Montako kirjaa olet lukenut tänä vuonna?
Voit laskea mukaan myös opiskelun ja työn vuoksi luetut kirjat.
Kommentit (14)
21-30 . Luen noin pari kirjaa kuukaudessa.
Alle viisi. Luen vain silloin kun otan aurinkoa ja suomessa noita kelejä tulee hikeen viisi kesässä. Ulkomaan matkoilla mä suurimman osan kirjoistani sitten luenkin.
1-2 kirjaa per viikko yleensä tulee luettua.
About 2-5 kirjaa kuussa, joten arvioin 31-40.
Pari kirjaa viikossa menee, lomalla enemmän. Tänään olen lukenut yhden (Blytonin Seikkailu- sarjaa :D) ja aloitan kohta toisen. Olen nimittäin flunssassa. Jouluksi on varattu 8 kirjaa, toivottavasti saadaan lahjoiksi lisää.
Arviolta yli 30 mutta alle 50, tämä on ollut huono lukuvuosi kun viivytin optikolla käyntiä. Silmät väsyivät kun lasien tehot eivät enää riittäneet, mutta ei olisi huvittanut hankkia uusia.
Ennen luin tosi paljon, pari kirjaa viikossa, sekä vanhoja lemppareita että uusia. Sairastuin kuitenkin lievään masennukseen, ja jostain syystä se näkyi myös siinä että koin uusien kirjojen lukemisen jotenkin raskaana ja jumitin vain vanhoissa suosikeissa. Viime vuonna kuitenkin päätin aloittaa matkan takaisin vanhoihin lukutottumuksiin, ja sainkin luettua 15 uutta kirjaa (ja vanhoja suosikkeja). Tänä vuonna tavoite oli 25, ja sain sen täyteen viikonloppuna :) Eli tämän vuoden saldo on 25 uutta kirjaa ja muutama ikisuosikki, en ole laskenut montako niitä on tullut luettua tänä vuonna.
Luulisin, että tasan kahdeskymmenes on menossa just nyt: panen kyllä yleensä muistiin lukemani kirjat, mutta ei-fiktioita (elämäkerrat yms.; työkirjallisuutta en tähän kyselyyn laske) saattaa joskus jäädä kirjanpidon ulkopuolelle. Romaaneja suurin osa, enemmän "vakavaa" kuin "viihdettä"; pari runokirjaa; pari elämäkertaa. Lukemiselle voisi varata hieman enemmän aikaa netissä surffailun kustannuksella (sekin on kyllä jees: vastaa aikakauslehtiä), mutta telkkua ja suoratoistopalveluita katson mielestäni ok-määrän. Tämän vuoden lukusaldooni olen siis tyytyväinen.
Vähän. Todella vähän. Harmittaa, kun tulee luettua niin vähän nykyisin. Yritän parantaa tapani ensi vuonna.
Koko vuonna 7 kirjaa..Tenttikirjoja en laske, tosin en niitä olekkaan kannesta kanteen lukenut.
Vastasin 51+ koska tein lopputyötä tämän vuoden ja siksi luin normaalia enemmän. Olen myös lukenut vinon pinon lastenkirjoja ääneen lapselleni. Ehkä yleensä omaksi iloksi luen noin 20-30 kirjaa vuodessa.
Kuka lukee kirjoja herran vuonna 2017? :D
120-150, en jaksa nyt laskea.