Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muut laaja-alaisista oppimisvaikeuksista kärsineet ovat elämässä pärjänneet?

N15
12.12.2017 |

Minulla alkaa yhteishaku lähestyä, enkä tiedä minne hakisin tai missä koulussa edes pärjäisin. Yksi ongelma on myös keskiarvo.
Olen oikeastaan ihan kaikilla osa-alueilla keskivertoa heikompi, minulla ei ole vahvuuksia. Miten te muut heikkolahjaiset/laajoista oppimisvaikeuksista kärsivät olette löytäneet paikkanne tässä yhteiskunnassa? Vai oletteko kaikki syrjäytyneitä ja työttömiä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarha ala? Eläintenhoitaja? Olisiko mahdollista hakea erityisammattikouluun jos oppimisvaikeudet ovat oikeasti todettuja eivätkä vain mielipide asia? Oppisopimus?

Vierailija
22/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään saa rispektiä kun sanoo itseään heikkolahjaiseksi. Sen jälkeen kaikki pitää suurinpiirtein nerona, koska älykkääthän tunnetusti vähättelevät älyään.

Krooh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkikseen! On mahdollista saada jotain erityisjärjestelyjä koetilaisuuteen jos on oppimisvaikeuksia.:) Lääkikseen ehdottomasti jos kiinnostaa, sinne on yllättävän helppoa päästä jos tykkää lukea paljon. Pääsykokeessakin on 5 tuntia aikaa ja ehkä sitä saa enemmänkin jos on esim. keskittymishäiriö.

Tän on pakko olla provo tai sit et oikeen oo perillä koulutuksesta. Vastaan kuitenkin oli provo tai ei. Miten kuvittelet, että ihminen, jolla on oppimisen kanssa vaikeuksia,niin selvittää sitä kaikkea teoriaa, mitä käydään läpi? Sinne on älyttömän vaikeaa päästä, eikä sellaiset ihmiset, joilla on hyvät paperit, niin pääse edes opiskelemaan lääkikseen. Jotta siellä pärjää, niin tarvitsee monen osa-alueen kattavaa tietoa. Jos on oppimisen kanssa vaikeuksia, niin aika ei välttämättä ole se pelastus pääsykokeissa. Toki voi voi olla ihmisiä, jotka hoksaavat hitaammin asioita ja hoksaavat kuitenkin, mutta yleensä kun puhutaan laaja-alaisista oppimisvaikeuksista, niin useissa aineissa on vaikeuksia sisäistää oiskeltuja asioita. Kaikki eivät vain siihen eikä ihminen voi sille vain mitään.

Vierailija
24/25 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan mietitty oppisopimusta tai valmaa myös. Olen niin moniallerginen, että eläimiäkään en voi hoitaa. Heinä ahdistaa henkeä :D Onko kellään kokemuksia valmasta?

Ap

Vierailija
25/25 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tässäkään VAIHEESSA tiedä mihin haet?!

Täällä 30 v joka ei vieläkään tiedä mitä haluaa. Joten jos joku nuori tuskailee niin minulla on hyviä ja huonoja uutisia, ette ole yksin ja asia ei ehkä koskaan muutu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi