Ei mennyt inssi läpi eikä ollut mun vika!
Inssi oli tänään tuossa ihanassa säässä. Meikäläisen tuuria... Heti ensimmäisissä liikennevaloissa auto ei vain pysähtynyt, vaikka jarruttelin ja sitten oltiin keskellä risteystä. Hylky tuli. No mitä minä voin jos se auto ei vain pysähdy? Voiko vaatia oikaisua?
Kommentit (46)
Olisit jarrutttanut jo riittävän ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Tilannenopeutesi oli liian kova / aloit hidastaa liian myöhään
Aluella oli 40 kmh rajoitus ja minulla oli mittarissa 38 kun aloin jarruttamaan, mielestäni hyvissä ajoin ennen risteystä. Mutta ei pysähdy!
Vierailija kirjoitti:
Inssi oli tänään tuossa ihanassa säässä. Meikäläisen tuuria... Heti ensimmäisissä liikennevaloissa auto ei vain pysähtynyt, vaikka jarruttelin ja sitten oltiin keskellä risteystä. Hylky tuli. No mitä minä voin jos se auto ei vain pysähdy? Voiko vaatia oikaisua?
0/5
No et voi vaatia. Yksi tärkeimpiä taitoja tuolla liikenteessä on osata sopeuttaa ajotapansa kelin mukaan. Ja sitä sinä et vielä osaa, minkä todistit oikein hienosti tänään inssissä. Minäkin muuten aikanani ajoin inssin joulukuussa niin, että edellisenä yönä oli ollut talven pahi lumipyry, eikä inssiaamuna auroja ollut vielä näkynyt missään vähänkään pienemmillä teillä. Kinokset olivat isot, tiet lumessa, kaistamerkintöjä ei näkynyt, keli oli liukas, liikennemerkit lumen peitossa, ja niin vain silti meni inssi ensimmäisellä kauniisti läpi, kun huolellisesti ajoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Mene pois
Ap
Mä olin sata kertaa pahemmassa säässä inssiajossa vuonna 1995. Meni läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aluella oli 40 kmh rajoitus ja minulla oli mittarissa 38 kun aloin jarruttamaan, mielestäni hyvissä ajoin ennen risteystä. Mutta ei pysähdy!
Eli aivan liian kova tilannenopeus tuossa säässä!
Ymmärrän kyllä sua ap, ajaminen talvisessa kelissä on vähän haastavampaa kuin normaalisti ja sen oppii vain treenaamalla. Meillä on tänään niin kurja keli, että aamubussillakin meni vähän pitkäksi yksi jarrutus risteyksessä sekä eräällä pysäkillä.
Oli inssi tai ei, mitä jos olisit vaikka jyrännyt lapsen yli? ”Ei ollut mun vika” tuskin auttaa. Opettele ajamaan open kanssa ennen kuin menet koskaan liikenteeseen.
et osaa jarrutella. Ei siinä jarrun päällä istuta vaan pumpataan. Ei ihmekään että meno sukkana risteyksen keskelle.
Vierailija kirjoitti:
et osaa jarrutella. Ei siinä jarrun päällä istuta vaan pumpataan. Ei ihmekään että meno sukkana risteyksen keskelle.
Abs?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajoin alle rajoituksen! Eikös ne mittaritkin huijjaa, eli oikeasti nopeutta oli ehkä 30 kmh.
Mahdoitko olla sama jonka näin ajavan vastaantulevien kaistaa?
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni ap ei ajanut inssiä 1970-luvulla.
Se tilannenopeus on ihan oikeasti tärkeä juttu ja onni onnettomuudessa ettet ajanut kenenkään päälle, vaan sen sijaan sait tärkeän opetuksen aiheesta.
Se on ihan sama mikä on rajoitus, huonolla kelillä ajetaan varovaisemmin ja otetaan huomioon se että jarrutusmatka pitenee.
Vierailija kirjoitti:
Inssi oli tänään tuossa ihanassa säässä. Meikäläisen tuuria... Heti ensimmäisissä liikennevaloissa auto ei vain pysähtynyt, vaikka jarruttelin ja sitten oltiin keskellä risteystä. Hylky tuli. No mitä minä voin jos se auto ei vain pysähdy? Voiko vaatia oikaisua?[/quote]
Tuolla asenteellasi oli vain hyvä, ettet saanut vielä korttia. Olisit tuolla liikenteessä vaarantamassa muiden ihmisten hengen vastuuttomalla asenteellasi. Ota lisää ajotunteja ja ala käyttäytymään aikuisen tavoin ja ota vastuu omista teoistasi! Toivottavasti otat opiksesi ennen kuin olet tuolla liikenteessä auton kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajoin alle rajoituksen! Eikös ne mittaritkin huijjaa, eli oikeasti nopeutta oli ehkä 30 kmh.
Ihan sama! Etkö nyt voi käsittää että vaikka olisit ajanut 5km/h, niin on nopeutesi ollut liian kova jos et ehtinyt jarruttaa risteykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Mene pois
Ap
Tee parempi provo.