviomieheni, hän on ollut hienotunteinen, mutta vasta 6 yhdessäolovuoden jälkeen olen näyttäytynyt alasti valoisassa, ei ole onneksi kritisoinut rintpja, vaikka on muita kohtia haukkunut rumaksi. Kaikki eivät ole yhtä kohteliaita. Kun kävin mammografiassa, naispuolinen hoitaja puuskahti tosi kovaäänisesti ja erittäin ivallisesti, että "sä oletkin näemmä käynyt rintaleikkauksessa". Arvet siis käkyvät ja ovat rumat. Eli vähän fifty fifty omalla kohdallani leikkauksen hyöty.

Ihan sama mitä joku käntty röntgenhoitaja ajattelee, tärkeämpää on se, mitä itse ajattelet rinnoistasi.

Arvet on se syy miksi minä en ole hakeutunut jo aikoja sitten leikkaukseen. Minulle tulee helposti rumia arpia niin en ole uskaltanut riskeerata. Vaikea tosiaan sanoa kumpi on lopulta pahempi tubutissit vai mahdolliset jäätävät arvet. Jos et tiedä mitä pitäisi tehdä, älä tee mitään..

Vierailija
36/80 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no tämä on minun oma mielipiteeni, tissi kuin tissi kunhan se on naisen tissi.  Kaikki varmasti kauniita. Jostain syystä omalle kohdalle sattunut vain isoja mutta ei se koko vaan se ihminen joka ne omistaa... 

Vierailija
37/80 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina hävennyt rintojani. Muistan jo yläasteelta kun katsoin muiden rintoja katkerana. Luokallani oli kyllä yksi tyttö joka ei käyttänyt rintsikoita ja hänen paitansa läpi kuulsi terävät ketunkuonot. Luokkamme yksi isorintaisimmista pilkallisesti kertoi minulle tämän tytön rinnoista, kun olivat olleet uimassa. Vaan ei tämä isotissityttö tiennyt, että minulla on samanlaiset, olen vain tajunnut laittaa topatut rintsikat... Se tuntui tosi pahalta, ihan kuin olisi pilkannut omia rintojani, sillä minulla oli juuri samanlaiset.

Kysyin jossain vaiheessa toivorikkaana pyöreärintaiselta äidiltäni, että oliko hänellä nuorena terävät pienet rinnat. Vastasi,että kyllä ne olivat pyöreät. Vai niin, kiva kuulla. Ei siis mikään ihme ettei äitini ymmärrä tuon taivaallista siitä miltä tuntuu kun rintojaan joutuu häpeämään. Äitini halveksuu silikonien ottajia, mutta haluaisinpa nähdä äitini minun kengissä, tai no, rinnoissa. Luulenpa että jos hänellä on jo nyt huono itsetunto, niin se olisi täysin pohjamudissa jos rintansa olisivat sellaiset kuin minulla.

En kehdannut ottaa yläasteen terveystarkastuksessa paitaa pois jotta terkkkari olisi voinut tutkia rintani. Olisi ehkä pitä yt ottaa, niin olisin voinut saada kunnolliset rinnat myöhemmin....tai enhän mä tiedä. Voihan se olla pelkkä muodollisuus eikä asiaa olisi kuitenkaan viety eteenpäin. Ainakin tällaisia kokemuksia mulla terveystarkastuksista kaiken kaikkiaan on.

Ehkä pahimpia traumoja on kuitenkin aiheuttaneet ne tilanteet joissa tapailemani nuoret miehet ovat pakottaneet rintsikat pois päältä ja tämän jälkeen sitten katsoneet pettyneinä ja myöhemmin kaveriporukassa pilkanneet niitä silloinkin kun minä olen ollut paikalla.

Vierailija
38/80 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no tämä on minun oma mielipiteeni, tissi kuin tissi kunhan se on naisen tissi.  Kaikki varmasti kauniita. Jostain syystä omalle kohdalle sattunut vain isoja mutta ei se koko vaan se ihminen joka ne omistaa... 

Joo varmasti ihan "sattumalta" on osunut kohdalle niitä isoja.. huoh.

Vierailija
39/80 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin lievästi tubulaariset (ei pco:ta). Aina häpesin rintojani ja koin, että niissä on jotain vialla. Ensimmäisen lapsen kohdalla imetys ei juurikaan onnistunut. Rinnat eivät edes reagoineet raskauteen. Muistan ahdistavana sen kun minulle kerottiin, että kuule kyllä ne raskaana paisuvat monta kuppikokoa! Ja kaikilla onnistuu imetys kun vain yrittää! Vasta myöhemmin törmäsin netissä tubulaarisiin rintoihin ja tajusin, että tuollaisethan ne ovat! Raskaus ja lyhyt osittainimetys muokkasi rintaa hieman. Toisen lapsen kohdalla odotin imetyksen epäonnistuvan taas. Kuitenkin imetys onnistui -ihan täysin oma maito ei riittänyt mutta muuten sujui kuin unelma edelliseen verrattuna. Rinnan muoto on muuttunut taas imetyksen myötä normaalimpaan suuntaan. Imetän edelleen joten saa nähdä mikä on lopputulos.

Vierailija
40/80 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo varmasti ihan "sattumalta" on osunut kohdalle niitä isoja.. huoh.

Eikös ne ketunnokat sovi kivasti käteen ? Siinä on sitten kiva niitä suukotella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä